Gjest Virvar Skrevet 24. mai 2004 #1 Skrevet 24. mai 2004 Grrr! Hvorfor er jeg så klumsete og distre og grrrrr!? Nå har jeg kastet bort ett stk P-ring :evil: Hadde tatt den ut for jeg skulle bade, og jeg la den på kanten av vasken - slik som jeg pleier. For den skal jo ikke utsettes for varmt vann. Da jeg var ferdig , var ringen borte ! Jeg kikket på gulvet - trodde den lå der, men fant den ikke. Og den er jo håpløs å få øye på gjemmonsiktig som den er Jeg la meg ned på alle fire for å lete, fant den ikke, begynte å lete oppi masse rot i en skuff, har kikket i hyller, har kikket under badekaret, har gått rundt i huset og sett. Den er ikke å finne, og til slutt ble jeg desperat og måtte sette inn en ny. Heldigvis hadde jeg en til. Men, nå må jeg jo huske gå på apoteket igjen for å kjøpe nye, og alt blir jo bare feil. Har kastet bort en hundrelapp. Hadde nettopp satt inn den ringen :-( Jeg forstår ikke hvor den ble av !!! Søren og ! Kunne det ikke vært farge på de ringene?? En anelse farge?? Det er ikke første gangen jeg leter med hjertet i halsen. Den er jo håpløs å se! rett og slett håpløs! og det er en dyr prevansjonsmetode! Alt for dyr til å miste bort en ring og måtte begynne på en ny en lenge før den sukke i bruk! Huff! Drittgreier! Lurer på når den forsvunnede ring dukker opp jeg, eller HVOR! Grrr! Kunne de ikke hatt farge på den!? :oops:
Mrs. B Skrevet 25. mai 2004 #2 Skrevet 25. mai 2004 Tar du den ut når du bader? Det tror jeg ikke man trenger.. :klø:
Gjest gjest1 Skrevet 25. mai 2004 #4 Skrevet 25. mai 2004 Tar du den ut når du bader? Det tror jeg ikke man trenger.. :klø: Jo, det burde man helt klart gjøre. P-ring tåler ikke varmt vann.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 25. mai 2004 #5 Skrevet 25. mai 2004 ??? ikke for å virke dum, men er det ikke ganske varmt og fuktig der den sitter til vanlig?
Mrs. B Skrevet 25. mai 2004 #6 Skrevet 25. mai 2004 Det står ikke noe i bruksanvisningen tror jeg om at man ikke kan ha den i når man bader. Var det sånn burde det uten tvil stått der. Det er jo noe man ofte gjør - og ikke bare i sjøen for der blir det jo ikke så varmt som i et badekar f.eks.
Gjest gjest1 Skrevet 25. mai 2004 #7 Skrevet 25. mai 2004 Jeg var rimelig sikker på at det stod i bruksanvisningen. Men uansett, p-ringen mister hormoner av varmt vann, hvorfor risikere det, ta den ut hvis du bader i varmt vann.
Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2004 #8 Skrevet 25. mai 2004 Jeg tror nok det er slik at det er varmen som frigir hormonene. Og det er vel helt greit at de blir frigitt når ringen er inne i skjeden. Det står bare at du ikke skal SKYLLE ringen i varmt vann, fordi da kan du frigjøre hormoner som renner ut i kloakken og påvirker livet i havet osv.
la_luz Skrevet 25. mai 2004 #9 Skrevet 25. mai 2004 Kommer det vann helt inn dit da? Uansett så tåler jo ringen vann med en tempratur på 37 grader
Gjest Virvar Skrevet 25. mai 2004 #10 Skrevet 25. mai 2004 Jeg leste iallefall at den ikke skulle skylles i varmt vann. Grunnen er ikke så viktig - MEN jeg tar ikke sjanser- vil ikke ende opp gravid fordi jeg gjorde feil med ringen. Så jeg tar den ut, dessuten så får jeg ikke vasket ordentlig inni der om jeg ikke tar den ut. Og da får jeg jo skyllt den i samme slengen før jeg tar den inn igjen også.
Gjest Poirot Skrevet 25. mai 2004 #11 Skrevet 25. mai 2004 Skjeden blir ikke fyllt av varmt vann når man bader.
Gjest Étoile Skrevet 25. mai 2004 #12 Skrevet 25. mai 2004 dessuten så får jeg ikke vasket ordentlig inni der om jeg ikke tar den ut. :o ? Skjeden er da selvrensende, tukler du for mye med den naturlige bakteriebalansen risikerer du underlivsproblemer...
Gjest Virvar Skrevet 25. mai 2004 #14 Skrevet 25. mai 2004 Ja :o Selvfølgelig. Den p-ringen samler jo opp ufloden i slimklumper, og det synes jeg er både ekkelt og uhygienisk, så den vaskes. Og jeg vasker innvendig med vann. Vil ikke ha sånt liggende der inni. Og dessuten -etter samleie så er det jo direkte ekkelt å ikke skylle litt. Da ligger jo blandingen av sæd og utflod og godgjør seg, og siden sæden ikke er et naturlig element der inni, så vasker jeg, orker ikke gå med det inni meg og vente på at alt skal bli "selvrenst" borte. (Trodde alle gjorde det jeg - usj, lukter det ikke hvis ikke??) :klø: Jeg har da skyllt med vann i flere år, ikke noen problemer av den grunn. Men klart man ikke må begynne med såpe og sånn innvendig. Lurer ennå på hvor den ble av jeg, den har ikke dukket opp noe sted. Eh, er p-ringen spiselig for hunder?? Kom plutselig på at kanskje den har fått fatt i den :o
birgitte242 Skrevet 25. mai 2004 #15 Skrevet 25. mai 2004 Ja, å skylle med rent vann etter samleie eller under mensen er jeg med på, da det ble snakk om å vaske så jeg for meg mer ala såpe og skrubb.. Men det er sant som Étoile sier at man burde la bakteriefloraen der inne mest mulig i fred.
Gjest gjest for denne gang. Skrevet 26. mai 2004 #17 Skrevet 26. mai 2004 Sikkert et fryktelig dumt spørsmål, men hvordan skyller man skjeden da? Fyller du engangs-sprøyter med vann? Også lurer jeg på det med p-ringen? Kjenner du den med fingrene når den er helt inni? Jeg innbiller meg at jeg ikke får tak i den når den skal ut igjen og sette inn ny??
Gjest Anonymous Skrevet 26. mai 2004 #18 Skrevet 26. mai 2004 Eh, er p-ringen spiselig for hunder?? Kom plutselig på at kanskje den har fått fatt i den :o Det var det første jeg tenkte på når jeg leste tråden
Gjest Maetzii ii Skrevet 26. mai 2004 #19 Skrevet 26. mai 2004 Det var det første jeg tenkte på når jeg leste tråden At hunden klarer å spise den opp tviler jeg ikke på, men det er garantert skadelig for den - den vil jo isåfall få i seg MASSE hormoner på veldig kort tid..
Gjest gjest1 Skrevet 26. mai 2004 #20 Skrevet 26. mai 2004 Jeg tror nok det er slik at det er varmen som frigir hormonene. Og det er vel helt greit at de blir frigitt når ringen er inne i skjeden. Det står bare at du ikke skal SKYLLE ringen i varmt vann, fordi da kan du frigjøre hormoner som renner ut i kloakken og påvirker livet i havet osv. Varme og varmt vann har mye til felles Man skyller ikke ringen i varmt vann både fordi det ødelegger vann OG, mer viktig i denne sammenheng, fordi det vil nedsenke sikkerheten (hormoner blir skylt vekk).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå