Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med en i snart et år nå, han er eldre enn meg og har endel penger. Han eier et stort hus alene (han bodde her med eksen og hennes barn en stund tilbake), men han kjøper bare billigmerker av ting, som.. Coop, Firstprice og sånt av alt som går an.

Han har jo penger, hvorfor kjøper han billigmerkene?

Jeg ser på det som litt gjerrighet, vet ikke hvorfor. Hva synes dere?

Hilsen ei som ikke er så fan av billigmerker selv :fnise:

Anonymous poster hash: e5f08...eb2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg å se dokumentaren om merkekultur .

Finnes mange billigmerker som smaker akkurat like godt eller bedre enn merkevarer.

Selv om man har penger så må man ikke sløse vet du ;)

Anonymous poster hash: cc9cb...473
  • Liker 10
Skrevet

Visst han like produktene så er det jo greit. Visst det er slik at hans sitter og presser det i seg og må holde seg for nesen fordi han synes det er så jævlig så vil jeg si han er gjerrig ja, med tanke på at han har råd til andre produkter. Noen bryr seg bare lite om mat og ser på det som noe som må til for å overleve. Og mange av FP-produktene er jo helt fine, selv om jeg personlig skyr en del av de.

Anonymous poster hash: 7a3e5...8ad
  • Liker 3
Skrevet

Jeg reagerer på dette. Hva er problemet? Om han kjøper en bil til 100.000 er du sikkert sur over han ikke kjøper en til 500.000.

Skal vi fråtse og sløse? Vi lever bare en gang, javel, men mange First Price produkter er laget av Nortura, Lilleborg osv, men mange på Vestkanten får helt frysninger når de ser First Price produkter, typisk.

Jacobs produkter fra Meny er laget av Idsøe og selges med vanvittige fortjenester, synes ikke det alltid er verdt det.

Min samboer kjøper shampoo till 200,- for en liten flaske fodi frisøren mener det er det eneste der passer håret hennes, hun bruker haugevis med penger på seg selv hver måned, jeg føler ikke jeg trenger noen ting så vi er helt forskjellige der.

Jeg er normalt ikke gjerrig, men passer på pengene. Jeg har gang på gang måttet redde alt når en diger regning har kommet, senest nesten 40000,- i reparasjon på bilen. Jeg er ikke rik, men sparer penger opp hver måned til uforutsete ting, nyanskaffelser osv., hadde jeg ikke gjort det vet jeg virkelig ikke hvordan ting hadde sett ut her. Og ja, jeg kan fint spise kjøttpølser i en uke, har ikke noe problem med det.

• Liker 2
Skrevet

Vi har og god råd, men kjøper likevel billigmerker i enkelte råvarer. Fordi de smaker det samme. De pengene vi sparer på dette brukes derimot på å kjøpe dyrere produkter der vi er opptatt av etikk og dyrevelferd.

Man er ikke gjerrig fordi man velger å ikke strø om seg med penger.

• Liker 2
Skrevet

Jeg reagerer på dette. Hva er problemet? Om han kjøper en bil til 100.000 er du sikkert sur over han ikke kjøper en til 500.000.

Skal vi fråtse og sløse? Vi lever bare en gang, javel, men mange First Price produkter er laget av Nortura, Lilleborg osv, men mange på Vestkanten får helt frysninger når de ser First Price produkter, typisk.

Jacobs produkter fra Meny er laget av Idsøe og selges med vanvittige fortjenester, synes ikke det alltid er verdt det.

Min samboer kjøper shampoo till 200,- for en liten flaske fodi frisøren mener det er det eneste der passer håret hennes, hun bruker haugevis med penger på seg selv hver måned, jeg føler ikke jeg trenger noen ting så vi er helt forskjellige der.

Jeg er normalt ikke gjerrig, men passer på pengene. Jeg har gang på gang måttet redde alt når en diger regning har kommet, senest nesten 40000,- i reparasjon på bilen. Jeg er ikke rik, men sparer penger opp hver måned til uforutsete ting, nyanskaffelser osv., hadde jeg ikke gjort det vet jeg virkelig ikke hvordan ting hadde sett ut her. Og ja, jeg kan fint spise kjøttpølser i en uke, har ikke noe problem med det.

Da må samboeren din lære seg å handle sjampo på nett ;) Og husk at en flaske med firsørsjampo varer sykt mye lenger enn en butikksjampo. Drøyere i bruk rett og slett. Jeg har mine i 4-5 måneder.

Skrevet

Har du en anbefaling til nettside? Blivakker.no kanskje?

Skrevet

Har du blitt sammen med denne mannen pga du trodde du skulle få et merkeliv så innfridde han ikke?

Olav Thon er skamrik, men han er ikke den som flyr ut og kjøper de nyeste merkene likevel. Fjellanorakken hans er vel fra 70 tallet og han lever ikke et bling-bling liv. Gniten vil jeg ikke si at han er likevel.

Nei man kan ikke ta med seg pengene i graven og noen som tviholder på hvert øre er kanskje ikke det man tenker er attraktivt, men om du tror at det dyreste alltid er det beste er det best å justere synet en smule.

Det er godt å ha noe til en regnværsdag, det er også noe med at kanskje han prioriterer annerledes, kanskje han ikke synes Gourmet mais fra Bonduelle er verdt å bruke masse penger på når Firstprice mais smaker det samme for han? Men kanskje han velger å bruke mer penger på merker på andre områder?

I mange tester kommer Firstprice like godt eller til og med bedre ut enn merke varene på smak og sunnhet http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/lavprismat-er-sunnere-og-har-bedre-smak-3972500.html#.UvYs78jKzIU så kanskje han tenker på smak fremfor merke? I så tilfelle er han ikke gjerrig, men snarere tvert i mot ganske fornuftig mann

• Liker 3
Skrevet

Synes det er bra at man kjøper billigmerker selv om man har nok penger til å kjøpe dyrere. Synes det er viktig å ikke miste huet helt selv om man har penger. Man sparer jo bare på det.

Greit, gjelder det bil eller noe annet hvor man trenger å legge inn en del penger for å få bra kvalitet som holder lenge og er sikkert - så er det greit. Men mesteparten av firstprice og "billigmat" kommer fra samme stedet uansett.

Han, og dere, sparer bare på det :)

Anonymous poster hash: 95e7b...369
Skrevet

Selv om man har penger trenger man jo ikke bruke unødvending mye penger på ting man kan få kjøpt billigere men som er av samme kvalitet. Er da ett fett om man kjøper nutella til 40kr glasset enn firtprice sjokopålegg til 8 kroner glasset om man synes det smaker like godt? Kan man heller bruke pengene man sparer på noe annet, reise f.eks.

Anonymous poster hash: c4fc1...8e0
  • Liker 1
Skrevet

Har du en anbefaling til nettside? Blivakker.no kanskje?

"Vi" her på forumet er stor fan av feelunique.com. De kan man stole på. De har frakt innbakt i prisen slik at det er bare å bestille en og en vare for å unngå moms (så lenge varen koster under 200kr). De refunderer også beløpet dersom du skulle måtte betale moms. Da ber du om kvittering på posten, scanner eller tar bilde av den og mailer den til feelunique.

Skrevet

Vi har en ganske normal samlet inntekt, men samtidig har vi muliget til å spare mye penger og har derfor mye penger på sparekonto.

Hvorfor? Fordi vi kjøper billig der vi kan. Hvorfor kjøpe gilde om firstprice smaker helt likt? Hvorfor kjøpe prior når firstprice smaker helt likt?

Ja, vi har råd til å kjøpe de dyre merkene, men ser ikke vitsen i å bruke mer penger bare fordi det er "riktig merke".

• Liker 2
Skrevet

Mange av billigmerkene blir jo produsert på samme plass som kvalitetsvarer :P mamma jobber i butikk, og engang fikk de en firstprice potetgullpose midt i mellom 10 fra maarud :P

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøper også bare first price produkter(utenom kroppsprodukter som shampo og tannkrem), og er langt fra gjerrig. Penger skal brukes på å hygge seg med seg selv, familie og venner mener nå jeg, så bruker heller penger på kinamat til jentegjengen enn mykere dopapir og finere design på suppeposen.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...