AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #1 Skrevet 8. februar 2014 Eller er det bare de matvarene jeg handler tro? Noen ting har økt en krone eller to, mens andre har økt til neste det dobbelte.. Har du merket de noen spesielle varer som har økt i pris? Anonymous poster hash: 439df...7c0
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #2 Skrevet 8. februar 2014 ja jeg har merket det også. Anonymous poster hash: b8c14...e80
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #3 Skrevet 8. februar 2014 1 boks Skyr koster jo langt over 20 kr i flere butikker. Før spiste jeg det hver dag, nå vil jeg ikke kjøpe det lengre. Blodpris! Anonymous poster hash: e888b...26d
Gjest tuppesjura Skrevet 8. februar 2014 #4 Skrevet 8. februar 2014 Ja, har merket det. Før gjorde jeg ukeshandelen for ca 1200kr, nå er jeg på nesten 2000....kjipt! 2
snusmumriken Skrevet 8. februar 2014 #5 Skrevet 8. februar 2014 Oi, det har jeg ikke lagt merke til i det hele tatt? Jeg trodde jeg fulgte med på priser jeg... Flere ting en skyr som har økt mye?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #6 Skrevet 8. februar 2014 synes ting har blitt billigere jeg. Anonymous poster hash: 98b20...9ca 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #7 Skrevet 8. februar 2014 Mnei... Merker ikke noen spesiell økning i prisen på mat i forhold til lønnsøkning og generell prisstigning. Anonymous poster hash: 74a05...063 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #8 Skrevet 8. februar 2014 synes ting har blitt billigere jeg. Anonymous poster hash: 98b20...9ca Hvilke matvarer er det du pleier å handle da? Je har merket det og spesielt på majonessalater, tunfisk som før var billig, margarin, smør, skyr, andre yoghurter som er litt "fansy",zeroh saft,nøtter, epler, knekkebrødet jeg kjøper, egg, peanutbutter, ja jeg kunne nevnt en hel masse Anonymous poster hash: 439df...7c0
Rosalie Skrevet 8. februar 2014 #9 Skrevet 8. februar 2014 Nei, vi holder oss omtrent på samme husholdningsbudsjett som før. Noe har jo prisene gått opp, men ikke merkbart, syns jeg. 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #10 Skrevet 8. februar 2014 Laksekottelettene koster 32 nå, det er ikke så lenge siden de kostet 20. Anonymous poster hash: 4f058...3f7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #11 Skrevet 8. februar 2014 Jepp. Godteri er dyrt, 50-60 kr for en pose sjokolade non stop, smash osv. Kjøper ganske mye Rox (beste som finnes!!), og de var blitt noen kroner dyrere. Men gjelder andre matvarer også. Kjipt med tanke på mitt ganske trange budsjett Anonymous poster hash: 2c149...5ad 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #12 Skrevet 8. februar 2014 Det mest ekstreme eksempelet jeg har sett er 150 gram Tyrkisk Peber, som kostet 12,90 for ikke mange år siden. I da koster den ca 35 kr. Ellers er alle Big1-pizzaer nesten doblet i pris på 3-4 år. La også merke til at vanlig pris på gul ost plutselig gikk opp ca 25% for et år eller to siden. Anonymous poster hash: 548a7...ed3 1
debattanten Skrevet 8. februar 2014 #13 Skrevet 8. februar 2014 Mitt inntrykk er at ferdigprodukter, halvfabrikata har økt betraktelig i pris. Naturlige råvarer som grønnsaker og rent kjøtt øker lite i pris. Lønner seg å lage mat i fra bunnen av med andre ord, mer enn noen sinne Nå kan jeg lage en hjemmelaget pizza med kvalitetsprodukter til under prisen av det en Big one koster 7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #14 Skrevet 8. februar 2014 Uten å ha sjekket så synes jeg kjøttdeig/karbonadedeig og frossen fisk har steget i pris i løpet av de siste 5 åra. "Fersk" laks på kiwi er hvertfall billigere enn frossen, mens før kjøpte jeg alltid frossen. Anonymous poster hash: 21b3c...7fe 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #15 Skrevet 9. februar 2014 Ofte øker prisen med flere kroner, hvis produktet koster rundt 20 kroner, så den prosentvise økningen blir jo skyhøy for hver gang, ofte 10-15% (og det er jo langt over "den generelle prisstigningen"). Verste eksempel jeg har sett i den senere tid (i høst), var AXA som bl.a. på sine økologiske havregryn og 4-korn økte prisen med rundt 50%, i det de beleilig endret produktforpakning. Jeg har virkelig problemer med å tro på at inflasjonstallene og KPI osv. virkelig gjenspeiler den reelle prisstigningen. F.eks. klær har kanskje blitt mye rimeligere i et 10-15 års perspektiv ettersom alt nå er produsert i lavkostland, men så er jo også det nesten ikke stoff i klærne lenger. Vanlige T-shorter, trøyer, bomullstopper osv. er vevet så tynt at de nærmest er gjennomsiktige. Prisen for samme kvalitet har nok økt betydelig! Og nå har det blitt vanligere å se sko og støvler i immitert skinn, noe man sjeldent fant tidligere. Anonymous poster hash: de86e...95e 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #16 Skrevet 9. februar 2014 En stor sjokoladeplate med mokka og vanlig sjokolade koster 46 kr i en butikk jeg var i!!Anonymous poster hash: 17b65...e37
markon Skrevet 9. februar 2014 #17 Skrevet 9. februar 2014 Nordfjord wienerpølser kostet 20 kr frem til forrige uke. Nå koster de plutselig 32 kr!
Ike Skrevet 9. februar 2014 #18 Skrevet 9. februar 2014 Jeg la merke til en generell prisøkning på den lokale remaen rundt juletider. Flere varer har gått opp mye i pris, bla brus (Grans brus 16.90 + pant) pr flaske er jo nesten like dyrt som hvis du ikke skulle kjøpt "billigmerkene". Samme med endel meieriprodukter, noe fisk/kjøttprodukter godteri (steget mye i pris) og halvfabrikata. Frukt og grønt, ferskt pålegg og husholdningsartikler har jeg ikke merket særlig prisøkning. 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #19 Skrevet 9. februar 2014 Kan dette ha noe med at kronen er verd mindre? Importvarer blir jo dyrere da? Trodde egentlig at konkurransen mellom dagligvarene skulle presse prisene nedover, men nei... Anonymous poster hash: d73d0...a4c 1
Gjest Keikolina Skrevet 9. februar 2014 #20 Skrevet 9. februar 2014 Jeg la merke til en generell prisøkning på den lokale remaen rundt juletider. Flere varer har gått opp mye i pris, bla brus (Grans brus 16.90 + pant) pr flaske er jo nesten like dyrt som hvis du ikke skulle kjøpt "billigmerkene". Samme med endel meieriprodukter, noe fisk/kjøttprodukter godteri (steget mye i pris) og halvfabrikata. Frukt og grønt, ferskt pålegg og husholdningsartikler har jeg ikke merket særlig prisøkning. har også merka økning på grans brusen, kjøper heller ringes brus nå, er samme prisen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå