Gå til innhold

Invitasjonen endret!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er litt oppgitt her jeg sitter. Var invitert i bryllup til ei venninne på Vestlandet, og jeg og min forlovede takket ja og bestilte flybilletter som ikke var billige da vi bor i Troms. Men det var ønskelig at jeg skulle være toastmaster blant annet, så vi bestemte oss for å prioritere dette.

Så får jeg et brev i dag der de beklager men det var flere enn de regnet med som takket ja og middagen blir dessuten dyrere enn de trodde. Så de ber om forståelse for å trekke invitasjonen tilbake, men vi er velkommen til kaffen kl 21.30! En tante skulle ta toastmasterjobben.

Jeg er mildt sagt sjokkert ja! Hadde aldri brukt 4000 på flybilletter for å dra i kaffen et sted på Vestlandet sent på kvelden. Heldig vis hadde jeg ikke jobbet så mye med toastmasteroppgaven, men nå er jeg mektig irritert. Og flybill. kan vi heller ikke returnere nå - vi vil allikevel ikke få igjen pengene fordi dette er billigbill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trakk de invitasjonen tilbake???!!

Det går jo bare ikke an! :o

Dette synes jeg var utrolig tåpelig gjort...

Jeg vet ikke hva jeg ville gjort i din situasjon,men kanskje du skulle ringe henne og ta en prat?

Selv hadde jeg blitt både fornærmet og sur,og hadde neppe reist i det hele tatt! :x

:o Ismen :o

Skrevet

Ärlig talt! Dette er ikke akseptabel oppförsel. Man regner da med at folk klarer å regne ut hva det koster för man sender ut innbydelser! Visste hun om at dere allerede hadde bestilt billetter?

Mitt forslag er: Dersom flybillettene er til et sted på Vestlandet som har andre attraksjoner enn bryllup å by på, reis dit i helgen, kos dere ordentlig, og for guds skyld: Ikke dra i bryllupet!

Angelina

Skrevet

Det der hadde jeg aldri akseptert, da hadde jeg forlangt at de fikk betale utlegget for fly billettene.

Trodde ikke det gikk ann å bli så frekk engang jeg.

Vi hadde også invitert mange i vårt bryllup,men regnet med stort frafall, og dessuten hadde alle kommet så var jo det i utgangspunktet med regnet, og nøye gjennom tenkt siden vi ba de.

Nei makan, den verden her slutter aldri å sjokkere meg..........

Skrevet

Sjokkerende!!!

Jeg ville nå allikevel fortalt at dere hadde kjøpt flybilletter, så ordner det seg sikkert. Jeg ville ikke ha spolert et vennskap selv om dette egentlig er en uakseptabel oppførsel å trekke tilbake invitasjoner.

Skrevet

Herregud, for et menneske!! :evil:

Da hadde jeg helt klart latt de få høre det. Og jeg hadde i hvert fall ikke giddi å bruke 4000 kr på flybilletter for å komme til kaffe og kaker. Det er bare ikke mulig å oppføre seg så idiotisk, det der ligner bare ingenting, spør du meg. :roll:

Skrevet

Jeg støtter Angelinas svar, men jeg vill fortalt om flybillettene. Det er jo helt uholdbart å trekke invitasjonen, og da spesielt for langveisfarende. De burt i allefall undersøkt om dere hadde bestilt flybiletter, hotell eller lignende.

Hva er det folk tenker med?

Skrevet

HVA????........................................................................Er målløs..........

Dette burde de vel tenkt på før de sendte ut invitasjonene. Høres jo helt sprøtt ut. Sendte invitasjoner skal ikke trekkes tilbake. Dette er utrooooolig dårlig planlegging. Da kan i hvertfall du "be om forståelse" til at de betaler flybilletten.

.....................ÆRLIG TALT!!!.........................................

Skrevet

Det er det rareste jeg har hørt!!!!!

Ærlig talt, man baserer seg ikke på at noen ikke kan komme slik at "de andre" får delta! Og jeg går nå ut ifra at prisene på mat regnes ut og sjekkes først slik at man vet hvor mange man har råd til og invitere!

Tror jeg heller hadde reist til vestlandet, og tatt med samboeren på en "love-weekend" og gitt f¤¤n i hele bryllupet!!! :evil: :evil: :evil:

Skrevet

Det er det verste jeg har hørt!

Du må jo bare snakke med brudeparet om dette! Kanskje dere kan komme likevel? Men det er kanskje ikke så fristende nå?

Støtter forslaget om at dere kan ta turen nedover likevel, som en ferie, uten å dra i bryllupet.

Skrevet

jeg ville ha snakket med brudeparet slik at de var klar over situasjonen de har laget, men dersom de hadde sagt at dere kan komme likevel, ville jeg takket nei. Da føler man at man ble bedt pga brudeparets samvittighet, ikke fordi man er nære venner.

Man ber da ikke flere enn man har plass til for å håpe at mange takker nei. Hvorfor gjorde de det, for å få flere gaver? Hvis man ikke greier å luke ut, bør man velge ett annet lokale/ha en billigere variant av bryllup.

Forresten synes jeg at 2130 er altfor sent å bli bedt til kaffe. Jeg valgte heller å presse middagen ned til 2.5 t og ber kaffegjestene til kl 20. Og det føler jeg også er sent med tanke på de som reiser langt for å komme.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for mange svar!

Joda, bruden visste godt at vi hadde kjøpt billetter, det var hun som rådet oss til å være ute i god tid så vi fikk minipris : )

Vel, sjekket en gang til om å få endret billettene, og det er altså ikke mulig. Og vi har ingen vi kjenner i de traktenen og heller ikke mer penger nå til hotell etc. så vi vet enda ikke hva vi skal gjøre...

Gjest Anonymous
Skrevet

Må legge til at vi ikke er de eneste som er "vraket" fra middagen da, det samme er 16 andre personer, de fleste langveisfarende.

Skrevet

Jeg syns dette hørtes helt forferdelig ut altså!!!

En gleder seg ikke mye når en får en sånn beskjed! :evil:

Syns ikke dere skal reise jeg,men det jo min mening da.... for noen usle timer etter middagen? Hadde ikke følt meg særlig velkommen...

Lykke til med valget! Gi oss en oppdatering om hvordan det går? :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette må da være fleip! Det var den første tanken som slo meg da jeg leste dette innlegget.

Slikt går bare ikke an! Tror jeg ville hatt vanskeligheter med å ha et uanstrengt forhold til min venninne etter noe slikt som dette.

Synes selv at det å ha kaffegjester er en uting i seg selv. Vet at det som oftest er et spørsmål om pris, men det gir et A-, og B-gjest preg. Synes også det er litt forskjell på om man inviterer 25 til kaffen eller 5(har faktisk hørt om det siste) Synes i allefall ikke det går an å invitere folk langveisfra til kaffe sent på kvelden. Uhørt!!!

Er det vanlig å invitere flere enn man i utgangspunktet har plass/råd til, og så håpe at alle ikke kan komme? Hvis jeg inviterer folk i bryllupet mitt håper jeg da at de kan komme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...