AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #1 Skrevet 8. februar 2014 På tide å prøve noe nytt, og tenkte å lage en pizza helt fra scratch. Noen gode tips og innspill angående ingredienser, steketid o.l?Anonymous poster hash: 20893...770
debattanten Skrevet 8. februar 2014 #2 Skrevet 8. februar 2014 250g mel, 1,5dl lunkent vann, 0,5ts salt og 1/4 pose tørrgjær. Kna godt i 20 min eller bruk eltemaskin til deigen er myk og jevn. Hev 1 time før du knar den forsiktig ut og fyller. Tomatsaus: 2 bokser gode tomater, hakkede. (Mutti f.eks) 1 gul løk, hakket 2-4 fedd hvitløk, hakket 2ss balsamico eddik 0,5dl olje til steking og til sausen. Salt og pepper Oregano Kan tilsette litt rødvin om du har det for hånden når du lager maten Stek løk og hvitløk forsiktig til løken blir gyllen, tilsett hvitløken de siste 3 minuttene. Ta oppi tomatene, balsamico edikken og evt resten av oljen. Kok i ca 30 min, kan koke lenger, men dette er minstetid. Smak til med salt, pepper og oregano. Du fryser det du ikke bruker Mitt favorittfyll er 1 fersk mozarella, de er vel på 125g. Serranoskinka/parmaskinka til Taga, kalamata oliven, evt sopp og tomater. Dryss over parmesan og litt olje når den er ferdig. Stekest best på 300 grader, har du steinlplate eller lignende er det flott
Kvothe Skrevet 9. februar 2014 #3 Skrevet 9. februar 2014 Anbefaler på det sterkeste å bruke meltype Tipo 00 om du får tak i det. Det ble den beste pizzabunnen jeg noensinne har smakt. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #4 Skrevet 9. februar 2014 Jeg laget hvit pizza i går - nydelig! Jeg lager bunn med speltmel - ca 3 1/2 dl vann holder til to pizzaer. Jeg er litt usikker på hvor mye mel jeg har i, rører til deigen ikke klebrer mer. Jeg har også i litt bakepulver i deigen, siden jeg ikke synes speltdeig hever skikkelig. Fyll Creme fraiche Fersk rosmarin Parmaskinke Pæreskiver Gorgonzola Anonymous poster hash: 9aa44...09a
Gjest Funky Punk Skrevet 9. februar 2014 #5 Skrevet 9. februar 2014 Denne pizzaen lager jeg nesten hver helg Bunn: 4 dl hvetemel 1/2 pk tørrgjær Masse timian og litt hvitløk Litt salt 1,5 dl vann Ca 3 ss olje Saus: Ca 1/2 pakke creme fraiche Pepper Salt Hvitløk Litt cayenne Fyll: Marinert kylling Paprika Løk Vårløk Purre Bacon
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #6 Skrevet 9. februar 2014 http://www.godt.no/#!/oppskrift/1430/geir-skeies-langpannepizza-med-pizzasalat dette har blitt vår favoritt Anonymous poster hash: 76a66...b87
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #7 Skrevet 9. februar 2014 Denne pizzaen lager jeg nesten hver helg Bunn: 4 dl hvetemel 1/2 pk tørrgjær Masse timian og litt hvitløk Litt salt 1,5 dl vann Ca 3 ss olje Saus: Ca 1/2 pakke creme fraiche Pepper Salt Hvitløk Litt cayenne Fyll: Marinert kylling Paprika Løk Vårløk Purre Bacon Hva marinerer du kyllingen med? Anonymous poster hash: 61b64...da0
Gjest Funky Punk Skrevet 9. februar 2014 #8 Skrevet 9. februar 2014 Hva marinerer du kyllingen med? Anonymous poster hash: 61b64...da0 Litt forskjellig fra hva jeg føler for. I det siste så har jeg fått dilla på resi (et blandingskrydder). Skjær kyllingen i biter og bland i krydder etter smak og litt olje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå