AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #1 Skrevet 7. februar 2014 Hei Jeg har forsøkt å komme litt skikkelig i sommerformen i det siste, spiser helt ok sunt og trener tre ganger i uka. Klarer ikke komme "helt over kneika" så jeg strammer opp.. problemet er at jeg kom hjem i dag og spiste middag og nå har jeg hivet i meg en pose potetgull og tre radersjokolade. Det kjennes ut som om magen skal sprenge! Har forferdelig dårlig samvittighet. Jeg skal "på fylla" i morgen, og rekker ikke å trene før det fordi jeg skal på jobb. Blir helt dårlig av å tenke på det, alle kaloriene. Skal bare drikke vin. Jeg kan rett og slett ikke droppe ut av det fordi jeg lovet ei venninne. Dessuten er jeg ganske nedtrykket om dagen uten grunn, kanskje mensen som kommer snart. ÅÅÅ, må bare blåse ut litt her. Poenget mitt er vel om noen har forslag til hvordan jeg kan "fikse dette" raskt nå? Har vurdert å kompensere ved å ikke spise i morgen, men det er dumt før jeg skal drikke. Klarer rett og slett ikke å la vær å spise når jeg er hjemme. Har alltid vært slank, men har begynt å legge på meg det siste året litt, og vil gjerne snu trenden. Jobber med formen. Noen tips til styrkeøvelser eller lignende som kan aktivere forbrenningen før jeg sover, så jeg i det minste ikke føler meg fæl og oppblåst i morgen? Anonymous poster hash: 164c7...8d6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #2 Skrevet 7. februar 2014 Det gjør ingenting, så lenge det bare er en dag. Ingen skade skjedd Det er det du gjør hver dag som teller. Anonymous poster hash: 6034b...0e2 2
Gjest carmabell Skrevet 8. februar 2014 #3 Skrevet 8. februar 2014 Det beste du kan gjøre er å fortsette neste dag som normalt. For å ikke føle deg så oppblåst kan du feks drikke te og ta noen sit ups. Hjelper litt for meg i alle fall!
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #4 Skrevet 8. februar 2014 Spis et kalorifattig måltid i morgen, som for eksempel kyllingfilet med grønnsaker og litt fullkornsris. Det holder deg mett og inneholder en god del med proteiner. Der etter kan du kjøpe en vin som heter Lindemans early harvest vin, som inneholder 30% mindre kalorier enn en vanlig vinflaske. Helt ærlig så burde du ikke få panikk, men om du virkelig vil gjøre noe med det så er det mine beste tips. Anonymous poster hash: 7cd13...ce8
Gjest Runforit Skrevet 8. februar 2014 #5 Skrevet 8. februar 2014 (endret) Overspist pga. 1 pose potetgull og et par rader sjokolade? Det er helt normal helgekos. Faktisk noe mindre enn mange som gjerne har potetgullet som sidedish til store mengder smågodt og sjokolade. Du skjønner at tankegangen og panikken du føler nå ikke er sunn? Du vet innerst inne at en pose potetgull ikke gjøre deg til en hval? Det er hverdagen som teller. 1 helg med litt alkohol og potetgull gjør ikke noe så lenge fokuset ellers er en sunn og ren livsstil. Man skal da leve også! EDIT: ipaden som autokorrigerer igjen. Endret 8. februar 2014 av Runforit 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #6 Skrevet 8. februar 2014 Slik følte jeg det også når jeg hadde en spiseforstyrrelse. Nå kan jeg spise mer enn dette uten å lee et øyelokk. Jeg er slank, og jeg legger ikke på meg av slike utskeielser. Det gjør ikke du heller. Anonymous poster hash: f0bec...ae3
Pringle Skrevet 8. februar 2014 #7 Skrevet 8. februar 2014 Hm, "tre radersjokolade" leste jeg for "tre Raider-sjokolader"... men Raider har hett Twix i snart tjue år nå... tre rader sjokolade er da ikke mye!
drue Skrevet 8. februar 2014 #8 Skrevet 8. februar 2014 (endret) Drit i det, shit happens! Spis sunn mat i dag (men pass på at du spiser deg mett - alkohol på tom mage kan fort bli kjipt!), og ta deg en tur ut med god samvittighet. Så må du egentlig bare tenke deg litt bedre om neste gang du får øye på chipsposen. Det er dessuten IKKE noe problem å kose seg en gang i blant, så lenge det ikke skjer hver dag Du kommer ikke til å legge på deg ved å skeie ut i helga, så lenge du tar gode valg mesteparten av tiden. Endret 8. februar 2014 av drue
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #9 Skrevet 8. februar 2014 Den eneste måten man trenger å "straffe" seg selv for overspising på er å fortsette som normalt neste dag, og dagene etter der. Dette er altså ingen straff. Det samme gjør jeg hvis jeg har hatt en hektisk uke på jobb eller privat og jeg ikke har fått trent en eneste dag. Trener jeg femten økter neste uke for å kompensere? Nei. Jeg begynner på mandag igjen og trener mine vanlige tre økter den uken. Ikke overspis i morgen og gå tilbake til de vanlige rutinene på mandag. Hvis ikke man har denne tankegangen så overlever man ikke mentalt, da det uansett vil komme bursdager, juleferier, selskaper etc. resten av livet. Anonymous poster hash: e586f...d75
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #10 Skrevet 9. februar 2014 Åh, dere flotte mennesker! TS her! Dro "tidlig" hjem fra byen, holdt meg til vin, og spiste to biter pizza av fellespizzaen før jeg drakk så jeg ikke skulle bli dårlig. Jeg har kanskje litt fæle tanker når det kommer til mat, men det handlet først og fremst ikke om kaloriene, men følelsen av at man sprekker, og det kjennes ut som om fettet renner ut av kroppen. Det kommer nok av "dårlige måneder" hvor jeg føler jeg har spist for mye usunt og lagt på meg over en lengre periode (ikke lagt på meg så mye, men har blitt litt slapp i fisken). Uvant å bli student Sitter hjemme i sofaen nå og spiser litt salt potetgull (litt rester) og litt mer av sjokoladen og venter på å bli edru før jeg legger meg, slik at jeg forhåpentligvis er fin i morgen, og kan trene - om så bare forsiktig. En lang gåtur for eksempel Takk for tilbakemeldingene, dere er flotte folk! Neste uke skal jeg virkelig trene! Anonymous poster hash: 164c7...8d6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #11 Skrevet 9. februar 2014 Åh, dere flotte mennesker! TS her! Dro "tidlig" hjem fra byen, holdt meg til vin, og spiste to biter pizza av fellespizzaen før jeg drakk så jeg ikke skulle bli dårlig. Jeg har kanskje litt fæle tanker når det kommer til mat, men det handlet først og fremst ikke om kaloriene, men følelsen av at man sprekker, og det kjennes ut som om fettet renner ut av kroppen. Det kommer nok av "dårlige måneder" hvor jeg føler jeg har spist for mye usunt og lagt på meg over en lengre periode (ikke lagt på meg så mye, men har blitt litt slapp i fisken). Uvant å bli student Sitter hjemme i sofaen nå og spiser litt salt potetgull (litt rester) og litt mer av sjokoladen og venter på å bli edru før jeg legger meg, slik at jeg forhåpentligvis er fin i morgen, og kan trene - om så bare forsiktig. En lang gåtur for eksempel Takk for tilbakemeldingene, dere er flotte folk! Neste uke skal jeg virkelig trene! Anonymous poster hash: 164c7...8d6 :tommelsmil: Anonymous poster hash: 8c434...142
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå