Gå til innhold

Og vips var p-ringen borte ! Grrr

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uansett vil jo ikke det vannet som eventuelt kommer inn i sjeden bli så forferdelig mye varmere enn kroppstemperatur. Jeg vet ikke hvor varme bad dere tar, men mitt badevann er i hvert fall aldri over 40 grader! Vil tro p-ringen takler noen feberperioder også, så jeg er rimelig sikker på at et varmt bad ikke kan føre til noen skade selv om p-ringen er på plass!

Videoannonse
Annonse
Gjest Virvar
Skrevet
Sikkert et fryktelig dumt spørsmål, men hvordan skyller man skjeden da?

Fyller du engangs-sprøyter med vann?

Også lurer jeg på det med p-ringen?

Kjenner du den med fingrene når den er helt inni?

Jeg innbiller meg at jeg ikke får tak i den når den skal ut igjen og sette inn ny??

Det er da ikke vanskelig det. Jeg sitter på huk, og spyler inn åpningen, og så bruker jeg fingrene å liksom åpne litt med, og få vannet inni med. Går helt fint det så lenge man ikke er redd for å berøre seg selv nedentil.

Jeg kjenner den med fingrene ja. Men noen ganger så er den lenger bak enn andre- Det virker som om skjeden blir kortere før mensen - da er den iallefall mer i åpningen enn ellers. Og så har det litt å si hvordan man setter den inn. Det er oftest ikke problemer å få den ut igjen- Bruker bare en finger inni og liksom fisker etter den.

:)

Ringen har ennå ikke dukket opp :klø:

jeg kommer uansett til å fortsette å ta den ut hvis jeg dusjer eller bader, like greit for kroppen å få være litt uten også liksom, iallefall når jeg vasker. MÅ bare finne en TRYGG plass å legge den !

Skrevet
MÅ bare finne en TRYGG plass å legge den !

Hva med å legge den i den posen den ligger i når du kjøper den? Da slipper du jo å risikere at den blir skitten hvis den faller på gulvet også.

Gjest gjest1
Skrevet
Uansett vil jo ikke det vannet som eventuelt kommer inn i sjeden bli så forferdelig mye varmere enn kroppstemperatur. Jeg vet ikke hvor varme bad dere tar, men mitt badevann er i hvert fall aldri over 40 grader! Vil tro p-ringen takler noen feberperioder også, så jeg er rimelig sikker på at et varmt bad ikke kan føre til noen skade selv om p-ringen er på plass!

Jomen...eh.. P-ringen skal avgi hormoner INNE i skjeden. Den avgir ikke mer hormoner hvis det blir varmere... Varmt vann vil frigjøre mer hormoner enn kroppen kan ta opp, så p-ringen kan tømmes for hormoner fortere enn ønskelig. Jeg anbefaler ingen å bade med p-ring, av av prevensjonshensyn og miljøhensyn.

Skrevet

:roll: Spyler du deg innvendig når du bader eller? Nå vet ikke jeg hvordan andre jenter bader, men det er da ikke noe særlige mengder vann som går ut og inn av sjeden under et bad? Ikke når jeg bader i hvert fall.

Dessuten står det ikke i pakningsvedlegget til p-ringen at den skal tas ut under bad - tror nok det hadde gjort det hvis det var noen som helst risiko å bade med ringen inne.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg vil ikke ha barn nå, så jeg passer godt på prevensjon ja. Noen få dråper med vann kan fjerne noen billiarder med hormoner. Men jøsses, andre må gamble med prevensjonen sin, hvis de vil det. Men som legespire så anbefaler jeg ikke det.

Gjest Poirot
Skrevet
Dessuten står det ikke i pakningsvedlegget til p-ringen at den skal tas ut under bad - tror nok det hadde gjort det hvis det var noen som helst risiko å bade med ringen inne.

Samme tenker jeg. Hvis ikke ville den vært svært usikker som prevensjon og ikke oe for meg.

Skrevet

Hvis det hadde vært en ørliten sjanse for at p-ringen fikk redusert effekt av å sitte inne under bad hadde det garantert stått i pakningsvedlegget.

Som legespire bør du vite dette. Men du har kanskje ikke kommet så langt i studiet ennå...

Gjest gjest1
Skrevet
Hvis det hadde vært en ørliten sjanse for at p-ringen fikk redusert effekt av å sitte inne under bad hadde det garantert stått i pakningsvedlegget.  

Som legespire bør du vite dette. Men du har kanskje ikke kommet så langt i studiet ennå...

Merkelig nok lærer vi om andre ting enn prevensjon også. :ler: Legen min sa at man burde ta den ut når man bader. Og det er jo logisk.

Skrevet

Så, som kommende lege anbefaler du altså at man ikke skal ta pakningsvedleggene for god fisk?

Gjest gjest1
Skrevet
Så, som kommende lege anbefaler du altså at man ikke skal ta pakningsvedleggene for god fisk?

Ja, jeg hører heller på fastlegen min enn en tilfeldig person fra kvinneguiden. ;)

Gjest Poirot
Skrevet

http://www.lommelegen.no/art/art2525.asp

P-ringen er en liten plastikkring som skal settes direkte inn i vagina. Her skal den sitte i tre uker og skille ut hormoner. Deretter skal kvinnen være uten i en uke. I denne uken kommer menstruasjonen. Deretter settes en ny P-ring på plass.

http://www.prevensjon.net/

Den skal ligge i skjeden i 3 uker. Etter 3 uker skal man ta ringen ut av skjeden, og etter en uke legges en ny ring inn.

Ulemper: Man må huske å fjerne og sette inn en ny ring. En sjelden gang ubehagelig for partner. Ellers som for p-piller.

http://www.kvinnelegen.no/wip4/detail.epl?...d=14521&cat=738

Ringen settes enkelt på plass i vagina uten hjelp av lege og skal sitte i tre uker, deretter følger en uke uten ring, før en ny settes inn. P-ringens nøyaktige plassering i skjeden er ikke viktig.

Burde ikke disse sidene opplyst om at den må tas ut ved bading, hvis det er så viktig?

Skrevet

Jeg tar den ikke ut når jeg bader. Men i begynnelsen skylte jeg den en gang om dagen i kaldt vann, fordi jeg syntes det var ekkelt at den ble skitten. Men det har jeg sluttet med.

Skrevet

Ja, jeg hører heller på fastlegen min enn en tilfeldig person fra kvinneguiden. ;)

Jeg stoler mer på pakningsvedlegget enn på en tilfeldig person på kvinneguiden... :roll:

Gjest gjest1
Skrevet

Dette er ingen fanesak for meg, men får du litt vann i skjeden mister ringen mye hormoner. Men bevares, tro hva du vil :)

Skrevet

Merkelig nok lærer vi om andre ting enn prevensjon også. :ler: Legen min sa at man burde ta den ut når man bader. Og det er jo logisk.

hmmm, ser man i brosjyren til nuvaring: http://www.prevensjon.net/pdf/Pasientbrosjyre.pdf

Der står det i punkt 2.2: "Fra den dagen ringen settes inn, må den ligge inne uten avbrudd i 3 sammenhengende uker."

Med en så arrogant holdning som du viser, håper jeg ikke du blir legen min noen gang i hvertfall :-?

Gjest Phair
Skrevet

Kattepus, jeg ler meg ihjel av deg. Du er utrolig søt og morsom :lol:

Gjest Virvar
Skrevet

Side 13 i pakkevedlegget :

".....Hvis ringen støtes ut kan du vaske den i kaldt eller lunkent vann (ikke varmt) og sette den inn igjen"

Jeg tolker da dette dit hen at man ikke skal utsette den for varmt vann. Den kan skylles i kaldt - ikke varmt. Og slik jeg tenkte det da var at varm vann ville drepe hormonene, eller få frigjort for mange slik at dens prevantive effekt nedsettes. Derfor tar jeg den ut ved bad, og ved vasking nedentil med dusjen. Jeg vil IKKE risikere noe.

Gjest Virvar
Skrevet

hmmm, ser man i brosjyren til nuvaring: http://www.prevensjon.net/pdf/Pasientbrosjyre.pdf

Der står det i punkt 2.2: "Fra den dagen ringen settes inn, må den ligge inne uten avbrudd i 3 sammenhengende uker."

Med en så arrogant holdning som du viser, håper jeg ikke du blir legen min noen gang i hvertfall :-?

Men det står også at den kan være ute MAX tre timer i løpet av 24 timer Dette står også på side 13. punkt 6.3. Man kan altså ta den ut under samleie har jeg forstått da, bare man ikke overskrider de tre timene, da reduseres beskyttelsen og man kan bli gravid. (Problemet er jo da bare å holde tellingen på timene).

Og til Patricia : Takk , tror jeg :oops: :wink:

Gjest Carmelita
Skrevet

Man skulle jo tro at ringen er så full av hormoner at den tåler å miste noen, og kroppen tar opp det det er behov for. Mener å ha hørt (går ikke på ringen selv) at ringen kan sitte i lenger, det er ekstra hormoner i den dersom man skulle glemme å ta den ut? Vet ikke om dette stemmer, men da vil det jo ikke være noe problem verken å bade i varmt vann eller å skylle den i litt for varm vann, for da forsvinner jo bare de "ekstra" hormonene.

Synes det virker som om det er mye styr med ring jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...