Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om dette? Jeg snakker om eldre menn med mye yngre kjærester fra Thailand. Selvsagt kan det være at mange av disse har funnet den store kjæresten osv. og det er selvsagt helt ok. Jeg har en kompis som vanker i en krets hvor de fleste mennene er eldre, uføretrygdede og har myye yngre kjærester fra Thailand eller Phlliphinene. Hva tenker dere om det?

Anonymous poster hash: 8a581...387
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ler alltid litt for meg selv når jeg ser slike par... Men for all del, hvis de ikke får seg noen norske damer, så skal de få lov å ta seg til takke med thaidamer! :) Ikke noe gale med det, men.. Ja.

Anonymous poster hash: ad3b9...c13
  • Liker 6
Skrevet

Da tenker jeg at mannen har kjøpt seg en kone fordi ingen andre ville ha han. Ekteskapet varer i tre år frem til oppholdstilatelsen til konen er i orden, da skiller hun seg.

Anonymous poster hash: 3be28...d92
  • Liker 20
Skrevet

Tenker ikke noe om det. :)

Anonymous poster hash: f8315...03b
  • Liker 3
Skrevet

Pappa har fått seg en thaikjæreste. Ser nå at det er mye negativitet rundt det. Burde jeg være bekymret for pappa? Det ser vertfall ut som ekte kjærlighet når jeg ser de to sammen!

Anonymous poster hash: 360bb...b12
Skrevet

Jeg er norsk dame med spansk mann. Fordommer rundt dette også. Fryktelig slitsomt at folk har en holdning om at hun sikkert ikke får seg en norsk mann. Jeg liker mørke menn bedre enn lyse. Liker kulturen bedre også.

Jeg tror det er flere faktorer som spiller inn, og ikke alle historiene er like. Hadde det vært en thailandsk dame som likte pappa godt og de var forelsket, da hadde jeg tenkt " what ever makes him happy". Thai-damer er ofte flinke til å arbeide, det jeg har merket meg. Selvsagt tror jeg mange er "kjøpt og betalt" også, men hvem vet hva som er historien bak hvert tilfelle. Så lenge ingen utnyttes og det er kjærlighet og respekt, da burde det ikke være et problem.

Hva synes dere om forhold mellom norske vestkant menn og kvinner? De sikrulerer jo i samme krets. Vet ikke om jeg synes disse " tvangsekteskapene" er noe bedre. Der er det status og familie som ofte er viktigere enn kjærligheten.

Anonymous poster hash: 34cd5...5a6
  • Liker 2
Skrevet

Hva synes dere om dette? Jeg snakker om eldre menn med mye yngre kjærester fra Thailand. Selvsagt kan det være at mange av disse har funnet den store kjæresten osv. og det er selvsagt helt ok. Jeg har en kompis som vanker i en krets hvor de fleste mennene er eldre, uføretrygdede og har myye yngre kjærester fra Thailand eller Phlliphinene. Hva tenker dere om det?

Var det ikke eldre menn som var så flotte, trygge, stabile, visste hva de ville osv? Det er jo alle jenters drøm det vettu :)

Anonymous poster hash: a9ce4...4d1

Skrevet

Så lenge de er gla i hverandre og behandler hverandre på best mulig måte så ser jeg ikke noen grunn til at det er noe galt i det.

Fortjener alle ikke å ha noen?

• Liker 1
Skrevet

Stemora mi er fra Thailand, og jeg skal helt ærlig innrømme at den dagen han fortalte at han hadde møtt ei der nede var jeg meget skeptisk. Jeg var da bare 12 år gammel og skjønte ikke helt konseptet. Men etter hvert som årene gikk og jeg så hvor glad hun faktisk gjorde pappa, og hvor mye hun satset på å lære seg norsk for så å få seg en stabil jobb, ble all tvil ute..

De har nå vært gift i 11 år, hun snakker flytende norsk (så og si) og pappa er lykkeligere enn noen gang. Jeg ser at de ofte får en del dømmende blikk, men hvem bryr seg, så lenge de har det bra med hverandre. Vet at det er mye spesielt ute og går også, men jeg synes ikke man skal dømme noen før man vet historien deres.

Sist men ikke minst: Hadde han ikke møtt henne, hadde heller ikke jeg hatt verdens fineste lillesøster på snart 5 år!

• Liker 16
Skrevet

Får som mange andre (dessverre) fordommer når jeg ser eller treffer på eldre menn med yngre thaidamer.

Men blir man nærmere kjent med slike par, viser det seg ofte at aldersforskjellen ikke var så stor som man trodde, asiatiske kvinner kan holde seg utrolig godt... og neimen har det også ofte vist seg at hun har en bra utdannelse og at de har truffet hverandre gjennom jobb eller når begge var på ferie etc. Jeg kjenner nå flere thailandske kvinner som er gift med norske menn, og de er oppegående, flinke damer med bein i nesa.

Den klassiske fordommen om at "han har sikkert dratt ned til Thailand og plukket henne opp" eller "hun er sikkert bare en gold digger" blir gjort til skamme gang på gang.

• Liker 1
Skrevet
Den klassiske fordommen om at "han har sikkert dratt ned til Thailand og plukket henne opp" eller "hun er sikkert bare en gold digger" blir gjort til skamme gang på gang.

Jeg har ved et tilfelle overhørt 5 "importerte" thai-damer snakke sammen. Det er mulig at de ikke er gold diggers, men praten om hva mennene de er gift med tjente var de stolte over og skrøt gladlig ivei. Var kun den ene, litt eldre, thai-damen som ikke sa hvor mye hennes mann kom hjem med hver mnd.

Anonymous poster hash: f520e...5ac

Skrevet

Hva jeg tenker?

At begge har det som de vil uavhengig av h v o r f o r de er sammen. Så da har de det sikkert som de ønsker. Fint!

Anonymous poster hash: 6cd55...721

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ved et tilfelle overhørt 5 "importerte" thai-damer snakke sammen. Det er mulig at de ikke er gold diggers, men praten om hva mennene de er gift med tjente var de stolte over og skrøt gladlig ivei. Var kun den ene, litt eldre, thai-damen som ikke sa hvor mye hennes mann kom hjem med hver mnd.

Anonymous poster hash: f520e...5ac

Litt som norske kvinner da. Fryktelig opphengt i status.

Anonymous poster hash: 086d9...3d9

• Liker 2
Skrevet

Skal ikke skjære alle over 1 kam, men det jeg umiddelbart tenker på når jeg ser dette er at jeg husker da jeg jobbet på krisesenter var det veldig mange tai og filippinske samer der på flukt fra sine voldelige ektemenn. Mange av dem hadde holdt ut til de ble gravide slik at de var sikret opphold... Men dette er jo bare min lille erfaring da...

• Liker 2
Skrevet

Var det ikke eldre menn som var så flotte, trygge, stabile, visste hva de ville osv? Det er jo alle jenters drøm det vettu :)

Anonymous poster hash: a9ce4...4d1

:herremann::icon_lol: Haha Den var god

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fordommer. Det første jeg tenker er gammal gris som har dratt til Thailand for å finne en dame å herse med og ha kontroll over. Men bevares finnes sikkert eldre menn 50+ som er snille mot Thai-dama si. Når det gjelder damene tenker jeg at mange ikke er så stakkarslige som man skal ha det til, men at de bevisst har gått inn i et slikt forhold for å komme vekk fra fattigdom

• Liker 2
Skrevet

Jeg har fordommer. Det første jeg tenker er gammal gris som har dratt til Thailand for å finne en dame å herse med og ha kontroll over. Men bevares finnes sikkert eldre menn 50+ som er snille mot Thai-dama si. Når det gjelder damene tenker jeg at mange ikke er så stakkarslige som man skal ha det til, men at de bevisst har gått inn i et slikt forhold for å komme vekk fra fattigdom

De thai-damene jeg kjenner tar rollen som husøkonom og sjef over kjøkkenet. Absolutt ingen undertrykt rolle.

Anonymous poster hash: 086d9...3d9

• Liker 1
Skrevet

Jeg så med litt skjevt blikk på det før, men i løpet av årene har jeg sett såpass mange lykkelige forhold, at nå tenker jeg lite over det. Husker godt en bekjent som giftet seg med en russisk kvinne. Det ble sagt at det ekteskapet ikke kom til å holde. Nå har de vært gift snart tyve år, og har det fint sammen.

Bedømmer hvert enkelt tilfelle for seg, det er mange såkalt "vanlige" ekteskap som ikke er vellykkede heller.

Synes for øvrig folk bør konsentrere seg om eget privatliv, i stedet for å være så opptatt av hva andre velger.

Anonymous poster hash: 24ce9...0ce
Skrevet

Det er ikke noe å bry seg om. De er tapere som ikke har sjans på oss norske damer, så må ta til takke med utlendinge r ;)

Anonymous poster hash: 13492...69f

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Må innrømme at jeg tenker at det er litt spesielt, men jeg prøver også å ikke stole for mye på egne fordommer.

Vet jo at her jeg bor nå er det flere som ville vært evig ungkar om de ikke hadde fått seg asiatisk kone. De fleste kvinner flytter herfra eller har allerede mann, så jeg forstår at de ønsker seg noen å dele livet med og heller ikke vil flytte på seg.

Finnes vel de som har hentet seg kone, men man kan jo ikke vite bakgrunnshistorien når man ikke kjenner folk. Tror at de fleste har det bra sammen, men jeg vet om de som ikke har det og. Ikke alltid det er mannens feil at det ikke fungerer, som med alle andre forhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...