AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #1 Skrevet 8. februar 2014 Helt siden i fjor sommer har jeg vært plaget med fluer. Jeg har kjøpt sikkert tretti fluespray på den tiden og det er dyrt. Jeg bruker to-tre-fire sprayflasker avgangen. De fleste av fluene dør da men ikke alle og tre dager senere så blir det bare mer og mer fluer igjen da de parrer seg helt villt. Jeg har holdt på å spraye annen hver uke da jeg ikke har penger nok til oftere og jeg er sliten og lei av disse plagsomme fluene. Det er helt vanlige fluer og jeg hadde håpet at fluene forsvant nå som det er vinter. Men neida de formulerer seg hele tiden. Uff. Jeg har også prøvd teip og hengt sånne ruller opp i taket og det hjelper litt men det fjerner ikke alle dessverre og jeg har prøvd teip som man klistrer på vinduene. Men fluene er der ennå. Nå er jeg desperat og jeg blir gal av alle fluene og jeg aner ikke hva mere jeg bør gjøre for å bli kvitt dem. Noen tips her? Jeg er sliten bare å holde på i ett halvt år og jeg er desperat på flue-hjelp her. Hva bruker dere mot fluer? Jeg har blitt bombadert med fluer. Fysj så plagsomme fluer er og fluene dør jo aldri helt ut.Anonymous poster hash: d268f...931
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #2 Skrevet 8. februar 2014 Bor du på landet? Anonymous poster hash: 05dbd...b24
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #3 Skrevet 8. februar 2014 Jeg bor på ett boligfelt. Ikke på landet og ikke i byen, men midtimellom på ett tettsted.Anonymous poster hash: d268f...931
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #4 Skrevet 8. februar 2014 Hvordan type fluer er det da? Bananfluer eller den større typen? Har du noe som de flokker seg rundt og som holder de der? Fluer dukker jo gjerne opp pga gammel mat/frukt og dyr. Btw. Veldig gøy at de formulerer seg hele tiden Anonymous poster hash: 6486c...bca
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #5 Skrevet 8. februar 2014 Da må du lete igjennom huset hvor de har rede. Småfluer har som oftest rede i potteplanter og i møkkete avløp på kjøkkenet. Det er viktig med godt renhold, ikke etterlate skitten oppvask, og vann i små dammer osv. Hvis redet er i blomsterjorden må du forsøke grønsåpevann når du vanner, og la jorden tørke ut. Store vanlige husfluer går alltid i hi om vinteren, du kan finne de i vinduskarmene dersom du åpner vinduene men vanligvis er de enkle å bli kvitt. Anonymous poster hash: 05dbd...b24
Gjest Jigsaw Skrevet 8. februar 2014 #6 Skrevet 8. februar 2014 (endret) - Endret 8. februar 2014 av Jigsaw
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #7 Skrevet 8. februar 2014 Det er store fluer. De flyr overalt i hele huset og holder seg ikke på ett sted. Har lett etter rede men finner ikke. Anonymous poster hash: d268f...931
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #8 Skrevet 8. februar 2014 Så store flueproblemer pleier det bare å være på gamle bondegårder med kyr. Det kan bety at det er et kadaver i bygget, ikke ku men kanskje mus eller lignende. Kontakt de som jobber med å fjerne skadedyr. Anonymous poster hash: 05dbd...b24
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #9 Skrevet 8. februar 2014 https://www.google.no/search?q=bananfluer+forum+kvinneguiden+site:forum.kvinneguiden.no&client=firefox-a&hs=GTU&rls=org.mozilla:nb-NO:official Anonymous poster hash: df75e...79e
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #10 Skrevet 8. februar 2014 Det er ikke bananfluer.Anonymous poster hash: d268f...931
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #11 Skrevet 8. februar 2014 Jeg har husdyr som kaniner, hamster og rotter men jeg skyfter på bura en gang i uka som er vanlig.Anonymous poster hash: d268f...931
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #12 Skrevet 8. februar 2014 Men hvordan fjerner jeg de store fluene? Kanskje noen har noen kjærringråd? Har lite lyst til å kontakte de som fjerner skadedyr da det er skummelt.Anonymous poster hash: d268f...931
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #13 Skrevet 8. februar 2014 Med så mange kjæledyr må du nok ta det oftere enn en gang i uken. Prøv 2 ganger uken, og se om det blir bedre. Anonymous poster hash: 05dbd...b24
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #14 Skrevet 8. februar 2014 Men hvordan fjerner jeg de store fluene? Kanskje noen har noen kjærringråd? Har lite lyst til å kontakte de som fjerner skadedyr da det er skummelt.Anonymous poster hash: d268f...931 Jeg ville uansett kontaktet de og forhørt meg om hva som kan være årsaken til problemet. Anonymous poster hash: 05dbd...b24
Gjest ms_kwang Skrevet 8. februar 2014 #15 Skrevet 8. februar 2014 kontakt skadedyr kontrollen, det er en grunn at de er der husfluer er døds irriterende, særlig om de virrer rundt vinduet *bzzz*kræsj*bzz*kræsj*bzz*kræsj* OT: Hadde en husflue som fanget min interesse for ett par uker siden, her sitter jeg og leser med ett stearinlys ved siden av meg..så hører jeg *bzzz* jeg kikker opp og en husflue virrer rundt meg, før den flyr rett inn i stearinlyset *bzzzzzurn* Les disse to Du kan også kontakte skadedyr også http://www.skadedyr.no/fluer/husflue.htmlhttp://www.skadedyr.no/fluer/loftsflue.html
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #16 Skrevet 8. februar 2014 Jeg har husdyr som kaniner, hamster og rotter men jeg skyfter på bura en gang i uka som er vanlig.Anonymous poster hash: d268f...931 Da er det burene som gjør det, og det holder seg ikke rent lenge nok til at fluene dør. Jeg ville hatt en intensiv vaskeperiode der jeg vasket burene nærmest daglig til fluene forsvinner. Har vært borti samme problem før, og det var kun vask av bur som hjalp. Kaninbur er hvertfall en fluemagnet! Anonymous poster hash: 6486c...bca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå