Labella Skrevet 27. mai 2004 #41 Skrevet 27. mai 2004 Synes det virker som om det er mye styr med ring jeg... Tror det er en del som styrer mer enn nødvendig :blunke: Da jeg brukte ringen satt jeg den inn og lot den bli værende der inne i tre uker - akkurat som det står i bruksanvisningen. Man trenger ikke å ta den ut i det hele tatt. Hvis den faller ut, eller man tar den ut, kan den skylles i kaldt eller lunkent vann. Og når det gjelder vanntemperatur, så må vel badevann karakteriseres som lunkent uansett, og det tåler ringen helt fint :-) Den ville vært et meget usikkert prevensjonsmiddel om den ikke tålte at brukeren tok seg et bad i ny og ne, og det ville garantert vært nevnt i pakningsvedlegget. Rart det ikke står at den ikke kan brukes av aktive svømmere hvis vann er så farlig :blunke:
Gjest kattepus uinlogget Skrevet 31. mai 2004 #42 Skrevet 31. mai 2004 Jeg er uansett drittlei den ringen nå Jeg vil heller prøve noe annet. Kan hende det blir baby om 9 månder nå :-? . For vips var den glemt og mye mer enn tre timer var gått mens den lå og ventet på nattbordet uten å gi lyd fra seg . :-? Håpløst - ikke en gang som to greide vi huske på å få den inn igjen på plass etterpå. Alt for fort gjort...en liten krangel, og så var alle tanker om ringen blåst bort, (og bedre ble det jo ikke da det endelig ble oppdaget hvor den befant seg - ikke i meg der den burde .) Dette er for usikkert for meg, for masete. Skal vurdere p-plasteret.
Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2004 #43 Skrevet 31. mai 2004 Jeg stusser over at dere ikke tenker på det at det er en risiko for INFEKSJONER når dere driver å tar ut og setter inn denne ringen mer enn nødvendig. DET er da mer viktig enn om det føles rent. Dessuten så er det vel bedre at hormonene frigjøres litt mer inni kjeden enn ut i vannet?????? Og dersom dere da kommer med dette med kun å skylle med kaldt vann igjen, så viser jeg til infeksjonsfaren.
Gjest Poirot Skrevet 1. juni 2004 #44 Skrevet 1. juni 2004 Trodde man satte inn ringen og tok den ut etter 3 uker. Om det er slik at den må tas ut ved sex osv må den da være mye mer usikker som prevensjon enn p-piller (fordi man glemmer å sette den inn)?
Gjest Uinnlogget Timian Skrevet 1. juni 2004 #45 Skrevet 1. juni 2004 :o Måper litt for meg selv her! Er det noen som mener at skjeden blir fylt med VARMT vann når man bader?? Selv en "legespire"??? Ærlig talt! Det må jo være fryktelig ubehagelig å bli brent nedentil på den måten der! For ikke å snakke om å legge seg i et badekar med glovarmt vann???? Hallo!! Det er VARMT vann det er snakk om her! Vann du knapt orker å ha fingrene i! Vannet vi bader i kan ikke være så ekstremt mye varmere enn temperaturen inni kroppen vår! Synes det høres helt idiotisk ut å ta ut ringen stadig vekk! Men for all del.. hver sin lyst... :klø:
Gjest agurk Skrevet 1. juni 2004 #46 Skrevet 1. juni 2004 Jeg satt akkurat og tenke at kanskje jeg skulle begynne på p-ringen nå, men etter å ha lest denne tråden blir det vel p-plaster. For det skal vel bare sitte på om man bader eller har sex?? Ikke gidder jeg stresse med bortfalne hormoner og p-ring på nattbordet :o
Gjest Étoile Skrevet 1. juni 2004 #47 Skrevet 1. juni 2004 Jeg satt akkurat og tenke at kanskje jeg skulle begynne på p-ringen nå' date=' men etter å ha lest denne tråden blir det vel p-plaster. For det skal vel bare sitte på om man bader eller har sex?? Ikke gidder jeg stresse med bortfalne hormoner og p-ring på nattbordet :o[/quote'] Vel, tror noen stresser litt unødvendig mye med ringen... For min del fungerer ringen helt utmerket, men så lar jeg den stort sett være på plass sammenhengende i tre uker uten å ta den ut også... Det er ikke nødvendig å ta den ut når man bader, og om man tar den ut når man har sex avhenger av om du selv eller partner kjenner den.
Labella Skrevet 1. juni 2004 #48 Skrevet 1. juni 2004 Enig med Étoile - er unødvendig å stresse så mye med ringen. Hadde det ikke vært for at jeg ikke tåler hormonprevensjon særlig godt hadde jeg garantert fortsatt med ringen. Putt den inn og glem den i tre uker - ikke noe problem i det hele tatt :blunke:
Bauche Skrevet 2. juni 2004 #49 Skrevet 2. juni 2004 Ja :o Selvfølgelig. Den p-ringen samler jo opp ufloden i slimklumper, og det synes jeg er både ekkelt og uhygienisk, så den vaskes. Og jeg vasker innvendig med vann. Vil ikke ha sånt liggende der inni. Og dessuten -etter samleie så er det jo direkte ekkelt å ikke skylle litt. Da ligger jo blandingen av sæd og utflod og godgjør seg, og siden sæden ikke er et naturlig element der inni, så vasker jeg, orker ikke gå med det inni meg og vente på at alt skal bli "selvrenst" borte. (Trodde alle gjorde det jeg - usj, lukter det ikke hvis ikke??) :klø: Etter å ha lest meg nedover...og i tillegg leser dette, så må jeg spørre meg hvorfor noen vil bruke P-ring....
~sikka~ Skrevet 2. juni 2004 #50 Skrevet 2. juni 2004 Jeg tar den ikke ut når jeg bader. Men i begynnelsen skylte jeg den en gang om dagen i kaldt vann' date=' fordi jeg syntes det var ekkelt at den ble skitten. Men det har jeg sluttet med.[/quote']
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå