Gå til innhold

Dine mest radikale meninger. Helt ærlig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er for øvrig helt enig med Cuckcold når det gjelder religion og forbud. Jeg er i mot misjon og forkynnelse, men holder på individets rett til å tro på det han/hun vil. Radikalisme bør ikke være det samme som en masse forbud! Det eneste jeg mener burde forbys - alternativ medisin - er fordi det er vitenskapelig bevist at det ikke hjelper, og dermed er det bare å lure mennesker for både håp og penger. Generelt mener jeg radikalisme bør være å arbeide for å utvide menneskers rettigheter, ikke innskrenke dem.

Jeg skrev i en annen tråd med temaet "er det noen du alltid er enige med på KG" at jeg alltid er enig med deg, Riskjeks. Men jeg trekker det herved tilbake. Det er for enkelt å si at det er vitenskapelig bevist at alternativ medisin bør forbys. Her må man dessuten definere- hva er alternativ medisin? Faller akupunktur innen denne kategorien? I så fall finnes det flere vitenskapelige case-control-studier som viser signifikante effekter av akupunktur. Bare minner om at det er ganske få år siden dette ble latterliggjort av norske leger, nå er det tatt inn i varmen. Jeg spår at det samme vil skje med visse andre grener innen samme kategori. Vent og se ;)

Anonymous poster hash: 992e3...320

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Riskjeks
Skrevet

Jeg skrev i en annen tråd med temaet "er det noen du alltid er enige med på KG" at jeg alltid er enig med deg, Riskjeks. Men jeg trekker det herved tilbake. Det er for enkelt å si at det er vitenskapelig bevist at alternativ medisin bør forbys. Her må man dessuten definere- hva er alternativ medisin? Faller akupunktur innen denne kategorien? I så fall finnes det flere vitenskapelige case-control-studier som viser signifikante effekter av akupunktur. Bare minner om at det er ganske få år siden dette ble latterliggjort av norske leger, nå er det tatt inn i varmen. Jeg spår at det samme vil skje med visse andre grener innen samme kategori. Vent og se ;)

Anonymous poster hash: 992e3...320

Med alternativ medisin mener jeg ikke-skolemedisin, altså medisin som det ikke finnes vitenskapelige belegg for at fungerer. Jeg tror heller ikke akupunktur er "tatt inn i varmen" av legestanden generelt, selv om noen sikkert er åpne/positive. Jeg tenker likevel først og fremst på homeopati - der pasientene blir gitt "medisiner" som gang på gang blir bevist at ikke inneholder stort annet enn vann. Det er rett og slett fullstendig uetisk av alternative medisinere å lure penger ut av og gi falske forhåpninger til syke, desperate mennesker.

I tillegg kommer selvsagt ræl som "synske", "engler" osv, men det tror jeg heldigvis et flertall er skeptiske til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...