Gå til innhold

Hvor langt tid gikk det før du ble gravid igjen etter selvbestemt abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor lang tid det gikk før du ble gravid igjen etter selvbestemt abort?

Jeg tok abort 2 ganger, det passet utrolig dårlig og begge disse guttene jeg var i forhold med utsatte meg for vold. Så det var ikke relevant for meg å beholde.

Både 1 og 2 var jeg i uke 10 og 11. Tok kirurgisk abort.

Begge gangene blødde jeg utrolig mye etter aborten og hadde intens med smerter. Men nr 2 hadde jeg blødninger i over 1 mnd. Og sinnsykt med smerter.

Ringte legevakten de sa det går over, overlevde de intense smertene med pinex,ibux,paracet.

Og jeg husker ikke hvor mange uker det gikk, men jeg mener jeg hadde sex med eks nr2 etter noen uker etter aborte. ca 2-3 uker.

Jeg har ikke brukt p-pille eller noe som helst de siste 8 årene. Brukte p-pille i noen mnd bare når jeg var 16-17 år.

Jeg går nå rundt og er bekymret på at enten så har legen klart å ødelegge noe inni der siden jeg hadde så mye blødning med nr 2, og derfor blir jeg ikke gravid på nytt? Eller har det skjedd noe etter jeg hadde sex?

Har prøvd nå snart i 1 år med min nåværende snille kjæreste <3 der vi begge ønsker barn. men ingenting skjer...

Har jo vært hos gynekolog etter aborten ikke ultralyd med vanlig sjekk og han sa alt var bra...

ps: på aborten nr 1 spurte jeg gynekologen hvorfor det egentlig tar veldig langt tid før jeg har blitt gravid tross alt jeg ikke gikk på noe prevensjon til meg,så sa han at hvis jeg ville bli gravid så måtte kjæresten treffe akkurat fordi jeg hadde liten ETT ELLER ANNET.? livmor kanskje? Jeg husker ikke, dette er 5 år siden...

ps: veldig uregelmessig mens.

Hvor langt tid gikk det uansett før du ble gravid etter 2 kirugiske aborter?

Anonymous poster hash: 12ec6...754
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

.

Anonymous poster hash: 12ec6...754
Skrevet

jeg skulle stilt et par spørsmål, men tror jeg dropper det..

så da svarer jeg heller: 4 år. fordi jeg brukte prevensjon i mellomtiden. det er slik man gjør når man ikke vil bli gravid med voldelige kjærester og ikke ønsker å ta abort fordi vi slurver med prevensjon.

Anonymous poster hash: 26aec...8e3
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke personlig erfaring med abort, men en abort skal IKKE medføre sinnsyke smerter i 1 mnd etter inngrepet. Komplikasjon kan f.eks være infeksjon, som kan lage problemer med sammenvoksninger og tette eggledere. Det kan en spesialist undersøke.

Veldig uregelmessig mens kan være et tegn på hormonforstyrrelser, f.eks polycystisk ovariesyndrom. Det kan gi sjelden eller fraværende eggløsning, og det kan være årsaken til at du ikke kan bli gravid. Noen har tilleggssymptomer som økt hårvekst på kroppen eller i ansiktet, overvekt spesielt på magen, mm. Flertallet kan bli gravide med behandling, men det kan være vanskelig å bli gravid på egenhånd. Imidlertid kan det plutselig slumpe til en måned, så det er ikke nok prevensjon om en får påvist syndromet.

Og så kan det alltid hende at problemet ligger hos ham, selv om du har vært gjennom mye. Gå og få en henvisning til utredning, så får dere råd om veien videre.

Skrevet

Dette har vel ingenting med gjennomført abort å gjøre, men trådstarters uheldige fysikk ift det å unnfange og bære frem et barn.

Anonymous poster hash: baa28...416
  • Liker 1
Skrevet

Hos meg gikk det 16 år mellom abort og neste graviditet, fordi jeg passet på å bruke prevensjon i mellomtiden... Tok 4 måneder fra prevensjonsslutt til jeg var gravid da vi begynte å prøve. Anonymous poster hash: 1a7fe...846

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...