Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om man har kjøpt hus og bor sammen med kjæresten sin, er det da en selvfølge at man ser for seg livet sammen for alltid?

Hos meg er det nemlig slik at jeg elsker kjæresten min og alt det der, men dersom han frir så tror jeg nesten at jeg må ha litt betenkningstid(!?). Vi har jo kjøpt hus og alt det der, men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke er helt sikker på en fremtid med oss. Forhåpentligvis blir det oss, men som sagt.. man har jo ingen garantier? Hva vet jeg om jeg faller for en annen mann en gang? Eller han for en annen kvinne for den slags skyld?

Har jeg gjort noe fryktelig dumt nå? Venninnene mine synes det var helt rart at jeg ville kjøpe sammen med han, når jeg ikke vet om jeg vil gifte meg med han.

Anonymous poster hash: d6430...92a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke noe vits å kjøpe hus med noen, siden det blir slutt uansett og da blir det ufattelig mye styr med å flytte og ikke minst dyrt.

Anonymous poster hash: a7c37...595
  • Liker 2
Skrevet

Om jeg hadde vært sammen med noen i lang tid og likevel ikke såg for meg fremtiden med denne personen, ville jeg slått opp med en gang.

Da ville jeg heller brukt tiden på å lete etter noen jeg ville dele livet mitt med.

Jeg har sett for meg livet ut med mannen siden omtret i det vi ble sammen. Og vi har fremdeles stø kurs :)

På den andre siden kan det hende du har en litt urealistisk forventning til hva det vil si å være sikker?

Anonymous poster hash: 17934...fe4

• Liker 3
Skrevet

Har dere særeie? For jeg ser ikke helt problemet. Blir det slutt selg huset. Lønner seg jo ikke å leie

• Liker 3
Skrevet

Nei, det må du selvfølgelig ikke. Kvinner er jo, generelt sett,, ikke i stand til å elske andre enn eventuelt sine egne barn så et hus fra eller til spiller åpenbart mindre rolle... Kjøp i vei.

Skrevet

Nei, det må du selvfølgelig ikke. Kvinner er jo, generelt sett,, ikke i stand til å elske andre enn eventuelt sine egne barn så et hus fra eller til spiller åpenbart mindre rolle... Kjøp i vei.

Hehe :fnise: Vi har allerede kjøpt og flyttet inn.

Om jeg hadde vært sammen med noen i lang tid og likevel ikke såg for meg fremtiden med denne personen, ville jeg slått opp med en gang.

Da ville jeg heller brukt tiden på å lete etter noen jeg ville dele livet mitt med.

Jeg har sett for meg livet ut med mannen siden omtret i det vi ble sammen. Og vi har fremdeles stø kurs :)

På den andre siden kan det hende du har en litt urealistisk forventning til hva det vil si å være sikker?

Anonymous poster hash: 17934...fe4

Jeg sier ikke at jeg ikke ser for meg fremtiden sammen med han, for det gjør jeg. Men jeg er fortsatt ikke 100% sikker på oss i fremtiden. Jeg tenker at vi kanskje må ta det litt som det kommer?

Er jo dumt med dem som kjøper hus, gifter seg og får barn med en gang, for å så skille seg igjen 3 år senere.

ts

• Liker 1
Gjest AnneShirley
Skrevet

Ingen kan vel være 100% sikker noen gang... Sånn helt kynisk..

Men jeg føler meg likevel helt sikker. Jeg føler virkelig at jeg kan si at jeg går ikke (med unntak av ting som incest, voldtekt øl, som jeg selvfølgelig absolutt ikke tror mangen kjære noen gang ville finne på).

• Liker 1
Skrevet

Nei det må man vel ikke. Men det er en fordel å være innom tanken :P

• Liker 3
Skrevet

Tja, så lenge man har et litt lengre perspektiv enn et år eller tre, så man slipper å selge med tap, så er det jo greit. Å kjøpe bolig er jo som regel ikke dumt, og blir det slutt kan man selge og fortsatt ha mulighet til å holde seg på boligmarkedet.

• Liker 1
Skrevet

Om du velger å ikke skille deg fra han går det greitt. *Host* Stort sett alle skilsmisser står ei kvinne bak *Host*

Anonymous poster hash: 3adf9...9a6
Skrevet

Folk faar vel gjore som de vil, men jeg ville aldri kjopt hus med noen jeg ikke var gift/forlovet med.

Ville heller ikke vaert i et forhold med noen jeg ikke saa for meg aa dele livet med. Da hadde jeg heller bare datet.

Gjest Mary Quant
Skrevet

Gjennom et langt samliv så vil man alltid treffe andre kvinner og menn som gjør inntrykk på oss, men har man bestemt seg for at man vil satse på partneren vår og det man har sammen så er det ikke så vanskelig å klare det.

• Liker 3
Skrevet

Om du velger å ikke skille deg fra han går det greitt. *Host* Stort sett alle skilsmisser står ei kvinne bak *Host*

Anonymous poster hash: 3adf9...9a6

Bullshit. Det er jo stort sett menn som er utro og stikker av til ei ny berte. Og sånn holder de på til de havner på gamlehjem. Nettopp derfor det ikke er vits å bli sammen med menn og hvertfall ikke flytte sammen med noen. Det kan jo bli slutt. Nå har jeg et ekstremt kontrollbehov da, men likevel er det ikke logisk å flytte sammen med noen.

Hva er poenget når man må pakke sammen og kjøpe nye møbler etc etter noen år uansett? Da kunne man heller spart seg alt styret.

Anonymous poster hash: a7c37...595

Skrevet

Selv om man har kjøpt hus og bor sammen med kjæresten sin, er det da en selvfølge at man ser for seg livet sammen for alltid?

Hos meg er det nemlig slik at jeg elsker kjæresten min og alt det der, men dersom han frir så tror jeg nesten at jeg må ha litt betenkningstid(!?). Vi har jo kjøpt hus og alt det der, men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke er helt sikker på en fremtid med oss. Forhåpentligvis blir det oss, men som sagt.. man har jo ingen garantier? Hva vet jeg om jeg faller for en annen mann en gang? Eller han for en annen kvinne for den slags skyld?

Har jeg gjort noe fryktelig dumt nå? Venninnene mine synes det var helt rart at jeg ville kjøpe sammen med han, når jeg ikke vet om jeg vil gifte meg med han.

Kjør på! Jeg har gjort det samme. Det er jo 'stress' å slå opp når man leier sammen også! Hvis jeg skulle ventet til jeg gølte meg 110% sikker på et forhold hadde jeg aldri kommet meg inn på boligmarkedet !

Anonymous poster hash: c92ec...c0e

• Liker 1
Skrevet

Det ligger vel noe i dette om man dyrker usikkerheten eller om man velger å ha fokus på andre ting. En kan aldri være 100% sikker på at ting vil vare. Det ville være veldig naivt. En kan dog godt se for seg en fremtid fra hvor man står pr.dd. og ta sine valg utifra det og følge en utvikling. Hva som kommer rundt neste sving vil være avgjørende for valgene man trenger å ta da, men har lite å gjøre med de valgene som gjøres her og nå.

Det å våge seg ut i noe som setter rammer kan jo være skremmende for mange. En trenger kanskje noen runder med seg selv for å finne ut hva man virkelig vil og hvor man ønsker å være.

Jeg ser ikke noe galt med å ta litt sjanser på noe som føles riktig selv om det finnes en risiko for at det ikke blir som planlagt.

• Liker 2
Skrevet

Et hus kan man alltids selge. Men vent for all del med å få barn hvis du er usikker.

Anonymous poster hash: f92be...e98
  • Liker 1
Skrevet

Du skriver at du elsker ham, men det tror jeg ikke du gjør. Så problemet her er ikke huskjøpet i seg selv, men hva s a m b o e r e n din føler og tenker om deg og framtiden. Tenker han som deg, så er det ikke noe problem!

Men, hvis dette var en investering mtp en felles framtid for dere, så vil jo han bli skuffet.

For det virker som om du bare vil "leke sambo"for en tid.

Anonymous poster hash: 22486...212

Skrevet

Jeg synes da det er merkelig og være sammen med noen man ikke så er for seg framtiden med jeg da. Jeg hadde ikke forlovet meg eller kjøpt hus med noen jeg ikke kunne tenke meg og leve med resten av livet. Nå er det ikke nødvendigvis sånn at det varer livet it, men følelsen av det bør være der mener jeg.

Men når det kommer til det praktiske så må det vel være best og være forlovet med noen man ikke er sikker på enn å kjøpe hus. For det er letter og gi tilbake en ring enn å selge et hus og fordele eiendeler med en eks.

Skrevet

Jeg synes da det er merkelig og være sammen med noen man ikke så er for seg framtiden med jeg da. Jeg hadde ikke forlovet meg eller kjøpt hus med noen jeg ikke kunne tenke meg og leve med resten av livet. Nå er det ikke nødvendigvis sånn at det varer livet it, men følelsen av det bør være der mener jeg.

Men når det kommer til det praktiske så må det vel være best og være forlovet med noen man ikke er sikker på enn å kjøpe hus. For det er letter og gi tilbake en ring enn å selge et hus og fordele eiendeler med en eks.

Men det er jo ikke så smart å aldri komme seg inn på boligmarkedet fordi man er en realistisk person som ikke er 110% sikker på at forholdet varer livet ut...

Det er lettere å gi tilbake en ring ja, men den gir ingen avkastning i perioden du har den. Et hus er ikke en livstidsinvestering.

Skrevet

Jeg kjopte leilighet alene - hvis det var for dyrt ville jeg heller kjopt en rimeligere bolig, eller som min venninne kjopt med sosken. Jeg ville aldri kjopt med en mann jeg ikke var forlovet/gift med.

En ting er stresset rundt aa bryte opp, en annen er at det er mindre sannsynlig at det skjer i utgangspunktet. Det er mer sannsynlig at ting bare ruller og gaar - terskelen er langt hoyere for aa slaa opp med noen man eier bolig med og bor med enn den er for bare aa dumpe enn kjaereste.

Jeg skjonner heller ikke hvorfor folk blir saapass involvert med noen de ikke vil ende opp med? Hvis man har en "gir faen" holdning til alt saa spiller det vel ingen rolle, men dersom man ultimat sett vil gifte seg og faa barn saa er det jo fullstendig bortkastet. Det er vanskelig og tidkrevende aa finne en livsledsager, og det er langt bedre aa vaere singel og paa markedet enn i et forhold som ikke leder noen steder.

TS kaster ikke bare bort egen tid, men hans ogsaa. Hvis situasjonen hadde vaert reversert saa regner jeg med at TS hadde faatt beskjed om aa komme seg vekk, hvis hennes mann "ikke saa en fremtid med henne".

KG er fullt av kvinner som er blitt dumpet eller gaatt fra etter aa ha tilbragt aarevis med en mann, som foler seg snytt over at han ikke tok ansvar for deres tid og slo opp med dem tidligere. Kanskje paa tide aa vise samme holdninger overfor andre.

TS, ville mannen du bor med kjopt bolig med deg hvis han visste at det var en midlertidig losning for aa komme seg inn paa boligmarkedet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...