AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #1 Skrevet 8. februar 2014 jeg og samboer skal etterhvert gifte oss. vi har funnet ut at vi skal vente noen år. så har enda litt tid på å bli enige heldigvis;) Men, uenigheten er størrelsen på bryllupet. jeg kunne godt tenkt meg at det bare var han og meg f.eks i en sjømannskirke. ingen fest. han vil ha hele pakka. men kirke bryllup, fest, osv jeg grøsser av tanken på at jeg en hel dag skal være "midtpunktet" og ser ingen glede i dette. har virkelig ikke lyst til å gå opp kirke gulvet. og iallefall ikke ha en fest med taler osv. jeg liker ikke å holde taler selv og heller ikke å bli holdt tale for(ja litt sær kanskje) samboer sa at vi fint kunne droppe taler. og vi trengte bare be nermeste familie. men det blir jo allikevel 40 stk. (stor familie) og kirka blir det jo også da. og da blir det jo likevel alt jeg ikke vil. (minus taler) så har dere noen forslag til oss slik at vi kan møtes på midten og kose oss hele dagen sammen. er jo hans dag også så er en selvfølge at vi skal bli enige og møtes på midten Anonymous poster hash: 2ca22...efe
Monstrum Skrevet 8. februar 2014 #2 Skrevet 8. februar 2014 Hva med om dere hadde selve bryllupsseremonien slik du vil (liten, med bare dere), også ha en litt større fest med familie slik han vil? 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #3 Skrevet 8. februar 2014 Jeg tenkte også på noe a la forslaget til Monstrum. Liten, koselig sermoni (samme dag eller på et tidligere tidspunkt), så fest. Festen kan også gjøres ganske avslappet og hyggelig med fokus på noe annet enn brudeparet. Hva med hagefest med grilling og ulike leker/aktiviteter (croquet, badminton, boule, pinjata, og så videre)? Anonymous poster hash: afd5e...286
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #4 Skrevet 8. februar 2014 fine forslag. tror jeg skal lufte hage fest for samboer. går det ann å få en prest til å vie seg i en hage? altså om man leier et sted og har ute telt osv? ser for meg at det ikke blir like høytidelig som i kirka. men likevel litt høytidelig slik mannen vil ha det:) takk for svar! ts. Anonymous poster hash: 2ca22...efe
Gjest Ciegus Skrevet 8. februar 2014 #5 Skrevet 8. februar 2014 fine forslag. tror jeg skal lufte hage fest for samboer. går det ann å få en prest til å vie seg i en hage? altså om man leier et sted og har ute telt osv? ser for meg at det ikke blir like høytidelig som i kirka. men likevel litt høytidelig slik mannen vil ha det:) takk for svar! ts. Anonymous poster hash: 2ca22...efe Ikke så lett å få en prest fra kirka til å vie dere (de skal helst vie på vigslet jord eller hva det heter), men det er mange gode alternativer. For eksempel holder Unitarforbundet både kristne og borgerlige vielsesseremonier (der dere vil), Humanistforbundet har borgerlige vielser, og det samme har Human-Etisk forbund. Sjekk ut hva som passer for dere, hvis det ikke er viktig med en prest fra kirka.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #6 Skrevet 8. februar 2014 da har jeg luftet forslaget om et lite hage bryllup med familien. uten kirke. samboer syntes dette hørtes veldig fint ut. vi tittet også innom unitarforbundet. og det så veldig fint ut. både samboer og jeg likte det har noen erfaring med unitarforbundet? hadde aldrig hørt om det før nå jeg. samboer er kristen men ikke jeg. så det så jo fint ut at de kunne ha med kristen vielsessermoni. iallefall med innslag av det:) tusen takk for innspill. var virkelig til hjelp TS Anonymous poster hash: 2ca22...efe 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #7 Skrevet 8. februar 2014 haha ble mye "så fint ut" i teksten, ser jeg nå... men jeg syntes vel det så fint ut da ts. Anonymous poster hash: 2ca22...efe
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #8 Skrevet 8. februar 2014 Har ikke noen innspill annet enn at hage-bryllup hørtes veldig koselig ut, og at jeg er glad for at folk er villige til å møtes på halvveien når man ikke er enige i et forhold:) Anonymous poster hash: 41b07...9fb
Gjest Ciegus Skrevet 9. februar 2014 #9 Skrevet 9. februar 2014 da har jeg luftet forslaget om et lite hage bryllup med familien. uten kirke. samboer syntes dette hørtes veldig fint ut. vi tittet også innom unitarforbundet. og det så veldig fint ut. både samboer og jeg likte det har noen erfaring med unitarforbundet? hadde aldrig hørt om det før nå jeg. samboer er kristen men ikke jeg. så det så jo fint ut at de kunne ha med kristen vielsessermoni. iallefall med innslag av det:) tusen takk for innspill. var virkelig til hjelp TS Anonymous poster hash: 2ca22...efe Flere her inne på forumet har god erfaring med unitarforbundet. Prøv søkefunksjonen!
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #10 Skrevet 9. februar 2014 Hva med om dere hadde selve bryllupsseremonien slik du vil (liten, med bare dere), også ha en litt større fest med familie slik han vil? Vi hadde en liten seremoni med kun de nærmeste, og deretter en stor fest (samme dag). Jeg var veldig fornøyd med denne løsningen - for meg er selve vielsen en privat greie. Dette fungerer fint også med hagefest, det er bare å invitere til to forskjellige tidspunkt. Lykke til med planleggingen! Vi gikk også flere runder pga ulike ønsker i utgangspunktet, og endte opp med en drømmedag for begge Anonymous poster hash: 078fe...fe2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå