Gjest Anonymous Skrevet 24. mai 2004 #1 Skrevet 24. mai 2004 Jeg har 3årig diplommarkedsførerutdanning, og har jobbet som studieveileder ved en utdanningsinstitusjon. Har pendlet og måtte si opp jobben min da jeg fikk barn og det ble for langt. Helt fra jeg var ferdig med skolen har det ikke vært lett å få en jobb som er relevant i forhold til min utdanning. Og nå lurer jeg rett og slett på om jeg har valgt rett. Har fått en selgerjobb fra 1 august, rent provisjonsbasert. Men så har jeg en god forretningside som jeg har lyst til å sette ut i livet ved siden av. Men mangler den siste motivasjon for å starte. Dette er noe jeg tror jeg kan jobbe med på heltid etterhvert, men det vil ta tid. Selgerjobben er fra 10-14, det gir meg en unik mulighet til å være endel sammen med datteren min, før hun skal i barnehage (Har fått full plass fra 1 august). Så jeg har på en måte lyst å prøve dette. MEEEN.. så blir jeg så usikker igjen. Jeg har søkt på sykepleier deltid fra høsten. Og vurderer virkelig å begynne. Jeg har lyst til å begynne og mannen sier det er greit. Må jobbe 50% ved siden av, få litt erfaring fra helses/sosial (noe jeg ikke har fra før). Det betyr at jeg må "skrinlegge" forretningsideen, for jeg trenger jo en viss inntekt, noe jeg ikke vil få av dette prosjektet med det første. Sykepleie deltid er over fire år, så tenker jeg: Skal jeg ta sjansen? Har jo litt lyst å jobbe med noe man "får litt igjen for", hvis dere skjønner. At man kan gi litt mer til mennesker som virkelig trenger det istedet for å jobbe i den kyniske selgerbransjen. Ønsker jo et barn til etterhvert, og tenker jo kanskje det om to/tre år. Uff dette ble langt, men: Har dere noen tanker om dette kanskje? Jeg blir helt gal av disse tankene...Og jeg klarer ikke velge. Trenger et "spark" bak.
Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2004 #2 Skrevet 25. mai 2004 Hvis du virkelig vil jobbe innen markedsføring, så ville jeg satset på forretningsideen min. Ikke velg et annet yrke som du synes kan være greit nok når du egentlig vil noe annet. Med litt jobberfaring fra jobber som kanskje ikke er helt relevante så kan du få deg en bedre og bedre CV og etterhvert få en jobb som er relevant og som du kanskje vil trives i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå