Gjest Crazycatlady Skrevet 7. februar 2014 #1 Skrevet 7. februar 2014 Har ei pusejente som syns det at jeg prater i telefonen er veldig merkelig eller noe sånt. Mobilen ringer,og da skal hun med en gang være i nærheten av meg.Hvis jeg sitter så skal hun ligge på fanget,men i går så ringte telefonen og jeg gikk litt rundt mens jeg pratet. Da hopper hun opp på møbler og ting som er i nærheten av meg.Litt morsomt,men jeg lurer jo på hvorfor hun er sånn? Jeg er ikke så veldig glad i å prate i telefonen,og spesielt ikke når det er "ukjente" som ringer.Kan det være noe sånt? Hun reagerer jo på når vi er glade,sinte,lei oss osv.,så mulig hun merker noe eller? Noen andre som har katter som reagerer på sånt?
Gjest Kv84 Skrevet 7. februar 2014 #2 Skrevet 7. februar 2014 Kanskje den reagerer på ringemellodien. Her begynner pus å bli kjempe kosete ved visse ringemellodier. Begynner å trykke med potene og småbiter meg i armen.
Teppet Skrevet 7. februar 2014 #3 Skrevet 7. februar 2014 Katten min reagerer på akkuat samme måte! Jeg har konkludert med at hun blir litt "sjalu" når jeg snakker i telefonen. For akkurat da MÅ hun ha masse oppmerksomhet. 2
Gjest Crazycatlady Skrevet 7. februar 2014 #4 Skrevet 7. februar 2014 Jeg har telefonen på lydløst,så tror ikke det er noe sånt
Gjest Lille-pus Skrevet 7. februar 2014 #5 Skrevet 7. februar 2014 Du har oppmerksomheten rettet mot noen andre når du snakker i telefonen. Det er helt likt her hos meg og mine tre også Når jeg snakker i telefonen så skal de ha all oppmerksomhet... alle tre på samme tid.. da er det ikke grenser for kjærlighetsuttrykk fra gutta... og 'Frøken Fryd' finner tiden beleilig til å dytte ned det som skulle befinne seg på spisebordet... mens hun ser på meg med et fandenivoldsk blikk 1
Erazor Skrevet 7. februar 2014 #6 Skrevet 7. februar 2014 Dyret her i huset er blitt litt tunghørt på sine gamle dager, men tidligere ble hun alltid svært snakkesalig og interessert når telefonen til bestekompisen min ringte. Han hadde kjenningsmelodien til McGyver som ringetone.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #7 Skrevet 7. februar 2014 Min også! Haha det er så vittig Hun skal ligge i fanget og kose som bare det, tråkker oppå meg. Og hun vil også snakke i telefonen, da kommer det noen høye mjaaaaaau! Tror det har med oppmerksomheten å gjøre. Anonymous poster hash: a8e4e...5e7 2
Gjest Crazycatlady Skrevet 8. februar 2014 #9 Skrevet 8. februar 2014 Haha, katter er så rare noen ganger. Det erlliksom med en gang telefonen ringer, så er hun der og skal helt opp i ansiktet De skal ha din fulle oppmerksomhet hele tiden og får de den ikke så tar de den. Sitter vi og følger med på noe på tv så tar det ikke lang tid før det sitter en katt foran tven
Aurora M. Skrevet 8. februar 2014 #10 Skrevet 8. februar 2014 Jeg tror definitivt også at det er oppmerksomhet det er snakk om. Pusina er og helt ekstrem. Hun kommer hoppende på fanget, mjauer, tramper og stanger hodet i telefonen. Det er liksom ikke måte på.. Hun er likedan når jeg har besøk eller jeg står ute og prater med noen. Hun kan liksom være helt likegyldig til meg, helt til jeg blir opptatt med andre enn henne, og da plutselig oppfører hun seg som en elskovssyk tiger.. Tv er stort sett greit, men det kommer alt an på hvor oppslukt jeg er. Hvis jeg bare sitter sånn og halvgløtter så er det ok. Men er jeg skikkelig interessert, tar hun kampen opp med en gang. Da kryper hun under sofaen og aker seg fram og tilbake på ryggen med klørne oppunder setet, før hun begynner å daske meg på leggene med frampotene. Hvis jeg ser ned da, så stikker hun hodet fram mellom føttene mine og stirrer på meg med ville øyne.. 1
Gjest Roookk Skrevet 8. februar 2014 #11 Skrevet 8. februar 2014 Sånn er katten min også...Også elsker hun å bite på ledningene mine om hun ikke får oppmerksomhet....
Snop Skrevet 8. februar 2014 #12 Skrevet 8. februar 2014 Min katt også! Men jeg kan ikke forstå at det kun har noe med oppmerksomhet å gjøre, for det er jo bare når jeg snakker i telefonen og ikke når jeg snakker med noen som faktisk er på besøk eller om jeg bare sitter og snakker tomt ut i rommet (jeg har testet, hehe!). Det er jo ikke som om en katt skjønner forskjell på om du snakker ut i rommet og om du snakker i en telefon, så jeg forstår det faktisk ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå