Gå til innhold

Montessori pedagogikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette er rikig temaområde da men, prøver her:

Lurer på om det er noen som har erfaring med Montessori skoler i norge? Tenker først og fremst på Da Vinci Montessoriskolen i Bergen men tar med en gjerne i mot alle erfaringer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har troen på den pedagogikken.

Jeg også, og håper det kommer flere Montessori skoler rundt om kring. Ville gjerne at mine fremtdige barn skulle gått der.

Skrevet

En av mine venninner har gått på en Montessori skole, hun trivdes i alle fall svært godt der.

Anonymous poster hash: 3785b...bbc
Skrevet

Dette er kanskje en avsporing; men hva går denne pedagogikken ut på?

Skrevet

Dette er kanskje en avsporing; men hva går denne pedagogikken ut på?

Google?

Anonymous poster hash: ff518...b99

Skrevet

Tommelen opp! Sjekk bare at skolen har montessorikompetanse, i form av at flere av lærerne er utdannet i Montessoripedagogikk. En del av de nedlagte bygdeskolene som drives som M. nå, har lite formell kompetanse å vise til, men en del av lærerne velger å ta videreutdanning ved siden av jobben.

Skrevet

Det leie er at de får sjokk når de kommer på ungdomsskolen. De er veldig frie og ingen lekser. Hva lærer de? Vi på andre skoler må pugge, lese, regne, skrive mye, pugge mye og mange prøver. Gangeprøver, gloseprøver osv. Det slipper de jo unna på MS-skole. Men når de kommer på ungdomsskolen så får de mye lekser og mye pugging. Hvordan hanker de seg igjen der?

Anonymous poster hash: 24330...955
Skrevet

Det leie er at de får sjokk når de kommer på ungdomsskolen. De er veldig frie og ingen lekser. Hva lærer de? Vi på andre skoler må pugge, lese, regne, skrive mye, pugge mye og mange prøver. Gangeprøver, gloseprøver osv. Det slipper de jo unna på MS-skole. Men når de kommer på ungdomsskolen så får de mye lekser og mye pugging. Hvordan hanker de seg igjen der?

Anonymous poster hash: 24330...955

Jeg var den AB'en med en venninne som har gått på en Montessoriskole, og hun gikk også på ungdomsskolen der.

For henne så var overgangen til videregåendeskole i begynnelsen litt tøff ja, men overkommelig. Hun klarte seg like godt på videregående som jeg gjorde, hun måtte bare venne seg litt at det var annerledes i begynnelsen. (vi gikk på samme videregående)

Jeg har også en venninne som gikk på Steinerskolen, for henne derimot, var overgangen til offentlig skole ekstremt tøft.

Anonymous poster hash: 3785b...bbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...