Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2014 #21 Skrevet 9. februar 2014 Ja, jeg husker det nå, Gjest. Vi blir nok aldri enige.Anonymous poster hash: 92ee9...707 Du skal aldri si aldri.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #22 Skrevet 9. februar 2014 Vel, men både i bryllup og bursdag bruker man å kjøpe en gave. I bryllup så har folk også lov til å diktere gavene bittelitt, intet galt i det, men når folk maser om penger, da er grensen nådd. Enig med Gjest Jaja, hver sin mening. Jeg ser fortsatt ikke den store forskjellen - men det er jo nettopp pga ting som dette at jeg synes det blir litt dumt å bare ønske seg penger. Anonymous poster hash: c211d...9c6
septemberbrura Skrevet 10. februar 2014 #23 Skrevet 10. februar 2014 (endret) Jeg syns det er et godt gaveønske, enten det er til å finansiere festen eller bryllupsreise. Især når brudeparet er voksne og allerede har alt de trenger av innbo og løsøre. Vi er av dem som har ønsket oss pengegave til bryllupsreise og opplevde positiv respons på dette. Edit: Ang. beløp, så er det jo avhengig av hvor nær relasjon man har til brudeparet, men de fleste gavene vi mottok var i størrelsesorden 500-1500, noen ga mer og noen ga mindre. Endret 10. februar 2014 av septemberbrura
bettsa Skrevet 10. februar 2014 #24 Skrevet 10. februar 2014 Vi ga pengegave til noen som giftet seg og jeg så ikke noe galt i det, lettere å gi penger enn å fly rundt i butikker og finne gaver (ja jeg vet om ønskelister) De som giftet har alt for mye ting, 5 forskjellige servise, 2 vaffeljern og overflod av kopper og glass. Hva brudeparet brukte pengene til bryr meg ikke. 2
norvel Skrevet 16. februar 2014 #25 Skrevet 16. februar 2014 (endret) Vi gifter oss 14.juni og ønsker oss selvfølgelig penger til bryllupsreisen Vi hadde barndåp i desember, og har brukt mye penger på innbo og barnet. Da ba vi hele slekta og serverte mat m lokalet osv.. 20K havnet det på. Derfor holder vi BILLIG bryllup. Kjolen er fra ebay og lokalet til festen betaler svmor, blomster og mat(fingermat/snacks/nattmat) betaler min mor. Nærmeste familie(dvs far, mor, søsken + forlovere) går ut å spiser etter vigelsen og alle betaler selv. Dressen er faktisk det dyreste, for oss værtfall. De betaler selv fordi vi nettopp har hold et stort selskap og selvfølgelig, ikke er laget av penger. Vi legger ut en ønskeliste på tilbords, og har invitert via facebook, der vi også sier at vi ønsker penger. Reisen er selvfølgelig betalt, men alle vet at det koster å være på ferie. Man må se litt på helheten før man dømmer de som ønsker seg penger. Hvorfor går du i et bryllup du syns er så utrolig pengekrevende for deg og frekt av brudeparet? Det er jo valgfritt. Men fint å gi gjestene et alternativ. Endret 16. februar 2014 av norvel 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #26 Skrevet 16. februar 2014 Åååh, det er slike tråder som dette som gjør meg helt matt i forhold til bryllupet. Så mye folk skal ha en mening om. Vi skal ha et relativt dyrt bryllup. Vi har en liten leilighet, og den er allerede full av ting. "Må" vi likevel finne på ting folk kan gi..? Vi kan alltids føre opp tallerker og glass av finere merker, men jeg ser ikke helt poenget med å bytte ut. Vi har som sagt liten leilighet så vi har ikke noe skille mellom hverdags og fint servise,bestikk osv. Er det beste å si at vi ønsker oss penger, men likevel har en liten tilbords-liste? Vi har også tenkt på at vi ønsker oss penger til et veldedig prosjekt, altså at vi selv finner et prosjekt vi ønsker å støtte, gjerne i forbindelse med en reise. Men jeg ser jo bare for meg at dette også kan kritiseres opp og ned i mente Vi reiser en del fra før, så kanskje folk ikke har lyst til å gi oss penger til mer reising? Dette ønsker vi oss: - penger til bryllupsreise - penger til BSU - penger til veldedighet Jeg ser for meg at vi ser litt an hvor mye vi får. Får vi feks 40 000 så kan vi dele 50/50 mellom reise og veldedighet, får vi 60k kan vi også få satt inn litt på BSU. Noe sier meg at enkelte kommer til å oppfatte oss som frekke og arrogante uansett. Hva med "vi ønsker oss ingenting, da vi har det vi trenger" - hva ville du gjort da? Det gjør meg forsåvidt ingenting om folk kommer uten gave, men jeg tenker at de da bare vil finne på noe selv, og så sitter vi igjen med masse ting vi ikke trenger.. Anonymous poster hash: 887d8...456
norvel Skrevet 16. februar 2014 #27 Skrevet 16. februar 2014 Åååh, det er slike tråder som dette som gjør meg helt matt i forhold til bryllupet. Så mye folk skal ha en mening om. Vi skal ha et relativt dyrt bryllup. Vi har en liten leilighet, og den er allerede full av ting. "Må" vi likevel finne på ting folk kan gi..? Vi kan alltids føre opp tallerker og glass av finere merker, men jeg ser ikke helt poenget med å bytte ut. Vi har som sagt liten leilighet så vi har ikke noe skille mellom hverdags og fint servise,bestikk osv. Er det beste å si at vi ønsker oss penger, men likevel har en liten tilbords-liste? Vi har også tenkt på at vi ønsker oss penger til et veldedig prosjekt, altså at vi selv finner et prosjekt vi ønsker å støtte, gjerne i forbindelse med en reise. Men jeg ser jo bare for meg at dette også kan kritiseres opp og ned i mente Vi reiser en del fra før, så kanskje folk ikke har lyst til å gi oss penger til mer reising? Dette ønsker vi oss: - penger til bryllupsreise - penger til BSU - penger til veldedighet Jeg ser for meg at vi ser litt an hvor mye vi får. Får vi feks 40 000 så kan vi dele 50/50 mellom reise og veldedighet, får vi 60k kan vi også få satt inn litt på BSU. Noe sier meg at enkelte kommer til å oppfatte oss som frekke og arrogante uansett. Hva med "vi ønsker oss ingenting, da vi har det vi trenger" - hva ville du gjort da? Det gjør meg forsåvidt ingenting om folk kommer uten gave, men jeg tenker at de da bare vil finne på noe selv, og så sitter vi igjen med masse ting vi ikke trenger.. Anonymous poster hash: 887d8...456 Syns du skal følge planen din, og kanskje sette opp en mindre liste på feks tilbords.. Det er alltid bedre å få noe man ikke trenger, men kunne tenke seg, enn å få noe man syns er helt grusomt men ikke får seg til å si
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #28 Skrevet 16. februar 2014 Vi gifter oss og alle har spurt om ønskeliste.. Det jeg ønsker meg og virkelig trenger er så dyrt at det kan jeg ikke sette opp på en liste. Vi er heller ikke interessert i mye "husfyll" av pynt og nips og shit som bare blir lagt inni et skap, det er vel ingen som har glede av. vi har ønsket oss noen praktiske ting som vi likevel kunne hatt bruk for som sengesett og diverse, og sagt at vi ønsker oss gavekort... når man har "alt" av normal verdi så er det ikke lett å komme på hva man ønsker seg... Trenger ny sofa og TV, men det blir litt overkill. Så da er det jo veldig kjekt med gavekort, selv om gjestene syns det er kjedelig å gi. Gir man for sin egen glede eller brudeparets liksom Anonymous poster hash: b56e3...358
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #29 Skrevet 17. februar 2014 Jeg var i et bryllup hvor de skrøyt fælt over hvor mye de hadde spart på det ene og det andre fordi de kjente noen. De ønsket seg kun penger for å betale bryllupsreise slik at de egentlig ikke hadde brukt ei krone i det hele tatt. Dette skryter dem av flere år etterpå. Så det kommer helt an på om brudeparet trenger pengene eller ikke. Skulle jeg vært i det bryllupet igjen hadde jeg kjøpt en gave av prinsipp.Anonymous poster hash: 3aba9...ce4
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2014 #30 Skrevet 17. februar 2014 Jeg var i et bryllup hvor de skrøyt fælt over hvor mye de hadde spart på det ene og det andre fordi de kjente noen. De ønsket seg kun penger for å betale bryllupsreise slik at de egentlig ikke hadde brukt ei krone i det hele tatt. Dette skryter dem av flere år etterpå. Så det kommer helt an på om brudeparet trenger pengene eller ikke. Skulle jeg vært i det bryllupet igjen hadde jeg kjøpt en gave av prinsipp.Anonymous poster hash: 3aba9...ce4 Godt poeng.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2014 #31 Skrevet 17. februar 2014 Vi gifter oss 14.juni og ønsker oss selvfølgelig penger til bryllupsreisen Vi hadde barndåp i desember, og har brukt mye penger på innbo og barnet. Da ba vi hele slekta og serverte mat m lokalet osv.. 20K havnet det på. Derfor holder vi BILLIG bryllup. Kjolen er fra ebay og lokalet til festen betaler svmor, blomster og mat(fingermat/snacks/nattmat) betaler min mor. Nærmeste familie(dvs far, mor, søsken + forlovere) går ut å spiser etter vigelsen og alle betaler selv. Dressen er faktisk det dyreste, for oss værtfall. De betaler selv fordi vi nettopp har hold et stort selskap og selvfølgelig, ikke er laget av penger. Vi legger ut en ønskeliste på tilbords, og har invitert via facebook, der vi også sier at vi ønsker penger. Reisen er selvfølgelig betalt, men alle vet at det koster å være på ferie. Man må se litt på helheten før man dømmer de som ønsker seg penger. Hvorfor går du i et bryllup du syns er så utrolig pengekrevende for deg og frekt av brudeparet? Det er jo valgfritt. Men fint å gi gjestene et alternativ. Det over illustrerer hva jeg mener med pose og sekk holdning.
norvel Skrevet 18. februar 2014 #32 Skrevet 18. februar 2014 Det over illustrerer hva jeg mener med pose og sekk holdning. Jeg kunne jo kanskje poengtert at det vi har fått til festen er bryllupsgave. Det er noe de selv ønsket, og om de vil gi en asjett og en kopp, eller om de vil bidra til festen, det er jo det samme for oss. De ville gi gave/pengegave i tillegg, men det vil ikke vi. Og det syns jeg IKKE er pose og sekk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå