Gå til innhold

Studentbolig SiT, takke nei. Mister jeg plassen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kjæresten og jeg har søkt studentbolig hos SiT (Trondheim) fra april av og fikk i dag mail om tilbud fra mars (1 mnd før ønsket).

Pga utvidet utveksling har vi ikke mulighet til å flytte sammen før i juli uansett, så jeg lurer på hva som skjer om vi takker nei? Går vi helt ut fra køen og mister rett på bolig til sommeren?

Har prøvd å google etter info, men finner det ikke, så om noen vet hadde jeg vært kjempetakknemlig. Vi skal ringe på mandag og høre, men hadde vært greit om noen visste :)

Anonymous poster hash: 7d738...aef
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du takker nei, mister du plassen din i søknadskøen. Takk ja!

• Liker 4
Skrevet

Hvis du takker nei, mister du plassen din i søknadskøen. Takk ja!

Jeg kan ikke takke ja fordi jeg allerede har bundet meg til korttidsleie ut juni :/ Jaja, vi har råd til å betale for leilighet på det private markedet, men er jo surt når man fikk den man ville ha til under 6000 i mnd.

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Om du søkte i april, er ikke sjansen spesielt stor for å få tildelt noe i juli. Ventelistene åpnes i midten av februar en gang, og det er flere som søker ca da som ikke får tildelt bolig. Ring på mandag for å være sikker, men om jeg var deg, hadde jeg takket ja, og heller forsøkt å fremleie den private.

Skrevet

Du burde virkelig takke ja. Det er mange som ikke får tildelt bolig, så da er det bedre å betale litt ekstra for å faktisk ha det.

Skrevet

Hei! Har du mulighet til å møte opp på SITkontoret på Moholt en dag? Det gjorde vi - etter å ha takket nei til en mer avsidesliggende studentbolig. Der inne var de kjempehjelpsomme. Vi fikk tips om å søke på familieleilighet, selv om vi ikke hadde barn, og da kom vi inn i August:) Det er 50 kvadrat, ligger på moholt, og er helt suverent. Har du mulighet til å prate med dem ville jeg definitivt gjort det. Det er mye mer informasjon å få av dem, enn det ligger ute på nettsidene deres. Leia ligger på rett under seks tusen - et kupp!

Lykke til!

Anonymous poster hash: c699e...f8a
Skrevet

Jeg kan ikke takke ja fordi jeg allerede har bundet meg til korttidsleie ut juni :/ Jaja, vi har råd til å betale for leilighet på det private markedet, men er jo surt når man fikk den man ville ha til under 6000 i mnd.

Du kan se om utleieren vil la deg bryte kontrakten mot et viss pengesum. Jeg gjorde det en gang :)

Skrevet

Hei! Har du mulighet til å møte opp på SITkontoret på Moholt en dag? Det gjorde vi - etter å ha takket nei til en mer avsidesliggende studentbolig. Der inne var de kjempehjelpsomme. Vi fikk tips om å søke på familieleilighet, selv om vi ikke hadde barn, og da kom vi inn i August:) Det er 50 kvadrat, ligger på moholt, og er helt suverent. Har du mulighet til å prate med dem ville jeg definitivt gjort det. Det er mye mer informasjon å få av dem, enn det ligger ute på nettsidene deres. Leia ligger på rett under seks tusen - et kupp!

Lykke til!

Anonymous poster hash: c699e...f8a

Jeg skal høre med kjæresten min om han kan gjøre det :) Jeg er på utveksling, så vanskelig for meg ;)

Du kan se om utleieren vil la deg bryte kontrakten mot et viss pengesum. Jeg gjorde det en gang :)

Saken er at jeg vil ikke flytte sammen med kjæresten min så tidlig. Vi vil være "bare" kjærester i noen mnd etter å vært borte fra hverandre så lenge, vi har bare vært sammen i 8 mnd når jeg flytter hjem og vil ha nådd 1 år om vi flytter sammen i juli/august. Synes det blir for drastisk å flytte rett fra utlandet og sammen med ham når vi ikke har vært mye sammen i "praksis".

Skrevet

Jeg skal høre med kjæresten min om han kan gjøre det :) Jeg er på utveksling, så vanskelig for meg ;)

Saken er at jeg vil ikke flytte sammen med kjæresten min så tidlig. Vi vil være "bare" kjærester i noen mnd etter å vært borte fra hverandre så lenge, vi har bare vært sammen i 8 mnd når jeg flytter hjem og vil ha nådd 1 år om vi flytter sammen i juli/august. Synes det blir for drastisk å flytte rett fra utlandet og sammen med ham når vi ikke har vært mye sammen i "praksis".

Sjkønner egentlig ikke hva problemet er. Hvis du ikke skal flytte inn før juli i den boligen du allerede har, hva er forskjellen om det skjer med boligen fra SIT? :klo: Dere planlegger jo å flytte sammen uansett. Lykke til, iallefall!

Skrevet

Sjkønner egentlig ikke hva problemet er. Hvis du ikke skal flytte inn før juli i den boligen du allerede har, hva er forskjellen om det skjer med boligen fra SIT? :klo: Dere planlegger jo å flytte sammen uansett. Lykke til, iallefall!

Mulig jeg som har vært rotete :)

SiT-boligen har vi fått tildelt fra mars.

Korttidsleieboligen har jeg fått fra april-juli.

Kjæresten og jeg hadde planlagt å flytte sammen fra 1.juli.

Beklager!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...