Gå til innhold

Ulovlig å bestille designerbag-replica over nett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ulovlig å bestille designerbag-replica over nett? Nettsiden sier selv at de selger replica, som er prikk likog laget med samme materiale som den ekte og bagen er etter hva jeg kan se identisk med en ekte og har en tydelig logo. Vil vesken bli tatt i tollen, jeg oppsporet og bøtelagt med mange titusener eller går slikt bra?

Anonymous poster hash: d8272...2d0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan fort bli bøtelagt ja.

Anonymous poster hash: 2cfcd...276
Skrevet

er ikke replica kun et mer fancy ord for kopi.?

De som da har orginal designen,vil tape penger på at andre selger falske/kopier ..

Da skjønner du vel at du kan få problemer i tollen

• Liker 1
Skrevet

Trodde det var helt greit så lenge det var til eget bruk og man ikke kjøper en hel container med fake varer for å tjene masse penger på dem?

Tollerne står jo ikke akkurat og river klær og vesker av folk som kommer hjem fra Tyrkia med fake varer.

Skrevet

Trodde det var helt greit så lenge det var til eget bruk og man ikke kjøper en hel container med fake varer for å tjene masse penger på dem?

Tollerne står jo ikke akkurat og river klær og vesker av folk som kommer hjem fra Tyrkia med fake varer.

Skrevet (endret)

"replica" her betyr jo piratkopi.

http://www.dinepenger.no/regler/piratkopier-er-tillatt-for-privat-bruk/20384862

Kopieringen er helt klart ulovlig, så både dem som produserer piratkopien og dem som selger den, driver kriminell virksomhet. Så du handler hos kriminelle, og støtter opp om kriminell virksomhet. (Ikke for å være "moralpoliti", men det er noe man bør tenke gjennom hvis man vurderer å kjøpe piratkopier).

Men det er altså ikke ulovlig her i Norge for deg som privat kjøper.

Endret av Dolce
  • Liker 2
Skrevet

Så det er altså ikke ulovlig å kjøpe? Men kan jeg likevel bli bøtelagt?

Er det i så fall snakk om at boten vil bli skyhøy?

Skrevet

Kjøper btw kun èn, bare til mitt eget private bruk.

Skrevet

Nei det er ikke ulovlig å kjøpe, men det er ulovlig å importere.

Skrevet

Så min handling ved å bestille vil altså da være ulovlig og gi fare for bøtelegging?

Gjest Lolita8
Skrevet

Ja. Det er vel kanskje ikke så sannsynlig at du blir tatt, men muligheten er der :-)

Skrevet

Så vidt jeg har forstått det så har du lov til å kjøpe for privat bruk. Sjansen for at akkurat din pakke blir sett gjennom og du får en bot er der, men det skal nok en del uflaks til for at akkurat du skal bli tatt.

Skrevet

OT, men kan få spørre om hvorfor du vil kjøpe en fake veske?

Anonymous poster hash: 70ac1...876

• Liker 1
Skrevet

Hvor høy vil boten bli hvis jeg blir tatt?

Skrevet

Hvor høy vil boten bli hvis jeg blir tatt?

Vetche, men hadde en venninne som hadde en fake gucci veske, ble tatt i tollen på gardermoen. Hun fikk bot på 4500.

Anonymous poster hash: 2cfcd...276

Skrevet

Det er ikke ulovlig ved privat bruk......

Altså; ikke bestill mye av én ting..

Anonymous poster hash: 2ceda...f73

Skrevet

Etter hva dere skriver forstår jeg det som at jeg IKKE vil bli bøtelagt for å kjøpe og få tilsendt èn slik veske.... Må uansett også si at en bot på 4500 kan jeg til nød overleve. Var red jeg kunne risikere fengselsstraff og 90 000 I bot jeg.

Så hvis jeg bestiller vil jeg bare mest sannsynlig motta varen?

Skrevet

Kommer jo litt an på nettstedet. Noen vil bare trekke pengene, misbruke kortnummeret ditt til masse annet og aldri sende deg noe veske...

Skrevet

Så det er altså ikke ulovlig å kjøpe? Men kan jeg likevel bli bøtelagt?

Er det i så fall snakk om at boten vil bli skyhøy?

Hvorfor kjøpe replica? Alle kan se på lang avstand at disse veskene er av en svært dårlig kvalitet og derfor ikke ekte. Er det ikke bedre å spare penger en stund slik at du kan kjøpe en ekte...?

Anonymous poster hash: 8c149...3af

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor kjøpe replica? Alle kan se på lang avstand at disse veskene er av en svært dårlig kvalitet og derfor ikke ekte. Er det ikke bedre å spare penger en stund slik at du kan kjøpe en ekte...?

Anonymous poster hash: 8c149...3af

Jeg har en replika og nei man jan ikke se på lang avstand at den er en replika. Den er veske av høy kvalitet og jeg tror du må være ekspert for å kunne komme med noen påstander om fake/ekte.

Anonymous poster hash: 4d042...3a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...