Gå til innhold

Tørr hud i ansiktet.

Anbefalte innlegg

Gjest Freakingawesome
Skrevet

Så, omtrent hver vinter så skjer det samme, huden i ansiktet mitt blir rød, tørr, flassende og kløende. Dette er kjempe irriterende og det ser ikke særlig bra ut heller. Huden blir slik fra den ene siden av kinnet over nesa og til den andre siden.

Noen som har noen tips på noe som kan hjelpe? Har ikke så sykt god råd så har neppe råd til å bruke flere tusen kroner på produkter hos hudpleier. Så jeg ser vel etter noen billige alternativer som fungerer. Takk på forhånd :)

Skrevet

Dessverre må jeg si at de aller beste resultatene hos meg selv ser jeg med dyrere produkter fra velkjente hudpleiemerker.. men som ett alternativ dersom du lever på budsjett kan du forsøke apoteket.

Selv kan jeg ikke lenger bruke produkter fra apoteket, da huden min er ekstremt acne-prone og jeg lett

får utbrudd da, men sønnen min (han er 6 men har ekstremt tørr hud) bruker en del derfra som virkelig

hjelper han. Gå dit og si at du sliter med tørr hud, og se om noe kan hjelpe.

Det aller beste hadde vært om du investerte i en god rens, toner, serum, dagkrem + en skrubb og en fuktmaske. Det blir ofte ikke noe dyrere å investere i gode produkter, da de varer lengre er i hvertfall

min erfaring. Mange av de billige hudpleieproduktene er slik at du kan pøse på, men ikke ser noen

effekt, mens du fra de litt bedre merkene kan slippe unna med noen dråper, som gjør at

varigheten gjerne kan være fra 4-6 mnd (alt etter hvilke produkter det er)

Du sparer mye på å handle på nett, og behøver ikke gå til hudpleier hvis du leser deg litt opp på

hudpleie først så slipper du kanskje å gjøre bomkjøp også. Du kan finne mye på tilbud på diverse

nettsider som gjør at de dyrere produktene ikke blir fult så dyre allikevel sammenlignet med

apotek og andre typer hudpleieprodukter.

Ett merke som mange ikke liker, men som fungerte fint for meg i 20 årene var Biotherme.

Det er ett greit alternativ for de som lever på budsjett.

Anonymous poster hash: 60103...354
Skrevet

Jeg moste en avokado og la maske på ansiktet som jeg lot være på så lenge som mulig. Huden så fantastisk ut i to tre dager. Alt det tørre forsvant og de døde hudcellene lot seg fjerne lettere etterpå. Jeg tenkte å gjenta prosessen flere ganger.

Anonymous poster hash: 42544...b44
Gjest Freakingawesome
Skrevet

Dessverre må jeg si at de aller beste resultatene hos meg selv ser jeg med dyrere produkter fra velkjente hudpleiemerker.. men som ett alternativ dersom du lever på budsjett kan du forsøke apoteket.

Selv kan jeg ikke lenger bruke produkter fra apoteket, da huden min er ekstremt acne-prone og jeg lett

får utbrudd da, men sønnen min (han er 6 men har ekstremt tørr hud) bruker en del derfra som virkelig

hjelper han. Gå dit og si at du sliter med tørr hud, og se om noe kan hjelpe.

Det aller beste hadde vært om du investerte i en god rens, toner, serum, dagkrem + en skrubb og en fuktmaske. Det blir ofte ikke noe dyrere å investere i gode produkter, da de varer lengre er i hvertfall

min erfaring. Mange av de billige hudpleieproduktene er slik at du kan pøse på, men ikke ser noen

effekt, mens du fra de litt bedre merkene kan slippe unna med noen dråper, som gjør at

varigheten gjerne kan være fra 4-6 mnd (alt etter hvilke produkter det er)

Du sparer mye på å handle på nett, og behøver ikke gå til hudpleier hvis du leser deg litt opp på

hudpleie først så slipper du kanskje å gjøre bomkjøp også. Du kan finne mye på tilbud på diverse

nettsider som gjør at de dyrere produktene ikke blir fult så dyre allikevel sammenlignet med

apotek og andre typer hudpleieprodukter.

Ett merke som mange ikke liker, men som fungerte fint for meg i 20 årene var Biotherme.

Det er ett greit alternativ for de som lever på budsjett.

Var det jeg var redd for ja, jeg brukte også noe greier i forfjor som jeg kjøpte fra apoteket, og joda det fjerna den tørre huden men jeg fikk også et enormt kviseutbrudd som det tok meg evigheter med å bli kvitt. Da tror jeg heller at jeg lever med den tørre huden, blir litt som å velge mellom pest eller kolera.

Og takk til dere andre og :) skal se hva jeg får prøvd.

Gjest Deilig mann
Skrevet

Har dere, mine kjære kvinnelige KGere, noen tips til en mann som sliter med akkurat det samme? Huden blir nesten som sandpapir av og til

Skrevet

Har dere, mine kjære kvinnelige KGere, noen tips til en mann som sliter med akkurat det samme? Huden blir nesten som sandpapir av og til

Bruke en mild rens, skrubb huden 2 ganger i uka (MD Formulations sin er absolutt best) og fuktighetskrem daglig, gjerne en fuktighetsmaske 1-2 ganger i uka.

• Liker 1
Gjest Deilig mann
Skrevet

Bruke en mild rens, skrubb huden 2 ganger i uka (MD Formulations sin er absolutt best) og fuktighetskrem daglig, gjerne en fuktighetsmaske 1-2 ganger i uka. Anonymous poster hash: 60103...354

Takk! MEN- jeg må ha ting med teskje her.. Hva er forskjell på rens og skrubb? Og hvilken fuktighetskrem er bra?

Skrevet

Kjøp deg noen gode hudpleieprodukter:) Du kommer langt med rens og dagkrem:) Gjerne en nattkrem også som gir ekstra fukt mens du sover. Finnes egne produkter for menn. Mannen min bruker denne serien:

http://www.kicks.no/biotherm-homme-b17

Gjest Deilig mann
Skrevet

Kjøp deg noen gode hudpleieprodukter:) Du kommer langt med rens og dagkrem:) Gjerne en nattkrem også som gir ekstra fukt mens du sover. Finnes egne produkter for menn. Mannen min bruker denne serien:

http://www.kicks.no/biotherm-homme-b17

Takk! Skal bare finne ut hvordan rens skiller seg fra ansiktsvask... :)

Skrevet

Takk! MEN- jeg må ha ting med teskje her.. Hva er forskjell på rens og skrubb? Og hvilken fuktighetskrem er bra?

Feks:

Vask ansiktet morgen og kveld, denne f.eks:

http://www.kicks.no/biotherm-homme-b17/cleansing-gel-p2500

Smør på ansiktskrem etterpå, f.eks denne:

http://www.kicks.no/biotherm-homme-b17/aquapower-gel-p3676

En dag eller to i uka så er det greit å skrubbe huden i ansiktet:

http://www.kicks.no/biotherm-homme-b17/facial-exfoliating-scrub-p5981

Skrevet

A-derma skin care cream.

Anonymous poster hash: 572a5...256
Skrevet

Takk! Skal bare finne ut hvordan rens skiller seg fra ansiktsvask... :)

Det er ansiktsvask:) Men du bruker rensen når du vasker, ikke bare vann:)

Skrevet

Gå innom apotek og fortell hvordan du har det,

si at du ikke vil kjøpe en dyr krem før du vet den er grei,

og be om noen testere. Testere er gratis ;)

Gjest Deilig mann
Skrevet

Gå innom apotek og fortell hvordan du har det,

si at du ikke vil kjøpe en dyr krem før du vet den er grei,

og be om noen testere. Testere er gratis ;)

Ikke dumt, takk :)

Skrevet

Trådstarter er en mann...

Anonymous poster hash: 57918...a04

Gjest Deilig mann
Skrevet

Trådstarter er en mann...Anonymous poster hash: 57918...a04

Å ja, leste litt fort. My bad :)

Skrevet

Dere har fått mange gode tips over, vil bare legge til balm fra Decleor eller det rene sheasmøret fra LÓccitane. I stor boks blir det ganske rimelig. Bruker det som kvelden etter rens. Tar en litt (som en ert) og masserer i hendene før jeg lar det renne varmt vann over og smører i ansiktet.

http://www.loccitane.no/shea-organic-shea-butter,18,2,41675,512877.htm

http://www.loccitane.no/shea-organic-certified--and-fair-trade-approved-pure-shea-butter,18,2,41675,15077.htm

Kan også brukes uten vann som kuldekrem.

Anonymous poster hash: 6d1c9...59c
  • Liker 1
Skrevet

Så, omtrent hver vinter så skjer det samme, huden i ansiktet mitt blir rød, tørr, flassende og kløende. Dette er kjempe irriterende og det ser ikke særlig bra ut heller. Huden blir slik fra den ene siden av kinnet over nesa og til den andre siden.

Noen som har noen tips på noe som kan hjelpe? Har ikke så sykt god råd så har neppe råd til å bruke flere tusen kroner på produkter hos hudpleier. Så jeg ser vel etter noen billige alternativer som fungerer. Takk på forhånd :)

Hei! Hvis du plages med tørr hud kan jeg anbefale kakaosmør. Linker til iHerb.com siden du var på jakt etter noe rimelig, og her selger de produkter til en brøkdel av prisen du må betale i Norge.. Det funker veldig bra på min tørre hud ihvertfall! Leste noen anmeldelser før jeg kjøpte den, og der var det blant annet en som hadde brannskader og slet med ekstremt tørr hud pga det, og hun sa den virket. Hvis du mot formodning ikke synes den virker kan du lage sjokolade av den, hihi :sjokolade:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...