Gå til innhold

Erfaringer med ferdig pizzabunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut til at det blir pizza til middag i dag, problemet er bare at jeg ikke har laget deig bunn. Så da må jeg få tak i ferdig bunn, det må ikke være ferdig kjevlet, men bare en miks som ikke trenger heving. Jeg har ikke erfaringer med dette fra før, jeg lurer på om dere har noen gode å anbefale?

Til vanlig lages dette fra bunn, men akkurat i dag får jeg spontan besøk av kresen nevø som absolutt skal ha pizza til middag. Håper på gode tips.

Anonymous poster hash: 2613f...ca1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den ferdig fra Tine er god, men hold deg unna tomatsausen fra Peppes. Den ødela hele pizzaen min sist.

Anonymous poster hash: 2e378...6f2
  • Liker 1
Skrevet

Tror det er toro som har en ferdig mix i melform som man ikke trenger å heve, man kan gjøre det om man vil ha en tykk bunn riktignok. Den synes jeg er best! Synes de man ruller ut fra tine smaker papir, men den ferdige som man ruller ut fra peppes var god!

Anonymous poster hash: 57433...d10
Skrevet

Det tar da ikke lang tid å lage bunn? Den kan jo heve mens du lager fyllet.

• Liker 3
Skrevet

Den ferdig fra Tine er god, men hold deg unna tomatsausen fra Peppes. Den ødela hele pizzaen min sist.

Anonymous poster hash: 2e378...6f2

Er det den som heter Nå pizzabunn? Jeg har laget all topping, så det blir ikke noe ferdig greier der.

• Liker 1
Skrevet

Det tar da ikke lang tid å lage bunn? Den kan jo heve mens du lager fyllet.

Jeg pleier å la min deig heve i minst 4 timer, gjerne 6-7 timer.

Skrevet

Raskere å hive sammen deigen selv enn å løpe ut og kjøpe. Tar bare non minutter.

Skrevet

Jeg ville styrt unna Tines ferdigbunn. Den er grisesalt! Syns rett og slett det ødelegger hele pizzaen, så salt er den.. :(

Anonymous poster hash: bf6c1...dc8
  • Liker 3
Skrevet

Raskere å hive sammen deigen selv enn å løpe ut og kjøpe. Tar bare non minutter.

Ja, men deigen må heve en stund også. Det har jeg ikke tid til.

• Liker 1
Skrevet

Men den må jo ikke heve i så mange timer? Pizzaen blir da fortsatt god på betraktelig kortere heving..

• Liker 1
Skrevet

Ja, men deigen må heve en stund også. Det har jeg ikke tid til.

Det går fint an å la den heve mye kortere enn 4 timer da. Men hvis du skal ha ferdigbunn har jeg brukt den som heter "NÅ ferdigbunn" eller noe. Veldig fornøyd med den.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil tro at en hjemmelaget bunn som hever i 30 min smaker bedre enn en ferdigbunn...

• Liker 6
Skrevet

Synes den som er fra peppes er best, men tine sine er også ålreit. Men når jeg lage pizza deig hever jeg den bare i en time.

Anonymous poster hash: 29370...89e
Skrevet (endret)

Liker Peppes sin ferdigbunn bedre enn NÅ (eller noe).

Synes faktisk den blir bedre enn den jeg lager selv ganske ofte. :P

Endret av Gaea
Skrevet

Jeg hever pizzabunn i 30 minutter eller noe sånt. Men jeg liker den tynn og sprø da..

Skrevet

Dropp ferdigbunn!

Det tar ikke lange tiden å lage pizzabunn, så hvorfor kjøpe noe som er dyrere og smaker dritt i tillegg?

30 minutters heving imens du gjør klart alt fyllet og så er det bare å kjevle ut og legge på fyll og steke den.

Så klart pizzadeigen blir utrolig god hvis man kaldhever den over natten, men en hjemmelaget pizzadeig med halvtimes heving smaker enormt mye bedre enn alle ferdigbunner som finnes der ute på markedet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg endte opp med pizzabunn mix fra Rimi, den står i ovnen nå, spent på resultatet :middag:

Skrevet

Sånn apropos ferdigbunn. Ser at mange av dere er flinke til å lage bunn hjemme! Det er min samboer også, men han er veldig frustrert over at bunnene aldri blir luftige. Noen av dere som har noen gode knep for å få til noen luftige knasende gode bunner? :)

Skrevet

Sånn apropos ferdigbunn. Ser at mange av dere er flinke til å lage bunn hjemme! Det er min samboer også, men han er veldig frustrert over at bunnene aldri blir luftige. Noen av dere som har noen gode knep for å få til noen luftige knasende gode bunner? :)

Idun selger en boks med et pulver som gjør at deigen blir ekstra luftig :) funker kjempe bra. Du har bare oppi en teskje pr pakke gjær. Står sammen med gjæren på butikken.

Anonymous poster hash: ced70...f8e

• Liker 1
Skrevet

Hvis du kjevler deigen klemmer du ut luftboblene i deigen. Trykk den heller ut med hendene så bevarer du boblene i deigen og får en luftigere bunn. :)

Av ferdigdeig liker jeg peppes bedre enn nå. Nå har en rar bismak/ettersmak jeg ikke liker, mulig av for mye salt?

Anonymous poster hash: b5a72...7a0
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...