Gå til innhold

Emosjonelt utroskap, verre om han ikke fikk henne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Partneren har vært emosjonelt utro. Falt pladask for ei annen, sendte henne haugevis av kjærlighetserklæringer.

Når jeg fant det ut valgte han meg.

Nå i ettertid har jeg fått se noen av meldingene, og da ser det ut som om hun ikke var klar for et forhold med ham da jeg oppdaget det.

Er ikke det verre enn om hun ville ha ham hun og? Nå vet jeg jo ikke om han ble hos meg fordi hun andre ikke ville?

Anonymous poster hash: 02a3b...df5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser litt røde flagg her! Han har sendt en rekke meldinger til denne damen, og utifra det du skriver så virker det som hun ikke var klar eller evt like interessert. Du er da redd for at han tar til takke med deg fordi han ikke kan få hun andre?

Skal prøve å være så objektiv så mulig her...

1. Dersom du føler du kan stole på han, snakk sammen og løs problemene. Vil han virkelig ha deg skal han søren meg få bevise det.... men husk, dersom du velger å tilgi må du legge dette bak deg for at dere skal kunne utvikle forholdet deres i fremtiden.

2. Stoler du ikke på han, THEN LEAVE!

Kan egentlig ikke si så mye annet enn at det er utrolig sår situasjon å havne i. Skjønner veldig vilke tanker og følelser du sitter inne med.

Men til syvende og sist så er det du som må ta denne avgjørelsen av hva du skal gjøre videre.

:klem:

Anonymous poster hash: 3d76b...e8f
Skrevet

Jeg ville fort tenkt at jeg er trøstepremien/andreplassen på lista.

Men vi alle er forskjellige, du må føle på deg selv hva som er rett for deg å gjøre. :)

Skrevet

Det er kroken på døren for meg. Jeg ville aldri tatt tilbake en som oppførte seg slik.

Anonymous poster hash: beee2...615
Skrevet

I utgangspunktet var det deg han valgte, dere har vært sammen før han møtte hun nye.

Dermed har han i hvert fall hatt følelser for deg, og han forsøker kanskje å finne tilbake til det dere har hatt sammen og som gjør at dere har vært i lag frem til nå. Han vet hva han har, men ikke hva han vil få.

Du vet selv hvilke problemer dere har i forholdet deres, når han ser seg om etter andre er det et veldig dårlig tegn, og dere må begge to ta tak i forholdet hvis dere skal klare å redde det.

Anonymous poster hash: 3c9f1...327
  • Liker 2
Skrevet

Jeg mener også at det kommer litt an på hvor sterke kjærlighetserklæringer han har sendt...

Har han tidligere sagt det samme til deg TS?

Anonymous poster hash: f383f...eae
Skrevet

så han hadde egentlig valgt henne hvis hun ville??

altså da er du jo bare en andre plass. han tok deg fordi du var nest best for å si det litt rett fram?

er det dette du mener så hadde jeg ALDRIG villet fortsatt med denne mannen etter å ha funnet ut dette.

tenk da, hvis hun hadde vært "klar" for å innlede et forhold, da hadde dere jo ikke vært sammen. og det pga HAN valgte bort deg! dritt mann! :sur:

Anonymous poster hash: ad5d0...917
Skrevet

:)

Anonymous poster hash: b016f...8c4

Skrevet

Skjønner tvilen din : valgte han å bli hos deg fordi h u n ikke ville satse på ham?

Du får aldri v i t e.

Var dette noe som vil skje igjen? (sannsynlig avhenger av hva han har sagt om det, oppførsel og hvor lenge dere har vært sammen)

Det blir nok ikke lett å få full tillit til ham igjen. Du må bare v e l g e å prøve.

Eller la vær.

Anonymous poster hash: 7aa46...145

Skrevet

I mine øyne er det å være emosjonelt utro verre enn å være fysisk utro. Å sende kjærlighetserklæringer til ei annen dame er jo verre enn at han fyker på ei tilfeldig dame i grisefylla, for å si det på den måten. Her hadde jeg snudd i døra, men du må så klart lytte til dine egne følelser og snakke med han om dette. Kan hende du var andrevalget - eller ikke. Det er det ingen andre enn han selv som vet svaret på, så du bør først og fremst ta dette opp med han og ta det der ifra. Og som en annen her i tråden skrev, stoler du ikke på han, stikk. Et forhold uten tillit er et forhold som på lang sikt aldri kan fungere.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Kanskje det vanskeligste for deg, TS er hemmeligholdet... det at han ikke kunne eller ville dele crushen sin for denne kvinnen med deg?

Jeg vil tro det hadde vært en annen sak dersom dere hadde kunnet snakke åpent om at han (eller du når det skjer) får en liten crush på et annet menneske.

Den åpenheten tar 'ammunisjonen' ut av det du kjenner på nå.

- men, det krever solid trygghet av dere begge... og ikke alle hverken kan eller er av den typen som kan håndtere en slik situasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...