Gå til innhold

Barn i Korketrekkeren, Oslo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man ha med seg en treåring og en sjuåring i Korketrekkeren i Oslo?

Anonymous poster hash: e92b8...511
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, for da kjører jeg dem ned med rattkjælka mi! Jeg vil ikke at noen snørrete unger skal sinke farta mi! Vent til dem blir fjortiser og tør holde farta oppe!

Anonymous poster hash: 36b1e...e79

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En treåring har det nok like bra, om ikke bedre, i den nærmeste lille bakken du finner. Min sønn og hans kompiser (13 år), er ofte i Korketrekkeren, og sier at der går det FORT.

Anonymous poster hash: f4909...df2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fort, og mange kjører inn i hverandre. Jeg tror dette fort kan gå veldig dårlig for en tre-åring.

Anonymous poster hash: 592ad...c9f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ha med seg en treåring og en sjuåring i Korketrekkeren i Oslo?

Ja, jeg har kjørt i Korketrekkeren med mine to nevøer. Første gang var de 4 og 2 år og det gikk helt fint.

Jeg kjørte på samme rattkjelke som 4-åringen, og 2-åringen kjørte på samme rattkjelke som pappaen sin.

Vi kjørte ikke fort, og de som kjørte fort kjørte jo bare forbi oss.

Det er mange som kjører sakte, og det er mange som kjører fortere, men det er ikke farlig.

Jeg tenker at du kan kjøre på samme rattkjelke som 3-åringen, og 7-åringen kan kjøre alene.

Anonymous poster hash: 17ecd...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En treåring har det nok like bra, om ikke bedre, i den nærmeste lille bakken du finner. Min sønn og hans kompiser (13 år), er ofte i Korketrekkeren, og sier at der går det FORT.

De store gutta kjører ofte fort, og det er de som er farlige ...

TS, du kan jo ta med en voksen til? Så det er to voksne som sitter på med hver barn?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke dra i "rushen" og ha et par og en voksen på snowraceren i såfall. Men kanskje best å vente til dem er eldre

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De store gutta kjører ofte fort, og det er de som er farlige ...

Sant, men nå er da også Korketrekkeren en av de få bakkene i byen som er kjent for høy fart, så da blir det litt dumt å dra dit for så å bli forskrekket over at det kjøres fort og voldsomt ;) Litt som å plassere fireåringen på det aller største trampolineanlegget på lekelandet, og bli irritert over at elleveåringene er så voldsomme. Noen steder må jo de større barna få drive på sitt nivå, de også?

Jeg ville tatt med en sjuåring og treåring til Ola Narr, bakken ved Tøyenbadet, bakken bak Vigelandsanlegget, Etterstadbakken, den bakken oppe på Rødtvedt... det er masse lokale bakker i byen som er akkurat passe for de litt yngre barna, slik at de kan kjøre selv og man ikke trenger å være redd for susende fjortiser overalt. Det kan sikkert gå helt fint å kjøre i Korketrekkeren også, men jeg ser ikke helt vitsen når det finnes så mange andre greie bakker (det er verre med snøen, da, som holder på å regne bort :tristbla:)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker, on 07 Feb 2014 - 21:38, said:

Sant, men nå er da også Korketrekkeren en av de få bakkene i byen som er kjent for høy fart, så da blir det litt dumt å dra dit for så å bli forskrekket over at det kjøres fort og voldsomt ;) Litt som å plassere fireåringen på det aller største trampolineanlegget på lekelandet, og bli irritert over at elleveåringene er så voldsomme. Noen steder må jo de større barna få drive på sitt nivå, de også?

Jeg ville tatt med en sjuåring og treåring til Ola Narr, bakken ved Tøyenbadet, bakken bak Vigelandsanlegget, Etterstadbakken, den bakken oppe på Rødtvedt... det er masse lokale bakker i byen som er akkurat passe for de litt yngre barna, slik at de kan kjøre selv og man ikke trenger å være redd for susende fjortiser overalt. Det kan sikkert gå helt fint å kjøre i Korketrekkeren også, men jeg ser ikke helt vitsen når det finnes så mange andre greie bakker (det er verre med snøen, da, som holder på å regne bort :tristbla:)

Vel. Vi bor ikke langt unna korketrekkeren så for oss er det naturlig å bruke den. Den 14isen som hadde kjørt som en gris inn i min unge hadde fått seg en tupp midt i trynet fra meg! Bare fordi at bakken er lang og har gode muligheter for høy fart betyr ikke det at eldre barn har patent på bakken. Så nei, de skal ikke få holde det gående på sitt nivå der oppe, de skal ta hensyn til at bakken er for alle og kjøre der etter.

Ikke mange år siden det var akende politi i bakken nettopp pga problematikken med ungdommer som kjørte svin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir i så fall at vi tar hvert vårt barn på samme kjelke som oss, ja. Får tenke litt mer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14isen som hadde kjørt som en gris inn i min unge hadde fått seg en tupp midt i trynet fra meg!

Det blir litt som å spasere ut i fotgjengerfeltet uten å se seg for fordi det er meningen at bilene skal stoppe. Jeg vil iallefall ikke ta sjansen på noe sånt. Konsekvensene av å bli påkjørt av en kjelke bakfra kan bli store for en liten unge.

Anonymous poster hash: 6f4ba...8ee

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør de i såfall kjøre sammen med en voksen som kan styre for de.

Endte selv opp med 2 brukkene ribbein etter å ha måtte bråmanøvrere unna to 5-6 åringer på ei rattkjelke.

De mistet kontrollen i farten, og bråsvingte inn forran meg.

For å unngå å treffe de måtte jeg bråbremse og svinge fort unna, og endte opp med å gå kast i kast sammen med min rattkjelke.

Pappaen deres ble kjempe lei seg, og hadde innsett halveis i bakken at det ikke var helt stede for så små gutter alene på egen kjelke. Så de skulle bare kjøre ned, for så å finne ett annet sted.

Ble ikke flere runder på meg heller for å si det sånn...

Å det var flere som nesten kræsjet med små som pluttselig svingte til siden eller bråstoppet.

Endret av Raquelle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malifika: jeg vil slett ikke forsvare grisekjøring, og langt mindre slikt monster-akeutstyr designet for å oppnå fart på 140 km i timen og som kan kløyve skallen til den som måtte være å uheldig å havne i veien. At man viser hensyn og ikke er helt villmann synes jeg er en selvfølge.

Men, jeg vil likevel forsvare de litt eldre ungene som kjører "fort". Bakken er for alle, sier du, og det kan man ikke nekte for, men det betyr igjen at alle må ta hensyn til de minste.

Det jeg har opplevd etter hvert som mine eldste gutter har blitt større, er at de er uglesett og uønsket av småbarnsforeldre nesten overalt. Og de er ikke spesielt ville eller uvørne av seg. De får kjeft for å løpe for fort ut i bassenget (et stort basseng, med et fint barnebasseng ved siden av, men faren med en toårig jente måtte jo ut i det store bassenget, og der fikk hun vann i ansiktet, gitt...). De får kjeft for å hoppe for høyt på et hoppeslott (igjen er det et mindre hoppeslott ved siden av, beregnet på mindre barn, men far plasserer likevel fireåringen sin i det store slottet og forventer at alle andre skal ta hensyn), og når en kamerat av sønnen min sykler i helt normal fart nedover bakken her vi bor og det løper en liten tass rett ut i veien og det blir kræsj, hvem blir da kjeftet huden full? Det beste hadde i grunnen vært om akebakker hadde et slalåmsystem med fargekoding (selv om du kan banne på at det alltid er en pappa som roter seg inn i rød bakke og insisterer på å kjøre med fireåringen sin på langs og tvers nedover hele bakken, mens han skuler stygt på alle de som er frekke og kjører fort...)

Igjen, alle skal ta hensyn, ikke minst de som er store. Og jeg synes ingenting om foreldre som lar store 8-9åringer gå inn i ballrom beregnet på småbarn og lage ballkrig, eller kjører villmannskjøring i en liten bakke full av barnehagebarn. Men noen arenaer må faktisk de store også få for å være i aktivitet og ha det gøy. Den dagen de små barna i denne tråden blir 12, 13, 14 og kanskje mest opptatt av datamaskinen, håper jeg de også går i Korketrekkeren og kjører fort og har det gøy- med visshet om at de ikke er alene i bakken og at de oppfører seg deretter og tar visse hensyn, selvfølgelig ;)

Så selv om man selvsagt står fritt til å velge Korken med små barn, unngår altså jeg det med lillebror på fem, selv om det er en fin bakke. Det finnes massevis av andre, det må da være tilfelle i Holmenkollen også, terrenget tatt i betraktning. Min femåring er ikke fryktelig tøff, og da tenker jeg at alle er mer fornøyde hvis vi velger en av de hundre andre bakkene i Oslo, der han kan styre showet selv, ikke trenger å være så observant, og heller ikke risikerer å skade noen ved vimsekjøring (som de små lett kan bedrive, som motsats til de store som kjører fort...).

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med det den siste anonyme brukeren skriver, og det var derfor jeg spurte. Hvis det er sånn at den bakken er for voksne/ungdom, så har jeg ingen problemer med å forholde meg til det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med det den siste anonyme brukeren skriver, og det var derfor jeg spurte. Hvis det er sånn at den bakken er for voksne/ungdom, så har jeg ingen problemer med å forholde meg til det.

Jeg vil også si at det er en ungdom/voksenbakke. Det går veldig fort, svingene blir raskt isete med mange i bakken og stoppet du eller velter må du ut på kanten raskt! Det er ikke alltid mulig å stoppe raskt selv om man ønsker det.

Husk at mange kjører samtidig fordi alle kommer med samme bane. Mange kjører også raskt fordi man akkurat rekker neste t-bane og slipper å vente lenge. Hadde jeg hatt med mindre barn ville jeg iallefall ha ventet til de andre har kjørt og heller miste første t-bane opp igjen...

Anonymous poster hash: 54c29...faa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...