AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #1 Skrevet 7. februar 2014 Hei! Kjæresten og jeg har søkt studentbolig hos SiT (Trondheim) fra april av og fikk i dag mail om tilbud fra mars (1 mnd før ønsket). Pga utvidet utveksling har vi ikke mulighet til å flytte sammen før i juli uansett, så jeg lurer på hva som skjer om vi takker nei? Går vi helt ut fra køen og mister rett på bolig til sommeren? Har prøvd å google etter info, men finner det ikke, så om noen vet hadde jeg vært kjempetakknemlig. Vi skal ringe på mandag og høre, men hadde vært greit om noen visste Anonymous poster hash: 7d738...aef
ALTGR Skrevet 7. februar 2014 #2 Skrevet 7. februar 2014 Hvis du takker nei, mister du plassen din i søknadskøen. Takk ja! 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #3 Skrevet 8. februar 2014 Hvis du takker nei, mister du plassen din i søknadskøen. Takk ja! Jeg kan ikke takke ja fordi jeg allerede har bundet meg til korttidsleie ut juni :/ Jaja, vi har råd til å betale for leilighet på det private markedet, men er jo surt når man fikk den man ville ha til under 6000 i mnd. Anonymous poster hash: 7d738...aef
Gjest Offensive Pie Skrevet 8. februar 2014 #4 Skrevet 8. februar 2014 Om du søkte i april, er ikke sjansen spesielt stor for å få tildelt noe i juli. Ventelistene åpnes i midten av februar en gang, og det er flere som søker ca da som ikke får tildelt bolig. Ring på mandag for å være sikker, men om jeg var deg, hadde jeg takket ja, og heller forsøkt å fremleie den private.
kareen Skrevet 8. februar 2014 #5 Skrevet 8. februar 2014 Du burde virkelig takke ja. Det er mange som ikke får tildelt bolig, så da er det bedre å betale litt ekstra for å faktisk ha det.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #6 Skrevet 8. februar 2014 Hei! Har du mulighet til å møte opp på SITkontoret på Moholt en dag? Det gjorde vi - etter å ha takket nei til en mer avsidesliggende studentbolig. Der inne var de kjempehjelpsomme. Vi fikk tips om å søke på familieleilighet, selv om vi ikke hadde barn, og da kom vi inn i August:) Det er 50 kvadrat, ligger på moholt, og er helt suverent. Har du mulighet til å prate med dem ville jeg definitivt gjort det. Det er mye mer informasjon å få av dem, enn det ligger ute på nettsidene deres. Leia ligger på rett under seks tusen - et kupp! Lykke til! Anonymous poster hash: c699e...f8a
ALTGR Skrevet 8. februar 2014 #7 Skrevet 8. februar 2014 Jeg kan ikke takke ja fordi jeg allerede har bundet meg til korttidsleie ut juni :/ Jaja, vi har råd til å betale for leilighet på det private markedet, men er jo surt når man fikk den man ville ha til under 6000 i mnd. Anonymous poster hash: 7d738...aef Du kan se om utleieren vil la deg bryte kontrakten mot et viss pengesum. Jeg gjorde det en gang
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #8 Skrevet 8. februar 2014 Hei! Har du mulighet til å møte opp på SITkontoret på Moholt en dag? Det gjorde vi - etter å ha takket nei til en mer avsidesliggende studentbolig. Der inne var de kjempehjelpsomme. Vi fikk tips om å søke på familieleilighet, selv om vi ikke hadde barn, og da kom vi inn i August:) Det er 50 kvadrat, ligger på moholt, og er helt suverent. Har du mulighet til å prate med dem ville jeg definitivt gjort det. Det er mye mer informasjon å få av dem, enn det ligger ute på nettsidene deres. Leia ligger på rett under seks tusen - et kupp! Lykke til! Anonymous poster hash: c699e...f8a Jeg skal høre med kjæresten min om han kan gjøre det Jeg er på utveksling, så vanskelig for meg Du kan se om utleieren vil la deg bryte kontrakten mot et viss pengesum. Jeg gjorde det en gang Saken er at jeg vil ikke flytte sammen med kjæresten min så tidlig. Vi vil være "bare" kjærester i noen mnd etter å vært borte fra hverandre så lenge, vi har bare vært sammen i 8 mnd når jeg flytter hjem og vil ha nådd 1 år om vi flytter sammen i juli/august. Synes det blir for drastisk å flytte rett fra utlandet og sammen med ham når vi ikke har vært mye sammen i "praksis". Anonymous poster hash: 7d738...aef
ALTGR Skrevet 8. februar 2014 #9 Skrevet 8. februar 2014 Jeg skal høre med kjæresten min om han kan gjøre det Jeg er på utveksling, så vanskelig for meg Saken er at jeg vil ikke flytte sammen med kjæresten min så tidlig. Vi vil være "bare" kjærester i noen mnd etter å vært borte fra hverandre så lenge, vi har bare vært sammen i 8 mnd når jeg flytter hjem og vil ha nådd 1 år om vi flytter sammen i juli/august. Synes det blir for drastisk å flytte rett fra utlandet og sammen med ham når vi ikke har vært mye sammen i "praksis". Anonymous poster hash: 7d738...aef Sjkønner egentlig ikke hva problemet er. Hvis du ikke skal flytte inn før juli i den boligen du allerede har, hva er forskjellen om det skjer med boligen fra SIT? Dere planlegger jo å flytte sammen uansett. Lykke til, iallefall!
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #10 Skrevet 8. februar 2014 Sjkønner egentlig ikke hva problemet er. Hvis du ikke skal flytte inn før juli i den boligen du allerede har, hva er forskjellen om det skjer med boligen fra SIT? Dere planlegger jo å flytte sammen uansett. Lykke til, iallefall! Mulig jeg som har vært rotete SiT-boligen har vi fått tildelt fra mars. Korttidsleieboligen har jeg fått fra april-juli. Kjæresten og jeg hadde planlagt å flytte sammen fra 1.juli. Beklager! Anonymous poster hash: 7d738...aef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå