Gå til innhold

Så sliten og lei av å telle kalorier, i dag gir jeg blaffen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er jeg lei av å telle kalorier og passe på hva jeg spiser! Jeg er så lei av det at jeg har lyst til å rive meg i håret av frustrasjon. Klarer ikke å nyte noe med god samvittighet lenger når jeg vet kalorimengden. Så, i dag har jeg sluppet meg litt løs. Har så langt med en boks spist Ben and Jerry's og en stor porsjon med tacosalat og har nå kjøpt en rosinbolle og skolepolle, og en pose med sørlandschips som skal nytes i nå! Det er mye kalorier, men i kveld skal jeg driter jeg i det og koser meg med god samvittighet, i morgen er en ny dag!

Noen andre som har planer om å gjøre det samme?

Anonymous poster hash: c9380...40b
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag er jeg lei av å telle kalorier og passe på hva jeg spiser! Jeg er så lei av det at jeg har lyst til å rive meg i håret av frustrasjon. Klarer ikke å nyte noe med god samvittighet lenger når jeg vet kalorimengden. Så, i dag har jeg sluppet meg litt løs. Har så langt spist en boks med Ben and Jerry's og en stor porsjon med tacosalat og har nå kjøpt en rosinbolle og skolebolle, og en pose med sørlandschips som skal nytes i nå! Det er mye kalorier, men i kveld skal jeg driter jeg i det og koser meg med god samvittighet, i morgen er en ny dag!

:sjokkert: Har nå rettet slurvefeilene mine!

Skrevet

Jeg teller aldri kalorier jeg. O_o

Begynte å telle kalorier for et par måneder siden, grei måte å holde vekten stabil eller gå ned i vekt. Har ikke gått så langt at jeg veier alt jeg spiser, men jeg grovregner alltid kaloriinntaket mitt. Skjønner forresten godt at folk blir tullete av dette.

• Liker 1
Skrevet

Begynte å telle kalorier for et par måneder siden, grei måte å holde vekten stabil eller gå ned i vekt. Har ikke gått så langt at jeg veier alt jeg spiser, men jeg grovregner alltid kaloriinntaket mitt. Skjønner forresten godt at folk blir tullete av dette.

Ja, kan godt skjønne at man blir tullete av slikt! Skjønner ikke at du orker. Hvis jeg vil slanke meg en periode spiser jeg bare litt mindre per måltid og unngår småspising. Funker fint! :) Og jeg er aldri veldig streng. Man MÅ kose seg iblant.

Koser meg med en plate peanøttsjokolade as we speak, namnam...

Skrevet

Teller ikke kcal og vekten min er helt stabil. Men så spiser jeg aldri skoleboller, mye is og annet tull heller da. Du har muligens mangel på en del næringsstoffer siden du har så godterisug. Dette bør du få sjekka med legen. Du må spise mye mer variert. Spiser du riktig vil du aldri ha godtesug.

Anonymous poster hash: cb0fd...029
  • Liker 3
Skrevet

Ja, kan godt skjønne at man blir tullete av slikt! Skjønner ikke at du orker. Hvis jeg vil slanke meg en periode spiser jeg bare litt mindre per måltid og unngår småspising. Funker fint! :) Og jeg er aldri veldig streng. Man MÅ kose seg iblant.

Koser meg med en plate peanøttsjokolade as we speak, namnam...

Ja, en gjør det, fort gjort å bli litt fanatisk når det gjelder telling av kalorier. Jeg har egentlig alltid hatt en stabil vekt, men bestemte meg for å gå ned i vekt et par kilo og da begynte jeg med dette her da og fungerte veldig bra, men nå er det ofte at jeg dropper boller, potetgull og andre ting som jeg pleide å kose meg med i helgene fordi det ødelegger det daglige inntaket mitt av kalorier, har nemlig en maksgrense, men i blant må en bare få nyte litt usunn mat med mye kalorier. Den ene dagen ødelegger vel ikke alt.
Forøveig, peanøttsjokolade er så godt. Kos deg med god samvittighet, det skal jeg også prøve å gjøre :)

Skrevet

Teller ikke kcal og vekten min er helt stabil. Men så spiser jeg aldri skoleboller, mye is og annet tull heller da. Du har muligens mangel på en del næringsstoffer siden du har så godterisug. Dette bør du få sjekka med legen. Du må spise mye mer variert. Spiser du riktig vil du aldri ha godtesug.

Anonymous poster hash: cb0fd...029

Jeg spiser heller ikke skoleboller og annet usunn mat i hverdagen, men i dag gjør jeg det, fordi en må få lov til å gjøre det nå og da. Mener da at jeg spiser riktig og får i meg de næringsstoffene jeg trenger på en daglig basis.

Skrevet (endret)

Begynte å telle kalorier for et par måneder siden, grei måte å holde vekten stabil eller gå ned i vekt. Har ikke gått så langt at jeg veier alt jeg spiser, men jeg grovregner alltid kaloriinntaket mitt. Skjønner forresten godt at folk blir tullete av dette. Anonymous poster hash: c9380...40b

Jeg teller aldri kalorier fordi da hadde jeg blitt enda rarere tror jeg. O_o Det får holde at jeg ser på karbohydratene og generelt innhold. Jeg holder meg unna alt med palmeolje for eksempel. Jeg spiser heller ikke brød, poteter, pasta, ris eller vanligvis noe som inneholder mel. Maten min er omtrent bare kjøtt, fisk, fugl, grønnsaker, meieriprodukter, havregryn, honning og frukt. Pluss vann og kaffe. Jeg spiser ikke snop med mindre det er for å ikke bikke undervekt. Og det gjør jeg nå, så i kveld blir det kokosboller og caramel- pecan cookies og en stor kaffe med melk. ^^,

Endret av Peanut
Gjest Eurodice
Skrevet

I dag er jeg lei av å telle kalorier og passe på hva jeg spiser! Jeg er så lei av det at jeg har lyst til å rive meg i håret av frustrasjon. Klarer ikke å nyte noe med god samvittighet lenger når jeg vet kalorimengden. Så, i dag har jeg sluppet meg litt løs. Har så langt med en boks spist Ben and Jerry's og en stor porsjon med tacosalat og har nå kjøpt en rosinbolle og skolepolle, og en pose med sørlandschips som skal nytes i nå! Det er mye kalorier, men i kveld skal jeg driter jeg i det og koser meg med god samvittighet, i morgen er en ny dag!

Du må da bli kvalm og få grusomt vondt i magen av så mye mat og snop?

Skrevet

Jeg teller aldri kalorier fordi da hadde jeg blitt enda rarere tror jeg. O_o Det får holde at jeg ser på karbohydratene og generelt innhold. Jeg holder meg unna alt med palmeolje for eksempel. Jeg spiser heller ikke brød, poteter, pasta, ris eller vanligvis noe som inneholder mel. Maten min er omtrent bare kjøtt, fisk, fugl, grønnsaker, meieriprodukter, havregryn, honning og frukt. Pluss vann og kaffe. Jeg spiser ikke snop med mindre det er for å ikke bikke undervekt. Og det gjør jeg nå, så i kveld blir det kokosboller og caramel- pecan cookies og en stor kaffe med melk. ^^,

Jeg prøver å ikke spise så mye karbohydrater i hverdagen, men skulle jeg holdt meg unna all mat som inneholder karbo, hadde jeg blitt enda rarere. :fnise: Jeg har alltid vært normalvektig, men etter at jeg begynte med dette er jeg blitt undervektig i følge BMI:en min, så det er vel kanskje et tegn på å begynne å slappe litt av når det gjelder dette med kalorier, men det er så vanskelig å slutte når en har begynt med dette.

Skrevet

Nå har jeg spist opp bollene og har åpnet chipsposen... Og nei, jeg er ikke kvalm :fnise:

Skrevet

Nå har jeg spist opp bollene og har åpnet chipsposen... Og nei, jeg er ikke kvalm :fnise:Anonymous poster hash: c9380...40b

Jeg er sånn hvis jeg en sjelden gang spiser kake. Ingen bunn!

Skrevet

Jeg er sånn hvis jeg en sjelden gang spiser kake. Ingen bunn!

Jeg er ikke i nærheten av å være mett jeg, men satser på at metthetsfølelsen kommer når jeg har spist opp potetgullet :P

Gjest Keikolina
Skrevet

Spist 3 snickers i dag jeg, 3 for 2 på coop extraen. En burn å :)

Skrevet

Spist 3 snickers i dag jeg, 3 for 2 på coop extraen. En burn å :)

Nice! Er jo fredag i dag så :danse:

Skrevet

Skal ha kosedag selv, har ikke spist noe usunt (kaloririkt) på tre uker. Så langt i dag har jeg spist 2 rundstykker med masse digg pålegg og to pannekaker med blåbærsylte til middag. Tenker å kjøpe sushi og smågodt til kvelds, kan være jeg finner noe annet godt jeg vil ha også, lenge siden jeg har spist chips. Jeg er ikke typen supermunchie, men for meg er dagens kost ganske usunn, men må være lov å spise litt en gang i blant :)

Skrevet

Men det må da være en mellomting? Det finnes jo ikke bare to måter å få næring på, passe på alt du spiser eller gå helt bananas og spise alt usunt.

Skrevet

Dessverre er det ikke alle som blir kvalm og får vondt i magen av å overspise. Da hadde det vært mye enklere å la være.

• Liker 2
Skrevet

Bare tanken på det gjorde meg kvalm hvert fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...