AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #1 Skrevet 7. februar 2014 Bestilte noe på feelunique og det kom toll i tillegg, så nå har jeg betalt dobbelt så mye som varen egentlig kostet. Har hørt at man får toll refundert hvis jeg sender en mail med bilde av kvittering. Hva skal jeg skrive på denne mailen? Vet ikke helt hva jeg skal si og hvordan jeg skal ordlegge meg. Føler meg nesten litt frekk som spør om de kan gi meg penger fordi jeg måtte betale toll:P Litt hjelp? Anonymous poster hash: ac64a...630
365vinter Skrevet 7. februar 2014 #2 Skrevet 7. februar 2014 De gir deg pengene tilbake, men ikke mer enn det varen opprinnelig kostet. Du kan lese mer om hvordan du gjør det her: http://beautyfuzz.com/how-to-refund-av-momsutgifter/ Jeg gjorde dette forrige uke og fikk pengene tilbake dagen etter
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #3 Skrevet 7. februar 2014 Bestilte noe på feelunique og det kom toll i tillegg, så nå har jeg betalt dobbelt så mye som varen egentlig kostet. Har hørt at man får toll refundert hvis jeg sender en mail med bilde av kvittering. Hva skal jeg skrive på denne mailen? Vet ikke helt hva jeg skal si og hvordan jeg skal ordlegge meg. Føler meg nesten litt frekk som spør om de kan gi meg penger fordi jeg måtte betale toll:P Litt hjelp?Anonymous poster hash: ac64a...630 Hvordan kan det bli dobbelt så mye? Da må du jo ha fått fortollet og beregnet mva av en vare under 200 kr-grensen?Anonymous poster hash: c111a...ac9
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #4 Skrevet 7. februar 2014 Skriv at du fikk toll og bilde av hvor mye, også nevner du at du har sett at de betaler tilbake slikt. Forrige gang det skjedde meg hadde jeg fått refusjon innen en time! Holdt på å dette av stolen over hvor effektive de var. God service. Anonymous poster hash: 57405...d8e
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #5 Skrevet 7. februar 2014 Jammen, hvordan skal jeg skrive det og formulere meg? Jeg er ikke så god i engelsk. Anonymous poster hash: ac64a...630
Utropstegn Skrevet 7. februar 2014 #6 Skrevet 7. februar 2014 Hi.I recently purchased items from your website, that exceeded our taxlimit of 200 NOK. Please refund these costs, see attachment forreceipt, the amount in GBP is xx (xx NOK). My account number isxxxx.xx.xxxxx order number xxxxxxxxxx.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #7 Skrevet 7. februar 2014 Bestilte noe på feelunique og det kom toll i tillegg, så nå har jeg betalt dobbelt så mye som varen egentlig kostet. Har hørt at man får toll refundert hvis jeg sender en mail med bilde av kvittering. Hva skal jeg skrive på denne mailen? Vet ikke helt hva jeg skal si og hvordan jeg skal ordlegge meg. Føler meg nesten litt frekk som spør om de kan gi meg penger fordi jeg måtte betale toll:P Litt hjelp? Anonymous poster hash: ac64a...630 Bruk dette skjemaet - laster opp kvitteringen der (du trenger ikke å regne om valutaen): http://www.feelunique.com/help/21492738/topic/22143637-vat-and-customs-tax Du kan f.eks. skrive: "Hi.I recently purchased items from your website, that exceeded our tax limit of 200 NOK. Please refund these costs, see attachment for receipt." Anonymous poster hash: 9073e...c49
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #8 Skrevet 7. februar 2014 Hi.I recently purchased items from your website, that exceeded our taxlimit of 200 NOK. Please refund these costs, see attachment forreceipt, the amount in GBP is xx (xx NOK). My account number isxxxx.xx.xxxxx order number xxxxxxxxxx. Til orientering: - Det holder å oppgi beløpet i NOK/vise til vedlagte kvittering (Feelunique regner uansett ut dette selv, og det kan bli et annet beløp enn man selv kommer frem til). - De betaler inn til samme konto man betalte med. Skal derfor ikke oppgi bankkontonummer, jfr. http://www.feelunique.com/help/21492738/topic/22143637-vat-and-customs-tax Anonymous poster hash: 9073e...c49 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #9 Skrevet 8. februar 2014 Kan vi vær så snill å lage en tråd som blir 'festet' på toppen med Feelunique-info? Blir jo laget tråder om dette hver eneste dag.. Anonymous poster hash: c9737...995 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #10 Skrevet 8. februar 2014 Dette er en velkjent problemstilling for Feelunique, det er derfor de har gitt oss muligheten til å gjøre det direkte på siden. I teorien kan du bare laste opp bildet og skrive "here is my receipt for duties and taxes paid in Norway", de har allerede kontonummeret ditt, utregningen gjør de selv og de skjønner såklart hva det dreier seg om (du velger order number når du fyller inn). Det er selvsagt hyggelig å skrive en kort, høflig beskjed på korrekt engelsk, men dette er virkelig ikke noe pes. Det de vil ha er kvitteringen din. Anonymous poster hash: e83cc...99e
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #11 Skrevet 9. februar 2014 Den kvitteringen dere legger ved, er den den tollappen som blir klistra utenpå pakken?Anonymous poster hash: 066c4...563
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #12 Skrevet 9. februar 2014 Den kvitteringen dere legger ved, er den den tollappen som blir klistra utenpå pakken?Anonymous poster hash: 066c4...563 Jeg bruker vanligvis kvitteringen man får når pakken blir utlevert. Men har også tatt bilde av lappen utenpå pakken et par ganger (mistet kvitteringen), og det har også gått greitt. Anonymous poster hash: 9073e...c49
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #13 Skrevet 9. februar 2014 Jeg henter pakkene på posten og får kvittering når jeg betaler da. Anonymous poster hash: e83cc...99e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå