Gå til innhold

Er helt utdatert... Noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke handlet stort de siste 3-4 årene pga. fullføring av mastergrad + masse jobbing, flytting, oppussing osv. osv. Sist jeg handlet var tights og tunika det store! :D Det meste jeg har av klær er utdatert og baseklær er utslitt. Har vært fint lite i butikker de siste årene, så vet egentlig ikke hva som er "in". Ikke at det er så viktig for meg - er mest opptatt av at jeg skal like klærne selv og at det ser ok ut på. Har alltid hatt en ganske klassisk (kjedelig og nøytral) stil med innslag av litt bohem-stil.

Jeg trenger et par nye bukser. Tenker mørke jeans er greit å ha. De jeg har nå er utslitt. Trenger også et par andre bukser. Liker bukser som sitter "godt" (dvs. ikke lave). Noen tips?

Liker blazere/dressjakker. Noen tips? Er dette fremdeles aktuelt, eller er det litt "last year" nå?

Noe annet man "må ha"?

Til info er jeg 175 høy og ganske normal kroppsfasong.

Har fått ny jobb og må ut på shopping en dag. Er det fremdeles salg i butikkene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg følger aldri moten så hva som er in aner jeg ikke,

ville gått for basisklær (som sitter godt og som du føler deg vel i) som kan dresses opp og ned etter anledning, og heller sett mer på hva som er tilbehøret om det du har fra før kan brukes eller om du bør kjøpe et par nye ting der

blezer/dressjakke syns jeg er alt etter antrekk og anledning, og hører vel med i en basisgarderobe, kan vere at formen og størrelsen på slagene har forandret seg , og kanskje også motefargene, men har du en nøytral (blå/grå/sort/beige.....) med slag som passer din kroppsfigur så hadde jeg ikke brydd meg om å kjøpe ny

Anonymous poster hash: 474f7...1d8
Skrevet

Personlig ser jeg at basisklær som sitter godt er "inn". Hvite skjorter og bukser i freshe farger (gjerne i god kvalitet), er jo et must å ha i garderoben. En god del cardigans blir også stort denne våren samt. en rekke blazere i forskjellige mønstre og lyse farger.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Får se om jeg rekker innom noen butikker snart. Eller så blir det bare å grave fram "glemte godbiter" fra skapet en stund til!

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Om du kan få det til, så ta en dag som du kanskje ikke kjøper noe, - bare går en liten rundt og observerer hva som finnes i markedet.

Prøve om du føler for det.

Så tenke litt... prøve litt uvanlige farver for deg. Finne ut hvilke snitt som kler deg aller best, hvilke materialer du liker.

Og så sier jeg, til kjedsommelighet, ett dyrere plagg istedet for 3 billige. Ett dyrere plagg som er klassisk og som du kan bruke de nærmeste 10 årene uten at noen ser at det ble kjøpt våren 2014 ;)

Du er i akkurat den alderen hvor iallefall jeg gikk igjennom en overgangsfase stilmessig... skled sakte over i den stilen jeg fremdeles har i dag.

Jeg var ferdig stilsatt da jeg var 32 så du har noen år å 'gå på' tenker jeg :)

Edit: Liten Leif ute på egenhånd

Endret av Lille-pus
Skrevet

Skal sies at om du er ute etter noen kupp har en del butikker sitt såkallte "final sale" så langt varelagre rekker. Dette gjelder varer med rabatt på hele 70%-80%. Anbefaler å handle innen veldig kort tid skal du rekke noe av dette. Men bare i dag har jeg sett en god del butikker som holder det gående enda. Så ikke for sent!

Ellers kan jo handling fra nett alltid være å anbefale. Personlig har jeg dager hvor jeg kunne tenkt meg å fornye deler av garderoben, men rett og slett ikke gidder å dra til byen, så lat som jeg er :-)

Utvalget er også mye bedre og mer oversiktlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...