Gå til innhold

Wow, han spanderte....

Anbefalte innlegg

Skrevet

....en dyr middag og vin + konsertbilletter. Hadde av en eller annen grunn ikke forventet det, etter flere år med en fyr som stort sett fikk meg til å legge ut for ting. Og etter å ha lest at mennene her inne ikke spanderer kaffe på jentene de dater engang.

Wow, det var skikkelig hyggelig! Føles som om jeg fikk en fin gave. :laugh:

Anonymous poster hash: 53dfd...e43
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som første date?

Jeg liker ikke å bli spandert øl på av folk jeg liker (enten som venner eller som mer) engang. Så tar alltid neste runde om noen tar med en tilfeldig.

Skrevet

Tror nok noen her er unntak.

Fyren betaler alltid naar jeg er bedt paa date. Jeg tilbyr meg alltid, men blir alltid avvist.

Anonymous poster hash: b77fc...df3
Skrevet

Tror nok noen her er unntak.

Fyren betaler alltid naar jeg er bedt paa date. Jeg tilbyr meg alltid, men blir alltid avvist.

Tror jeg også. Jeg er mann og har alltid spandert om jeg har vært ute og spist med en jeg har et godt øye til, og har inntrykk av at det er normalen også.

Anonymous poster hash: 7923b...1ba

Skrevet

Tror jeg også. Jeg er mann og har alltid spandert om jeg har vært ute og spist med en jeg har et godt øye til, og har inntrykk av at det er normalen også.

Anonymous poster hash: 7923b...1ba

Jeg trodde muligens det var en kulturell ting, ettersom jeg bor i utlandet og primaert har datet amerikanere, franskmenn, sveitsere osv. Men nylig har jeg vaert ute med en norsk mann - han har bedt meg paa middag tre ganger og han insisterer paa aa betale hver gang. Naa har han vanvittig mye penger, men likevel - har inntrykk av at normen er at hvis man faktisk ber noen ut paa en middagsdate, saa vil man betale.

Ellers hadde det kostet meg ganske mye ogsaa naar jeg er med paa et dyrt sted...er jo han som velger restaurant.

Skrevet

Tror det er et økonomisk spørsmål. De som jobber spanderer, studenter spanderer ikke. Har vel litt med synet på penger å gjøre?

Skrevet

Klart det er deilig å få ting oppi fanget slik. Men sett deg litt inn i forskjellen på menn og kvinner når det gjelder dating. Et område likestillingen har "glemt". Det er blitt skapt en ny regel som liksom skal frata kvinner ryktet som "lykkejegere" på byen. Den går ut på at den som ber den andre ut, skal betale. Og i 90% av tilfellene er det mannen som er den aktive når det gjelder sjekking. Smart. Dersom en mann velger å ikke spandere, risikerer han også at det ikke blir flere dater. Da blir det pakket inn med at han ikke er gentleman. Et ord som forresten ofte blir brukt sammen med lady. Men hva gjør en gentleman når det nesten ikke er ladier igjen? Dagens kvinner tjener godt med penger selv, og har råd til å kjøpe sin egen mat. Ikke som i gamle dager, da de galante gentlemen kom dem til unnsetning. Tidene har forandret seg. Og enkelte kvinner klamrer seg fast i gamle tradisjoner, kun når det går til deres fordel. Dem om det. Heldigvis har flere og flere menn våknet og ser skjevfordelingen her.

Anonymous poster hash: e671f...405
  • Liker 5
Skrevet

Klart det er deilig å få ting oppi fanget slik. Men sett deg litt inn i forskjellen på menn og kvinner når det gjelder dating. Et område likestillingen har "glemt". Det er blitt skapt en ny regel som liksom skal frata kvinner ryktet som "lykkejegere" på byen. Den går ut på at den som ber den andre ut, skal betale. Og i 90% av tilfellene er det mannen som er den aktive når det gjelder sjekking. Smart. Dersom en mann velger å ikke spandere, risikerer han også at det ikke blir flere dater. Da blir det pakket inn med at han ikke er gentleman. Et ord som forresten ofte blir brukt sammen med lady. Men hva gjør en gentleman når det nesten ikke er ladier igjen? Dagens kvinner tjener godt med penger selv, og har råd til å kjøpe sin egen mat. Ikke som i gamle dager, da de galante gentlemen kom dem til unnsetning. Tidene har forandret seg. Og enkelte kvinner klamrer seg fast i gamle tradisjoner, kun når det går til deres fordel. Dem om det. Heldigvis har flere og flere menn våknet og ser skjevfordelingen her. Anonymous poster hash: e671f...405

Enig der ang lady/gentleman greia. Derfor når jeg blir invitert til dyre steder(de få gangene det har skjedd)sier jeg at vi heller kan gå et billigere sted så jeg VET at jeg har råd til å betale halvparten, alle gangene så har de insistert på å ta hele regninga,men ville ikke brydd meg om han var enig og heller ville gått et sted vi begge har råd til å spise på.

Han kan spandere og jeg kan spandere. Det er ikke slik at han skal gi og gi mens hun skal bare sitte der med armene i kors og vise 0 iniativ eller deleglede.

Gjest Lincoln
Skrevet

Han fikk vel en god blowjob som takk?

• Liker 1
Skrevet

Han fikk vel en god blowjob som takk?

Har ikke kysset han engang. Eller han har ikke kysset meg. Hehe.

Anonymous poster hash: 53dfd...e43

Skrevet

Synes det er flott med menn som spanderer og synes det er flott med kvinner som setter pris på å bli spandert på. Jeg får aldri lov til å betale når jeg er på date, og setter pris på det, men passer på at jeg gjengelder ved å skape gode opplevelser for han ved å invitere han hjem på middag eller noe annet. Tror mange menn får en god følelse i seg når de kan ta med en dame på en fin restaurant, og at en del som er i mot at menn skal betale, egentlig er det fordi de ikke har råd til det selv?

Skrevet

Her har man jo noe av problemet. Kvinner tror og mener så mye om dette, og vil selvsagt aller helst at alt skal passe sine egne ønsker. "Alle menn er storfornøyd med å legge ut store beløp for meg for at jeg skal kose meg, selv om jeg blåser dem av dagen etter fordi de hadde noen mangler jeg ikke klarer å bli komfortabel med".

Samfunnet forandres, og menn går mer og mer lei av å kvinners holdning når det gjelder dating. Mange kvinner ser ut til å ha dating som en livsstil, og tar det veldig for gitt hvordan dette skal foregå. Og om man som prinsipp ikke gidder å fyre opp under prinsesseholdningene, så blir man fremstilt som enten gjerrig eller fattig. Mannfolk kan ikke vinne under slike forhold.

Jeg har selv gått på to dater i år, og har blåst av rundt 4 laken. Da er det på en måte ekstra kjedelig når man får beskjed om at kjemien ikke var der. Jeg har også invitert på kaffedate, men da var det liksom ikke så interessant. Da mistenker man at poenget med dette er datingopplevelsen, og ikke det å faktisk bli kjent med en annen. Venninnen min derimot har vært på 5 dates så langt i år, uten å ha betalt noen ting. Hun mener mannfolk har blåst av en 12-15 laken på henne. Uten at noen av dem har vært i nærheten av å få henne ut av singellivet. Og hvorfor skulle hun det?

Og joda, så lenge menn er de aktive på datingmarkedet, vil reglen selvsagt være at "den som ber ut på date betaler". Det må være behagelig.

Skrevet

Tror det er et økonomisk spørsmål. De som jobber spanderer, studenter spanderer ikke. Har vel litt med synet på penger å gjøre?

Er også fordi man ikke har lyst å gå ut med damer som er high maintanence..

Anonymous poster hash: 694af...8c3

Skrevet

Jeg har også invitert på kaffedate, men da var det liksom ikke så interessant.

Kaffedate er vanlig, de fleste paa dette forumet sier t.o.m. at de foretrekker en spasertur eller en kaffe fremfor middag.

Hvis du har faatt nei naar du har bedt noen paa kaffe saa er det fordi de ikke er interessert, ikke fordi de forventer et gratis maaltid i stedet.

Skrevet

Er også fordi man ikke har lyst å gå ut med damer som er high maintanence..

Anonymous poster hash: 694af...8c3

Jeg er absolutt ikke high maintanence - hvis en date innebærer en dyrere middag + kino/teater/konsert/whatever, så er det ALDRI mitt forslag. Og absolutt ikke nødvendig for min del. Om han velger å spandere i tillegg... fint for meg. Men jeg hadde aldri gått på daten om jeg ikke var interessert fra før av - og da hadde jeg ikke hatt noe imot kaffe på termos og noen rundstykker.

Seriøst - de guttene som mener at jenter bare vil ha gutter med penger (og som spanderer), og dermed tviholder på lommeboken i frykt for golddiggers. Dere er ikke bare gnitne - dere er helt bak mål når det gjelder virkelighetsoppfanting også. Greit, Hugh Hefner drar damer - men de damene er unntakene. Jeg hadde ikke tatt i han med ildtang engang. Og det samme gjelder de fleste unge damer, vil jeg tro.

Skrevet

Den som ber ut på date er den som betaler.

Enig i denne. Da kan man finne på noe man kan ta seg råd til, og slippe å måtte punge ut masse for å dra på "drømmedaten" til en annen.

Skrevet

Enig i denne. Da kan man finne på noe man kan ta seg råd til, og slippe å måtte punge ut masse for å dra på "drømmedaten" til en annen.

Nemlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...