AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #1 Skrevet 7. februar 2014 Jeg synes det virker som det er fåtallet som faktisk har meninger om mennesker de blir kjent med ut i fra hva man selv synes etter å ha blitt kjent med personen det er snakk om. Ut i fra det jeg har skjønt opp i gjennom årene er at 80%++ blir påvirket av hva andre har å si om enkelte. Er noen andre slik som meg? Som overhode ikke bryr meg om fortid og uansett hva det ryktes med. Selvfølgelig er det snakk om voldtekt, drap osv. så blir det noe annet. Men nå mente jeg slike mindre alvorlige rykter, løs, dum, slem, tøffel etc. Så lenge jeg har god kjemi med personen, så bryr meg overhode ikke om 1% av fortiden deres engang. Det er fra sekundet jeg begynner å bli kjent med personen og utover som betyr noe for meg. Noen andre? Anonymous poster hash: 60ec1...47f 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #2 Skrevet 7. februar 2014 Jeg dømmer ikke etter rykte. Men jeg har det lott i bakhodet dvs jeg er bare nysgjerrig om ryktene er sanne. Men lurer jeg så spør jeg somregel personen om det er sant eller ei. Anonymous poster hash: f2d6a...a1c 2
aquiz Skrevet 7. februar 2014 #3 Skrevet 7. februar 2014 Bryr meg ikke mye om rykte jeg heller, så lenge personen behandler meg like bra som jeg behandler personen. (og mine venner og bekjente er veldig ulike) Er noe annet forholdsmessig, greit å finne noen man bor på samme planet med.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #4 Skrevet 7. februar 2014 Skjønner, men hva gjør du hvis personen svarer at de er sanne? Jeg sier bare jaja, alle gjør feil hele tiden. Alle fortjener en ny sjanse. Min tankegang, så kan de heller motbevise meg. TS Anonymous poster hash: 60ec1...47f
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #5 Skrevet 8. februar 2014 Sålenge det ikke er noe alvorlig og bare det at feks "han ligget med 150jenter blahblah" greit nok. Legger meg ikke noe oppi det, sålenge man er ærlig så godtar jeg det meste. Har jo ikke plettfri fortid selv så å bli dømt pga småting syns jeg er utrolig dumt. Skjønner, men hva gjør du hvis personen svarer at de er sanne? Jeg sier bare jaja, alle gjør feil hele tiden. Alle fortjener en ny sjanse. Min tankegang, så kan de heller motbevise meg. TSAnonymous poster hash: 60ec1...47f Anonymous poster hash: f2d6a...a1c
Medusa13 Skrevet 8. februar 2014 #6 Skrevet 8. februar 2014 Jeg gjør meg opp min egen oppfatning om personen før jeg hører på ryktene. Men selvfølgelig skal det ikke benektes om man noen ganger lurer på om det som sies er sant
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #7 Skrevet 8. februar 2014 Jeg dømmer etter hvordan vedkommende behandler meg, og hvordan vedkommende behandler andre mennesker. Anonymous poster hash: 39ba2...dea
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #8 Skrevet 8. februar 2014 Godt å høre fornuftige svar. Begynner av å til å lure på om de som skriver på KG inneholder en stor del av de fornuftige prosentene blandt folk der ute. Anonymous poster hash: 60ec1...47f
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #9 Skrevet 8. februar 2014 Jeg synes det virker som det er fåtallet som faktisk har meninger om mennesker de blir kjent med ut i fra hva man selv synes etter å ha blitt kjent med personen det er snakk om. Ut i fra det jeg har skjønt opp i gjennom årene er at 80%++ blir påvirket av hva andre har å si om enkelte. Er noen andre slik som meg? Som overhode ikke bryr meg om fortid og uansett hva det ryktes med. Selvfølgelig er det snakk om voldtekt, drap osv. så blir det noe annet. Men nå mente jeg slike mindre alvorlige rykter, løs, dum, slem, tøffel etc. Så lenge jeg har god kjemi med personen, så bryr meg overhode ikke om 1% av fortiden deres engang. Det er fra sekundet jeg begynner å bli kjent med personen og utover som betyr noe for meg. Noen andre? Anonymous poster hash: 60ec1...47f Er ganske enig med deg. Har selv blitt venner i blant med noen med rare rykter rundt seg. I noen tilfeller har jeg skjønt at ryktene er rent oppspinn, andre ganger tenkt at jeg nok burde ha holdt meg unna... Fra sosialpsykologiske eksperimenter har man nylig sett at dersom noen oppfattes av mange som snill, og denne så beskrives som slem og egoistisk av en tredje person, så vil denne personen neste gang de gjør noe hyggelig for andre isteden ofte oppfattes av andre som falsk.... Så man bør nok være rimelig sikker før man både dømmer andre, eller mistror andres motiver, for hvis det skulle vise seg at man tar feil kan man tydeligvis ha gjort en del skade. Anonymous poster hash: d1971...3ea
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #10 Skrevet 8. februar 2014 Jeg gjør meg alltid opp min egen mening. Folk er i stand til å koke sammen så mye rart, det er nok at enkelte misliker personen, så dukker det plutselig opp negative historier om vedkommende, og man legger til og trekker fra. Jeg lytter hvis det er folk jeg stoler på som forteller meg "nyheten", slike jeg vet ikke farer med usannheter. Likevel synes jeg det er greit å gi folk en sjanse. Anonymous poster hash: 6b937...0ed
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #11 Skrevet 8. februar 2014 Skjønner, men hva gjør du hvis personen svarer at de er sanne? Jeg sier bare jaja, alle gjør feil hele tiden. Alle fortjener en ny sjanse. Min tankegang, så kan de heller motbevise meg. TS Anonymous poster hash: 60ec1...47f Er som hovedregel enig med deg i det, men tenker også at det kommer veldig an på hva det er snakk om....Har du et eksempel? Anonymous poster hash: d1971...3ea
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #12 Skrevet 8. februar 2014 Jeg gjør meg alltid opp min egen mening. Folk er i stand til å koke sammen så mye rart, det er nok at enkelte misliker personen, så dukker det plutselig opp negative historier om vedkommende, og man legger til og trekker fra. Jeg lytter hvis det er folk jeg stoler på som forteller meg "nyheten", slike jeg vet ikke farer med usannheter. Likevel synes jeg det er greit å gi folk en sjanse. Anonymous poster hash: 6b937...0ed Også bør man nok alltid være obs på at selv når man har hørt det fra noen man stoler på, så er det alltid en liten risiko for at de har misforstått selv eller ikke vet hele historien. Kan la meg more og overraskes litt av sladder selv forresten, men dømmer ikke ut fra det. Anonymous poster hash: d1971...3ea
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #13 Skrevet 8. februar 2014 Dere dømmer bare etter hvor han behandler dere og ikke etter hvordan han behandler andre? Jaja, vel ikke kom og grin når han etterhvert begynner å behandle dere dårlig også Naivitet leve lengeAnonymous poster hash: 0d846...f37
Gjest Crazycatlady Skrevet 8. februar 2014 #14 Skrevet 8. februar 2014 Jeg liker å gjøre opp min egen mening. Har hatt flere venninner som har hatt diverse rykter. Litt merkelig en gang når jeg ble kjent med ei, så ville ingen være venn med meg lenger. Tenker at det var like greit, for hun var virkelig ei god venninne. Min erfaring er at mange liker å dømme andre nord og ned, og gjerne støter ut folk uten å vite om noe er sant eller ei. Så lenge det ikke er alvorlige ting, så kunne jeg ikke brydd meg mindre så lenge det er en person jeg liker.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #15 Skrevet 8. februar 2014 Skjønner, men hva gjør du hvis personen svarer at de er sanne? Jeg sier bare jaja, alle gjør feil hele tiden. Alle fortjener en ny sjanse. Min tankegang, så kan de heller motbevise meg. TSAnonymous poster hash: 60ec1...47f Du virker veldig naiv. Anonymous poster hash: 535eb...4c0
Gjest Crazycatlady Skrevet 8. februar 2014 #16 Skrevet 8. februar 2014 (endret) Du virker veldig naiv. Anonymous poster hash: 535eb...4c0 Var ikke til meg, men det spørs jo på ryktet. Hadde ei venninne sagt at ryktene om at hun hadde hatt sex med mange var sanne så jeg gitt faen i det. Men hadde ryktet vært at en fyr jeg var interessert i hadde vært mye utro og han innrømmet det så hadde nok jeg reagert på det. Endret 8. februar 2014 av Crazycatlady
Havbris Skrevet 8. februar 2014 #17 Skrevet 8. februar 2014 Kanskje går du i din egen felle, ved å "dømme" andre, som ikke er som deg selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå