Gjest flyvertinne29 Skrevet 8. februar 2014 #1 Skrevet 8. februar 2014 Har kjent denne "venninnen" i godt over ti år men begynner nå å bli mektig lei henne. Hun er en person som kan ringe 10 ganger samme dag bare for å spørre hvordan det går, og jeg har måttet slutte å svare for jeg ikke orker dette "kjøret". Svarer man ikke tlf ringer hun nemlig igjen og igjen noe som har ført til at jeg nå må ha tlf på lydløs 90 % av tiden og mister andre viktige tlf samtaler bare for å unngå henne. Jeg MÅ alltid slå tlf på lydløs før jeg legger meg fordi hun regelmessig ringer grytidlig på morgenen bare for å spørre hvordan det går og snakke om sine problemer. Vi var ok venner for 10 år siden men jeg synes dette blir alt for mye og akkurat nå vil jeg totalt kvitte meg med henne, rett og slett fordi jeg føler meg spist og fordøyd. Ikke bare er hun plagsom men hun er også svært selvsentrert og grisk. F eks nå som vi begge er godt over 35 kan hun finne på å ringe og minne meg på at det er hennes bursdag og at hun "regner med jeg vil finne noe fint til henne"?? Ikke minst ringer hun rundt og "minner" folk på at det er jul for å sikre seg gaver. Mine andre venner og jeg kjøper en liten ting om vi gidder men ikke alltid. Denne personen kan f eks ringe og ønske seg en dyr veske til flerfoldige tusen og "regne med" at noen skal kjøpe den til henne. Gleden ved å gi forsvinner jo med slik grådighet. Det toppet seg her om dagen. Ok jeg har en grei jobb og tjener ok, men det gjør da hun også, selv om hun har mindre stillingsprosent enn meg. Hun lurte på om vi skulle treffes og spise sammen da hun var i oslo, så jeg sa nødent ok for å være grei. Hun påpekte det måtte være et billig sted fordi hun hadde dårlig råd. Jeg syntes litt synd på henne "noe jeg ofte gjør med folk" så jeg tilbød meg å betale. Da hørte jeg ropet HURRA! i andre enden av tlf. Ja nå som du betaler kan vi jo gå på et dyrt sted var svaret jeg fikk??? Er det bare meg eller er slik adferd frekk? Flere perioder i livet har jeg ved å ikke svare tlf unngått henne i opp til 3 mnd av gangen men hun slutter ikke å ringe, ring ring ring og jeg holder på å bli gal, og til slutt knekker jeg under for "terroren" og svarer. Så er kjøret igang igjen, akkurat som hun har fanget meg og jeg ikke klarer å rømme. Jeg føler meg rett og slett på flukt. Problemet er at jeg synes synd på henne og har vanskelig for å si dette til henne. Hun har vokst opp i et vanskelig hjem, har få venner og har også såklart konflikter i sine jobbforhold grunnet sin absolutte mangel på sosiale antenner. Råd anyone? 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #2 Skrevet 8. februar 2014 Har du noen gang sagt til henne at det blir for mye? Anonymous poster hash: 72128...ad3 12
kareen Skrevet 8. februar 2014 #3 Skrevet 8. februar 2014 Oi, så utrolig slitsomt. Dette hadde jeg aldri orket. Har du prøvd å si det til henne på en mindre stygg måte? Ser allikevel for meg at dette er en person som ikke har anlegg for nok selvinnsikt til å ta sånt til seg. Du må bare kutte henne, rett og slett. Utrolig vanskelig, det skjønner jeg. Kan du blokkere nummeret hennes eller skaffe deg nytt nummer? 2
Gjest flyvertinne29 Skrevet 8. februar 2014 #4 Skrevet 8. februar 2014 Takk for råd. Er virkelig utrolig slitsomt. Gud som jeg har forsøkt å hinte men hun tar bare ikke hint. Ønsker ikke såre noen, men skulle ønske hun kunne forstå at dette ikke er ok. Og om jeg ikke svarer på 3 mnd ringer hun og ringer, driver rene terroren og svarer jeg ved et uhell er det Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeei, akkurat som ingenting har skjedd. Dessuten er grådigheten også ille. Jeg liker å gi gaver osv men når noen på en måte ringer og bestiller er ting er det ikke morsomt å gi lengre.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #5 Skrevet 8. februar 2014 Få deg et nytt nummer og del det kun ut til de du kan stole på. Anonymous poster hash: 07e63...9a1 3
strawberry Skrevet 8. februar 2014 #6 Skrevet 8. februar 2014 Jeg tror faktisk jeg hadde blokket nummeret eller som anonym skriver her, skaffet nytt og skjult nr. 2
Sugerøret Skrevet 8. februar 2014 #7 Skrevet 8. februar 2014 Jøss har vi samme "venninne" ? Jeg sliter litt med å finne grensa og sette punktum..
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #8 Skrevet 8. februar 2014 Takk for råd. Er virkelig utrolig slitsomt. Gud som jeg har forsøkt å hinte men hun tar bare ikke hint. Ønsker ikke såre noen, men skulle ønske hun kunne forstå at dette ikke er ok. Og om jeg ikke svarer på 3 mnd ringer hun og ringer, driver rene terroren og svarer jeg ved et uhell er det Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeei, akkurat som ingenting har skjedd. Dessuten er grådigheten også ille. Jeg liker å gi gaver osv men når noen på en måte ringer og bestiller er ting er det ikke morsomt å gi lengre. Det er jo helt klart at hinting ikke funker med henne, det burde du strengt tatt skjønt for lenge lenge lenge siden. Si det rett ut. Anonymous poster hash: 72128...ad3 2
Gjest Blomsterert Skrevet 8. februar 2014 #9 Skrevet 8. februar 2014 Dette ødelegger noe av livskvaliteten din, for dette med alle telefonene og alt, må oppleves som psykisk terror. Tror du må si fra at det blir altfor mye. Ettersom hun ikke vil ta hensyn til det i sin mangel på sosiale intelligens, så kutter du henne ut. Blokker alt hun kan nå deg på. Bedre at det skjer nå før du helt mister besinnelsen... :-) Hvilket ville vært forståelig, men dumt.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #10 Skrevet 8. februar 2014 Slett og blokker henne på facebook, og blokker nummeret hennes på mobilen. Du kan både blokkere for å motta melding og samtaler. Du må finne ut hvordan du gjør det på din telefon, det kan være du må laste ned en blacklist app. Før du blokkerer henne kan du jo evt. sende henne en melding og si at du "slår opp". Slik at hun vet hvorfor hun ikke får tak i deg lenger. Anonymous poster hash: e2f63...c68 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #11 Skrevet 8. februar 2014 Har kjent denne "venninnen" i godt over ti år men begynner nå å bli mektig lei henne. Hun er en person som kan ringe 10 ganger samme dag bare for å spørre hvordan det går, og jeg har måttet slutte å svare for jeg ikke orker dette "kjøret". Svarer man ikke tlf ringer hun nemlig igjen og igjen noe som har ført til at jeg nå må ha tlf på lydløs 90 % av tiden og mister andre viktige tlf samtaler bare for å unngå henne. Jeg MÅ alltid slå tlf på lydløs før jeg legger meg fordi hun regelmessig ringer grytidlig på morgenen bare for å spørre hvordan det går og snakke om sine problemer. Vi var ok venner for 10 år siden men jeg synes dette blir alt for mye og akkurat nå vil jeg totalt kvitte meg med henne, rett og slett fordi jeg føler meg spist og fordøyd. Ikke bare er hun plagsom men hun er også svært selvsentrert og grisk. F eks nå som vi begge er godt over 35 kan hun finne på å ringe og minne meg på at det er hennes bursdag og at hun "regner med jeg vil finne noe fint til henne"?? Ikke minst ringer hun rundt og "minner" folk på at det er jul for å sikre seg gaver. Mine andre venner og jeg kjøper en liten ting om vi gidder men ikke alltid. Denne personen kan f eks ringe og ønske seg en dyr veske til flerfoldige tusen og "regne med" at noen skal kjøpe den til henne. Gleden ved å gi forsvinner jo med slik grådighet. Det toppet seg her om dagen. Ok jeg har en grei jobb og tjener ok, men det gjør da hun også, selv om hun har mindre stillingsprosent enn meg. Hun lurte på om vi skulle treffes og spise sammen da hun var i oslo, så jeg sa nødent ok for å være grei. Hun påpekte det måtte være et billig sted fordi hun hadde dårlig råd. Jeg syntes litt synd på henne "noe jeg ofte gjør med folk" så jeg tilbød meg å betale. Da hørte jeg ropet HURRA! i andre enden av tlf. Ja nå som du betaler kan vi jo gå på et dyrt sted var svaret jeg fikk??? Er det bare meg eller er slik adferd frekk? Flere perioder i livet har jeg ved å ikke svare tlf unngått henne i opp til 3 mnd av gangen men hun slutter ikke å ringe, ring ring ring og jeg holder på å bli gal, og til slutt knekker jeg under for "terroren" og svarer. Så er kjøret igang igjen, akkurat som hun har fanget meg og jeg ikke klarer å rømme. Jeg føler meg rett og slett på flukt. Problemet er at jeg synes synd på henne og har vanskelig for å si dette til henne. Hun har vokst opp i et vanskelig hjem, har få venner og har også såklart konflikter i sine jobbforhold grunnet sin absolutte mangel på sosiale antenner. Råd anyone? Kom deg unna. Hva feiler det henne a? Prøver å være en hun ikke her. Legger opp til en livsstil som ikke samsvarer med budsjettet. Lever på andre. Kaller dette vennskap...Hun virker stokk dum. Anonymous poster hash: 7c75c...db4 1
Gjest flyvertinne29 Skrevet 8. februar 2014 #12 Skrevet 8. februar 2014 Jøss har vi samme "venninne" ? Jeg sliter litt med å finne grensa og sette punktum.. Jøss har vi samme "venninne" ? Jeg sliter litt med å finne grensa og sette punktum.. Ja kanskje! Kan jo være flere hun plager og ikke bare meg. Det eneste jeg er klar over er at hun er ufattelig pågående, mangler antenner og er frekk som pesten. Hvor bor den du kjenner da? Kan jo også finnes flere av samme typen også da..lol
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #13 Skrevet 8. februar 2014 Har du vært ærlig med henne og fortalt henne hva som irriterer deg og hvordan du ønsker at deres forhold skal være? Hvis ikke synes jeg at det er du som er en dårlig venninne. Anonymous poster hash: 7e0cd...21d 4
Snurrebart Skrevet 8. februar 2014 #14 Skrevet 8. februar 2014 Slett, blokker over alt, ignorer, eller bare si "jeg har fått nok, hade bra". Samme det, slutt er slutt, du gjør som du vil Jeg har kvittet meg med mange folk i livet mitt som har vert energistjelere og dårlig innflytelse, og noens om har vert "venner på kun deres egne premisser" som aldri har tatt noe initiativ. Det skal gå begge veier Hvis hun ikke lenger er en person du trives med så må du ikke tvinge deg til å ha noe med henne å gjøre. 1
Gjest flyvertinne29 Skrevet 8. februar 2014 #15 Skrevet 8. februar 2014 Slett, blokker over alt, ignorer, eller bare si "jeg har fått nok, hade bra". Samme det, slutt er slutt, du gjør som du vil Jeg har kvittet meg med mange folk i livet mitt som har vert energistjelere og dårlig innflytelse, og noens om har vert "venner på kun deres egne premisser" som aldri har tatt noe initiativ. Det skal gå begge veier Hvis hun ikke lenger er en person du trives med så må du ikke tvinge deg til å ha noe med henne å gjøre. Tusen takk for svar, jeg fikk ala det samme rådet av en annen venninne i dag. Vennskap skal gå to veier og dette går bare en. Rett og slett så trives jeg ikke sammen med henne.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #16 Skrevet 8. februar 2014 Din blogg? http://spybloggen.blogg.no/1391885340_hvordan_bli_kvitt_gri.html Anonymous poster hash: b00bd...d8c
Sugerøret Skrevet 8. februar 2014 #17 Skrevet 8. februar 2014 Ja kanskje! Kan jo være flere hun plager og ikke bare meg. Det eneste jeg er klar over er at hun er ufattelig pågående, mangler antenner og er frekk som pesten. Hvor bor den du kjenner da? Kan jo også finnes flere av samme typen også da..lol Jeg bor i Oslo. Vedkommende har nettopp flyttet ut av Oslo.
Gjest flyvertinne29 Skrevet 8. februar 2014 #18 Skrevet 8. februar 2014 Din blogg? http://spybloggen.blogg.no/1391885340_hvordan_bli_kvitt_gri.html Anonymous poster hash: b00bd...d8c ja
Betasuppe Skrevet 8. februar 2014 #19 Skrevet 8. februar 2014 (endret) Hvis du har android-telefon så kan du få program til den som automatisk legger på når nummeret ringer. iOS 7 støtter også dette nå (på tide!!!) http://www.pcadvisor.co.uk/how-to/mobile-phone/3442391/how-block-number-on-iphone/ Da slipper du å ha den på lydløs, og du vil aldri høre at hun ringer. Og det er verdt det at du kan komme ut for å såre henne. Sårer ikke hun deg når hun plager deg sånn? Endret 8. februar 2014 av Betasuppe
Jade Skrevet 9. februar 2014 #20 Skrevet 9. februar 2014 Jeg synes at voksne mennesker kan forstå når den andre ikke tar et hint. Avtal et "møte" med henne (hjem til deg eller et sted uten masse folk rundt), og forklar på en skikkelig og grei måte at du ikke ønsker å være venner mer. Er det helt krise, så ta det på telefon. Men si ihvertfall i fra. Ikke blokker henne og la være å ta telefonen. Det burde være opplagt at hun ikke tar hintet. Da får dere det bedre etterpå begge to. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå