Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en Samsung LCD TV (ikke Smart) og en PC jeg ønsker å koble sammen.

Har koblet de sammen med en HDMI/DVI-kabel. Kabelen er satt til TV'ns uttak merket PC IN.

Søker så på TV'n etter PC men da sier den bare at det mangler signaler. Prøvde å bytte PC og da fikk jeg opp PC-skjermen i noen få sekunder før TV'n sa "nei dette gidder jeg ikke" :P Så det betyr jo at det er en conection her.

Har prøvd å finne TV-skjermen på PC'n for å dele skjerm, men PC'n finner ingen ny skjerm.

Hva er det jeg gjør galt? Er det like greit å heller koble TV'n rett til modemet med en LAN-kabel? Da må jeg vel ha en type modem, som støtter dette? Og hvordan styrer jeg da skjermen? Koble til en tastatur til TV'N?

Anonymous poster hash: f49ee...4a9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv ny kabel? Evt en annen inngang på TVen. Det at PC-bildet dukker opp på TVen i et par sekunder for å så forsvinne har jeg også opplevd. Problemet har alltid vært enten skadet/ødelagt inn-port på TVen, eller dårlig kabel.

Skrevet

Takk. Da skal jeg prøve en ny kabel. Lei av å se Netflix på PC'n.

Skrevet

HDMI til HDMI er en bankers for meg. Da fungerer alt som det skal (ikke PC IN eller noe sånt).

• Liker 1
Skrevet

Hos meg funker det fint å bare dra en hdmi-ledning fra pc til hdmi-inngangen på tven. De er bare merket hdmi hos meg. Har man flere hdmi-innganger på tven så er det selvfølgelig viktig å sette på riktig hdmi-kanal på tven(AV/source/input/meny). Kan det være det som går galt hos deg? Med dvi så får man vel bare bilde uten lyd?

Anonymous poster hash: be434...801
Skrevet

Aha da prøver jeg HDMI til HDMI. Når jeg har lett etter PC'n på TV'n har jeg så klrt sjekka alle uttak. Så skal nok finne denne på rett HDMI-uttak også.

Må man forresten ha høytalerledning? Det mangler jeg - tror jeg. I værste tilfelle kobler jeg bare en ekstern høytaler rett til PC'n.

Skrevet

Nei, HDMI tar seg av lyd også.

Skrevet

Takk. Og jeg fant ut at jeg ikke hadde en eneste HDMI-kabel i hus :jolie:

Så da må jeg vente til mandag med å teste ut. Funker dette, så skal jeg sende dere gode karmavibber for resten av deres liv :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...