Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren har nå fått tilbud om 'drømmejobben ' i hjembyen sin. Jeg liker jo jobben min her og har hele nettverket mitt her. Vi har ikke muligheten Til å selge leiligheten vår her og kjøpe noe nytt der, med en gang, så i første omgang vil det jo være gutterommet hans det er snakk om i noen mnd. Hvor kiip er jeg om jeg nekter han denne 'once i'n a lifetime' jobben? Hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: 61b5c...960

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde reist :) Nytt nettverk kan man skaffe seg andre steder og vennene man har mister man jo ikke fordi man bor ett annet sted. Om jeg ikke selv hadde huket min egen drømmejobb her uten mulighet for å finne meg noe bedre på det nye stedet så hadde jeg tvilt. Men "once in a lifetime" er "once in a lifetime", vil du virkelig være den som sto i veien for han?

Anonymous poster hash: 8fa42...30d
  • Liker 4
Skrevet

Du kan jo ikke nekte ham noe som helst siden du ikke er moren hans.

Det du KAN gjøre er jo å si at da er det like greit å gjøre det slutt eller si at du ikke flytter =)

Skal han bli der for deg, men du skal ikke dra med ham ? skjønner du det fra begge sider eller bare din egen?

Hvis du hadde funnet drømmejobben hadde du vel håpet at han var støttende.

Da må dere regne med å ikke se hverandre så ofte da.

Jeg hadde støttet min mann hvis det var slik. Nå har vi bodd fra hverandre i 1,5 år der vi så hverandre to ganger i mnd da så vet at ting ofte er midlertidig. Hvis man vil være partnere for livet er det gjerne vanskelige ting som dukker opp.

Anonymous poster hash: 4c67b...0ef
Skrevet

Kan ikke han dra alene de første månedene da?

Anonymous poster hash: 4932e...306
  • Liker 1
Skrevet

Det kommer veldig an på hva slags forhold dere har. Samboeren min har ofret mye for meg uten å blunke, og jeg vil gjøre det samme for ham i fremtiden. Hos oss er det også slik at samboeren må til en annen by for å kapre drømmejobben, så om det blir aktuelt en dag så blir jeg med ham dit han får jobb.

Skrevet

I min egen situasjon hadde jeg gjort det, men kan jo ikke si hva du skal gjøre.

Skrevet

Kan ikke han dra alene de første månedene da?

Anonymous poster hash: 4932e...306

Jo det må han jo uansett, jeg kan ikke slutte i min jobb på dagen, men greia er at denne drømmejobben også inkluderer helgejobbing, så mest sannsynlig så er det jeg som må besøke han i helgene for så å bo hos svigermor ( som jeg ikke er spesielt begeistret for) og vente mens han jobber...

Skrevet (endret)

Det finnnes ingen mulighet for pendling?

edit: ukesespendling, altså

Endret av Alice123
Skrevet

Du kan jo ikke nekte ham noe som helst siden du ikke er moren hans.

Det du KAN gjøre er jo å si at da er det like greit å gjøre det slutt eller si at du ikke flytter =)

Skal han bli der for deg, men du skal ikke dra med ham ? skjønner du det fra begge sider eller bare din egen?

Hvis du hadde funnet drømmejobben hadde du vel håpet at han var støttende.

Da må dere regne med å ikke se hverandre så ofte da.

Jeg hadde støttet min mann hvis det var slik. Nå har vi bodd fra hverandre i 1,5 år der vi så hverandre to ganger i mnd da så vet at ting ofte er midlertidig. Hvis man vil være partnere for livet er det gjerne vanskelige ting som dukker opp.

Anonymous poster hash: 4c67b...0ef

Nei jeg kan ikke virkelig nekte han, men han kommer nok ikke til å dra uten meg... Men jeg tenker jo ikke at han eventuelt ' blir her bare for min del, han har jobb og nettverk her også, jeg har ingenting i hjembyen hans bortsett fra en svigermor jeg ikke kommer overens med. Om han skulle velge å bli her så 'ofrer han jo ikke øke mye' som jeg ville ofret om jeg ble med han... Hvis du skjønner? Men jeg er jo ikke keen på å være den jenta som sto i veien for hans drømmer, men på en annen side kan jeg ikke se for meg at jeg vil trives i hans by...:(

Skrevet

Jeg hadde også latt ham dra alene noen måneder. Nå vet ikke jeg hvor lenge dere har bodd sammen eller hvor varmt forholdet deres er? Uansett vil noen måneder fra hverandre gi deg/dere en nødvendig tenkepause til å finne ut om forholdet betyr mer enn bosted/tilhørighet.

Arbeidsmarkedet i dag er også veldig tøft, så du må kanskje også regne med å få problemer med å finne jobb på et nytt sted. En annen ting om denne plassen er av en slik art at du vil trives der og klare å skaffe deg nettverk. Det finnes en del "sære" plasser her i landet hvor det er vanskelig å komme inn på folk, og hvor folk har en egen kultur som du vanskelig matcher med(har brent meg selv på dette en gang).

Tenk over alle slike praktiske spørsmål. Besøk i helgene på gutterommet er også overlevelig i forhold til å måtte bo fast på gutterommet en uspesifisert tidsperiode. Lykke til

Skrevet

Jeg har gjort det! Etter 2 år flyttet jeg til han, da jeg kom inn på skole der. :)

Anonymous poster hash: a9805...3b3
Gjest Lille-pus
Skrevet

Snakket dere ikke sammen om dette før han søkte og før han ble innkalt til intervju? :klo:

Skrevet

Snakket dere ikke sammen om dette før han søkte og før han ble innkalt til intervju? :klo:

Han søkte ikke han ble headhuntet, og de ringte på torsdag og ville prate med han på mandag, så vi hadde ikke mye tid til å prate sammen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...