Tundra Skrevet 24. mai 2004 #1 Skrevet 24. mai 2004 Vi har sidene til et lite firma på servetheworld.net Jeg skal skru på frontpage extensions, og da står at hvi sjeg bruker unix hosting må jeg velge et brukernavn og passord. Hvordan vet jeg at jeg bruker det?? *grønn*
Crazee Skrevet 24. mai 2004 #2 Skrevet 24. mai 2004 Tja - du kan brukaeit verktøy som t.d. SamSpade (gratis) og sjå kva header du får ved besøk. Når eg prøver så får eg beskjed om at servetheworld.net brukar Apache på Unix. (Nyttig og lett å bruka verktøy, så last det ned og prøv sjølv )
Gjest Baardsen Skrevet 28. mai 2004 #3 Skrevet 28. mai 2004 Du spør i tittelen hva "Unix hosting" er. Unix hosting er et webhotell (webvert) som kjører med et eller annet Unix operativsystem (Linux, BSD, ...). Webverten din tilbyr også "Windows hosting" -dvs. maskiner der webtjeneren ligger på en maskin med windows som operativsystem. En forskjell er at Unix fra bunnen av er bygget opp som et flerbrukersystem. Derfor mer bruk av passord og brukernavn på Unix.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå