AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #1 Skrevet 7. februar 2014 Er dette vanlig? jeg etterspurte en hundefrisør som kunne klippe hunden og fikk til svar at hvis den var urolig så dopet de den litt. Jeg skjønner jo at det er lettere å bli ferdig med klipping, men det hørest så grotesk ut. Anonymous poster hash: b7c46...736
Frisørdama Skrevet 7. februar 2014 #2 Skrevet 7. februar 2014 Tror ikke det er vanlig, har ikke hørt om det før. Vet at hos vetrinæren kan de gjøre det hvis de skal barbere ned manvondt stor katt.
Gjest Keikolina Skrevet 7. februar 2014 #3 Skrevet 7. februar 2014 (endret) . Endret 7. februar 2014 av Keikolina
Lea2 Skrevet 7. februar 2014 #4 Skrevet 7. februar 2014 Jeg anbefalte dem å dope ned min.. men jeg måtte skrive under på at det var ok at de gjorde det. Riktignok insisterte de på å prøve uten først og klarte det utrolig nok, Tror ikke at det er SÅ lettvindt, men hunder kan bli hissige om de blir tvunget inn i slike situasjoner og blir usikre/utrygge. Da blir det vel egentlig et spørsmål om sikkerhet. Om hunden blir FOR stresset så er det heller ikke bra. Ikke der og da og heller ikke til senere.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #5 Skrevet 7. februar 2014 En hundefrisør? :o Veterinærer kan dope hundene ved klipp hvis hundene er redde for håndtering eller klippemaskin. Det skal være avtalt med eier på forhånd. Ofte drar man til veterinær for klipp nettopp fordi de kan dope hunden, for å unngå å tvinge og slåss med en redd hund. Hunder som ikke er redde derimot, bør ikke dopes, da det er en unødvendig risiko å ta. Er hunden urolig bør heller eier være med og hjelpe til, og man bør gi hunden pauser i ny og ne så den ikke blir lei. Anonymous poster hash: cbae5...9ed 1
Sugerøret Skrevet 7. februar 2014 #6 Skrevet 7. februar 2014 ville ikke latt en hundefrisør dope ned min. Kun vetrinær ...
Gjest Badebuksa Skrevet 7. februar 2014 #7 Skrevet 7. februar 2014 Har de LOV til det da? Trodde det kun var veterinrer som fikk lov. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #8 Skrevet 7. februar 2014 ja de har lov det er en hundeklinikk men de klipper i tillegg. Første gangen jeg klippet hunden var den helt rolig og vi var hos hundefrisør, Nå bare forespurte jeg flere om priser og sånn. Men jeg tror jeg bruker den samme som sist.. Anonymous poster hash: b7c46...736
Gjest Pheel Skrevet 7. februar 2014 #9 Skrevet 7. februar 2014 (endret) Er kun utdannede veterinærer som skal dope ned dyr! Aldri godta dette, og heller aldri finn deg i en hundefrisør som krever at du er borte mens hunden er der. Det er en grunn til at du ikke får lov til å være tilstede da (de ønsker ikke at du skal se hvordan de faktisk behandler hunden), og ikke hør på bortforklaringer om det, de som ikke har noe å skjule lar deg være der. Man bør aldri stole blindt på noen fremmede, er mange frisører som føler for mye på tidspress og å levere en pen hund, enn å ta hensyn og bruke tid på hunder som kanskje ikke er like enkle å håndtere (ikke akkurat rart i hendene på en helt fremmed heller). Beste er såklart om du får gjort det selv, eller følger nøye med så du faktisk lærer noe selv, om det ikke er viktig med en spesiell utstillingsklipp, da krever det jo mye øving. Endret 7. februar 2014 av Pheel
Gjest bustyvel Skrevet 7. februar 2014 #10 Skrevet 7. februar 2014 Hadde ikke godtatt det. En dyktig hundefrisør greier å "tøyle" selv en litt vanskelig hund.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #11 Skrevet 7. februar 2014 Er kun utdannede veterinærer som skal dope ned dyr!Aldri godta dette, og heller aldri finn deg i en hundefrisør som krever at du er borte mens hunden er der. Det er en grunn til at du ikke får lov til å være tilstede da (de ønsker ikke at du skal se hvordan de faktisk behandler hunden), og ikke hør på bortforklaringer om det, de som ikke har noe å skjule lar deg være der. Man bør aldri stole blindt på noen fremmede, er mange frisører som føler for mye på tidspress og å levere en pen hund, enn å ta hensyn og bruke tid på hunder som kanskje ikke er like enkle å håndtere (ikke akkurat rart i hendene på en helt fremmed heller). Beste er såklart om du får gjort det selv, eller følger nøye med så du faktisk lærer noe selv, om det ikke er viktig med en spesiell utstillingsklipp, da krever det jo mye øving. ja dette sa de også, kunne ta en runde i byen på shopping mens de gjorde det eller gå på "badeland", jeg som ikke viker en tomme fra hunden hvis den skal noe... Anonymous poster hash: b7c46...736
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå