Mireille01 Skrevet 17. oktober 2014 #21 Skrevet 17. oktober 2014 (endret) En til som er sjokert by DHL! Bestilte varer fra iherb, kostet med alt sammen MED SHIPPING 390,- pakken var 2 dager forsinket fikk faktura i dag ... 28kr importavgift 88kr mva (bestilte mat) 1kr tollavgift OG VED SIDEN AV IMPORTAVGIFT ER DET EN KOLONE TIL ... "gebyr total" 412kr alt sammen 527kr!!!! og varene kostet meg under 300kr! wtf!??!?!?! jeg sendte dem et spørsmål og håper at noen ringer med snart!!!! har noen fått slik faktura, hvor det er ikke presis spesifisert hva beløpet gjelder?!? Endret 17. oktober 2014 av Mireille01
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #22 Skrevet 17. oktober 2014 De svarte meg på timen på FB for en tid tilbake: https://www.facebook.com/dhl Fikk svar fra norske kundeservice. Brukte FB igjen senere, men da via melding. funket også og fikk raskt svar.. post hva de sier om den avgiften da Anonymous poster hash: e2044...bfe
Mireille01 Skrevet 17. oktober 2014 #23 Skrevet 17. oktober 2014 kan du kopiere det som de skrev til deg, jer ser bare framsiden på dhl.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #24 Skrevet 17. oktober 2014 Mente å linke gruppen, jeg hadde et annet problem (pakke jeg sendte ut av norge stod toll-fast et sted) og er ikke så relevant. tenkte bare å dele siden det var veldig kjappe å svare der... Anonymous poster hash: e2044...bfe
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #25 Skrevet 17. oktober 2014 Hjelp! Har bestilt et skjorte og en kjole fra en nettbutikk i Skottland. Pakken kommer på døren med DHL i kveld. Klærne koster totalt 1800kr.og jeg betalte med mastercard da jeg bestilte dem. Men kommer DHL til å gi meg en egen regning for toll i kveld når pakken kommer på døren? Anonymous poster hash: f4567...c80
Gjest The damned Skrevet 17. oktober 2014 #26 Skrevet 17. oktober 2014 Jeg unngår dem helst hvis jeg kan. Er flere butikker jeg bestiller fra sjeldent,fordi de er eneste alternativ. Moms og toll er helt greit,men så skal de ha diverse gebyrer osv. Hadde vært en ting om jeg hadde valgt det selv,men når de er eneste valgmulighet så må man jo velge det. Idiotisk at man må velge et alternativ som er såpass fordyrende. I tillegg er de aldri hyggelige på telefon,og ikke litt serviceinnstilt. En gang var jeg travelt opptatt med diverse,og hadde ikke sett eller hørt anropene deres før etter at de hadde stengt. Ringte dem opp igjen,og fikk et sutrete svar om at jeg ikke hadde tatt telefonen. En annen gang så kom de ikke som avtalt,og da jeg ringte og spurte om det så fikk jeg bare et frekt svar tilbake. Også må levering alltid foregå mellom ni og ti. Sjåføren er alltid hyggelig,men den/de som sitter og svarer på telefoner burde ha fått seg en annen jobb.
Gjest The damned Skrevet 17. oktober 2014 #27 Skrevet 17. oktober 2014 Hjelp! Har bestilt et skjorte og en kjole fra en nettbutikk i Skottland. Pakken kommer på døren med DHL i kveld. Klærne koster totalt 1800kr.og jeg betalte med mastercard da jeg bestilte dem. Men kommer DHL til å gi meg en egen regning for toll i kveld når pakken kommer på døren? Anonymous poster hash: f4567...c80 Tror regningen kommer i posten senere. 1
Mireille01 Skrevet 17. oktober 2014 #28 Skrevet 17. oktober 2014 @anonymbruker - lykke till! 1800,- du kan bare håpe på at de tar fortolling avgift for 2 ting ... og at det koster litt mindre hvis jeg viste at dhl har så høye avgifter .... ALDRI!
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #29 Skrevet 17. oktober 2014 Jeg har også opplevd noen ganger å få en helt urimelig, frekk og ubehagelig sjåfør, som nærmest skjelte meg ut. (Utlending selvfølgelig. Beklager, men enkelte utlendinger, og jeg erfart at det ofte er sør-øst europeere eller sør-vest asiatere, - eier ikke et minimum av dannelse.) Jeg har senere fått levering av en strålende blid, norsk, service-innstilt sjåfør. Jeg angrer for at jeg ikke klaget til DHL på den første sjåføren, men det skjønner jeg at du var flink nok til å gjøre. Anonymous poster hash: f6974...7f1 Jeg klaget ikke på ham men sendte sms tilbake om at jeg gjerne ville slippe å hente pakken 6 mil unna. Det var mye jeg hadde lyst til å skrive men jeg lot være. Hadde han fortsatt å være idiot og jeg ikke hadde blitt oppringt av en annen sjåfør, hadde jeg klaget og da hadde jeg ikke vært nådig. Den frekke sjåføren var forøvrig norsk som bare det. Anonymous poster hash: e05b6...91a
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #30 Skrevet 17. oktober 2014 @anonymbruker - lykke till! 1800,- du kan bare håpe på at de tar fortolling avgift for 2 ting ... og at det koster litt mindre hvis jeg viste at dhl har så høye avgifter .... ALDRI! Jeg gikk inn på toll.no og regnet ut med importkalkulatoren at når varene kostet 124 britiske pund og frakt kostet 6 pund ville norsk moms komme på 375 kr. og toll på 10,7 % ville bli på 145 kr. Total pris rundt 1875 kr. Så tar altså DHL et gebyr utenom dette? Fikk forøvrig ikke noe valg om jeg ville bruke DHL eller annen transportør. Anonymous poster hash: f4567...c80
Mireille01 Skrevet 17. oktober 2014 #31 Skrevet 17. oktober 2014 her er mit resultat jeg velgte at det som jeg bestilte er kosmetikk (det var et par flasker med olje, + kjekks og mat finnes ikke på lista) Resultat (i norske kroner) Sum før fortolling 427,68 Toll 0,00 Merverdiavgift (25 %) 106,92 Sum etter fortolling 534,60 Prosentsatsen på toll varierer. Denne varen er tollfri. Merverdiavgiften er 25 prosent av summen av varens verdi + frakt + eventuell forsikring. dvs at dhl vil ha 527kr i tilleg til det som står her. faktura ble sendt av dem samme kveld når jeg fikk varene levert
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 #32 Skrevet 17. oktober 2014 her er mit resultat jeg velgte at det som jeg bestilte er kosmetikk (det var et par flasker med olje, + kjekks og mat finnes ikke på lista) Resultat (i norske kroner) Sum før fortolling 427,68 Toll 0,00 Merverdiavgift (25 %) 106,92 Sum etter fortolling 534,60 Prosentsatsen på toll varierer. Denne varen er tollfri. Merverdiavgiften er 25 prosent av summen av varens verdi + frakt + eventuell forsikring. dvs at dhl vil ha 527kr i tilleg til det som står her. faktura ble sendt av dem samme kveld når jeg fikk varene levert Oioioi... Lurer på hvor ye jeg må betale i kveld når pakke kommer Er det fordi de leverer varene med expresslevering på døren de tar så stort gebyr da kanskje? Anonymous poster hash: f4567...c80
Mireille01 Skrevet 17. oktober 2014 #33 Skrevet 17. oktober 2014 vet ikke! VET IKKE! JEG ER SJOKERT OG FRUSTRERT! hvis jeg har forstått riktig det som andre her skrev at det er et gebyr de tar pga de fortoller varene men mva er ikke det samme som toll!
Sandie Skrevet 17. oktober 2014 #34 Skrevet 17. oktober 2014 (endret) Det er DHL som fortoller varene ja, og kalkulatoren på toll.no gir et omtrentelig beløp uten at det er sikkert. Vil tro ekspressutkjøring med levering på døren koster noen hundrelapper bare det. Men tror ikke det kun er DHL som tar seg godt betalt. For noen år tilbake kjøpte jeg et Chanel pudder og en concealer fra en nettbutikk i USA. Prisen for varene kom på ca. 400 kr. og jeg hentet pakken på Posten. Samtidig fikk jeg en regning på 3-400 kr. Dette var det Posten skulle ha i fortollingsgebyr. Endret 17. oktober 2014 av Sandie
Mireille01 Skrevet 17. oktober 2014 #35 Skrevet 17. oktober 2014 men hvis jeg har allerede betalt 12,90 dollar for frakt - det stå i valg mulighet dhl ekspress - dvs that`s it for frakt + varene som jeg har bestilt skal ikke betales toll for! det er mat og kosmetikk ... det er ikke toll (barem mva) for kosmetikk og mat ... dvs at dhl hadde ikke behov for å bruke tid å fortolle varene mine! heeelt utrolig!
Sandie Skrevet 17. oktober 2014 #36 Skrevet 17. oktober 2014 men hvis jeg har allerede betalt 12,90 dollar for frakt - det stå i valg mulighet dhl ekspress - dvs that`s it for frakt + varene som jeg har bestilt skal ikke betales toll for! det er mat og kosmetikk ... det er ikke toll (barem mva) for kosmetikk og mat ... dvs at dhl hadde ikke behov for å bruke tid å fortolle varene mine! heeelt utrolig! Selv om varen ikke er avgifts- og tollpliktig tar DHL et importfortollingsgebyr. Skjønner ikke at det er lovlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå