Gå til innhold

Ustabil mens

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har pga p-pille bruk over flere år rotet til kroppens eget hormonsystem slik at mensen er SVÆRT ustabil (var BORTE i ca 2 år, og var innom et par ganger i løpet av året etter), nå er jeg på ca 4 året uten piller, og har hatt denne syklusen: 30-30-25-35. Lege/skolemedisin er uaktuelt inntil videre. Hvilke typer alternativ behandling anbefaler dere?

Jeg vurderer sterkt akupunktur, hvor mange behandlinger bør jeg rekne med det tar? (Pris og tidsperspektiv er to vesentlige faktorer)

Før noen spør (ikke at jeg har noen "plikt" til å stille deres nyskjerrighet ;)): jeg har aldri brydd meg om dette før, men nå har jeg lyst til å få kroppen opp å gå igjen, så derfor spør jeg her :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde du en stabil syklus før du begynte på pillene? Jeg har nemlig aldri hatt en stabil syklus, og jeg reger ikke med at jeg kommer til å få det den dagen jeg slutter med hormonbasert prevensjon. Det er nemlig slik at enkelte kvinner aldri får en 100% stabil syklus som "følger læreboka". :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
Hadde du en stabil syklus før du begynte på pillene? Jeg har nemlig aldri hatt en stabil syklus, og jeg reger ikke med at jeg kommer til å få det den dagen jeg slutter med hormonbasert prevensjon. Det er nemlig slik at enkelte kvinner aldri får en 100% stabil syklus som "følger læreboka". :wink:

Jeg vet ikke, jeg ble satt på de i SVÆRT ung alder (lang historie, og uansvarlig lege, nok om det, det angår ikke dagens situasjon) før ting fikk sjansen til å stabilisere seg ordentlig, nen mine nærmeste slektninger (mor, søstre, tanter, tilsammen 7 personer) har alle (så vidt jeg vet, er en av de jeg ikke har så tett kontakt med) sykluser som det nesten er mulig å stille klokken etter, og jeg har et sterkt håp/tro om at dette også gjelder meg og at nåtidens ustabilitet skyldes medikamentene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...