jbeck Skrevet 7. februar 2014 #1 Skrevet 7. februar 2014 Vurderer å operere nesen, den er ganske fin fra før (bare litt rund og utstående nesetipp) så hensikten er å gjøre den litt mer harmonisk i forhold til resten av ansiktet. Så jeg trenger noen små men betydningsfulle inngrep. En plastisk kirurg er en kunstner slik jeg ser det. Og hvor flinke estetisk de er varierer sikkert veldig. Det er også dyrt å gå på konsultasjon til mange forskjellige kirurger, så har bare gått til de to som er gratis i Oslo ( Oslo kirurgi og aviva) Noen som vet om noen flere som er gratis? Jeg skal bruke nesen min resten av livet så jeg gjør så grundig research som mulig for å finne den beste kirurgen. Derfor spør jeg dere der ute: -Er det noen der ute som har tatt operasjon og er veldig fornøyd, isåfall hva heter kirurgen? -Er det noen som har erfaring fra neseoperasjoner i utlandet? Jeg kan tenke meg at det er mange flere bedre i utlandet, men det er jo litt av et prosjekt å finne de som virkelig er bra. -Det er også veldig nyttig å høre om kirurger som ikke er bra! Til slutt vil jeg tipse om en bra "kirurgi" app, hvor du selv kan fikse på ting ved deg selv på bilder: Dr. Solomon heter den.
mbt Skrevet 11. april 2014 #2 Skrevet 11. april 2014 Hei du! Jeg opererte nesen min for to uker siden så jeg kan kanskje gi deg noen tips:) For det første er det de best brukte pengene jeg har brukt noengang, og jeg angrer ikke det grann på at jeg opererte nesen! Den ser helt fantastisk ut i forhold til hva den gjorde og jeg både puster og lukter bedre til tross for at nesen fortsatt er ganske hoven. Jeg valgte å operere meg hos Bjørn Tvedt på akademikliniken (Ullevaal) selvom dette var en av de dyrere klinikkene fordi jeg følte meg veldig trygg der. Da jeg kom på operasjonsdagen var jeg veldig redd, men de tok så godt vare på meg og beroliget meg hele veien :-) fikk også ha mamma med meg helt frem til jeg opererte og hun var der når jeg våknet, noe som hjalp veldig for meg! Når det gjelder tiden etter operasjonen ble jeg veldig positivt overrasket! Jeg våknet helt uten smerter, og ved at jeg forebygget med paracet hele veien hadde jeg faktisk ikke vondt en eneste gang det er klart det blir litt tett og en del trykk i ansiktet, men det var ingenting i forhold til hva jeg forventet. Å fjerne de beryktede tampongene var heller ikke vondt, mer en lettelse å få lettet på trykket:) synes nesten det kilte litt å få de fjernet. Fjerning av gipsen gikk som en lek, og jeg kunne beundre min flotte nese til tross for at jeg fikk beskjed om at nesen ville være veldig hoven. Det er mulig jeg var veldig, veldig heldig - ble ikke blå og bare litt hoven rundt øynene, så så ganske grei ut etter forholdene. Om du tror en forbedring av nesen kan hjelpe deg anbefaler jeg både operasjon og denne klinikken! Det hjalp veldig for meg:) operasjonen kom på 45.000, dette er inkludert 4 etter kontroller om jeg ikke tar helt feil. (2 dager post op, 7 dager post op, 1 måned post op og 3 md/1 år post op) reseptene jeg trengte ved siden av kom på ca 500:) lykke til!
mbt Skrevet 11. april 2014 #3 Skrevet 11. april 2014 Konsultasjon på akademikliniken er forresten også gratis:) Legger gjerne ut før / etter bilde hvis du vil se og det kan hjelpe
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #4 Skrevet 11. april 2014 Dr. Stefan Emmes på Plastikk kirugisk Institutt i Bergen fikset mitt grev. Ble veldig fornøyd. Anonymous poster hash: 0aad2...fc3
Gjest Daenerys Skrevet 14. april 2014 #5 Skrevet 14. april 2014 Tråden er ryddet for krenkende og injurerende påstand. Daenerys, mod.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #6 Skrevet 4. august 2014 Hvordan går det med? Har du kommet lenger i prosessen? Anonymous poster hash: 420a6...29a
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #7 Skrevet 3. oktober 2014 Klikk på denne bloggen. Her finner du beskrivelse av en neseoperasjon på Plastikkirurgisk Institutt med før og etterbilder. Kirurgen heter Stefan Emmes. http://leaduvet.blogg.no/1410990603_neseoperasjonen_fr_og.html Anonymous poster hash: 14546...02f
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #8 Skrevet 3. oktober 2014 Vurderer å operere nesen, den er ganske fin fra før (bare litt rund og utstående nesetipp) så hensikten er å gjøre den litt mer harmonisk i forhold til resten av ansiktet. Så jeg trenger noen små men betydningsfulle inngrep. En plastisk kirurg er en kunstner slik jeg ser det. Og hvor flinke estetisk de er varierer sikkert veldig. Det er også dyrt å gå på konsultasjon til mange forskjellige kirurger, så har bare gått til de to som er gratis i Oslo ( Oslo kirurgi og aviva) Noen som vet om noen flere som er gratis? Jeg skal bruke nesen min resten av livet så jeg gjør så grundig research som mulig for å finne den beste kirurgen. Derfor spør jeg dere der ute: -Er det noen der ute som har tatt operasjon og er veldig fornøyd, isåfall hva heter kirurgen? -Er det noen som har erfaring fra neseoperasjoner i utlandet? Jeg kan tenke meg at det er mange flere bedre i utlandet, men det er jo litt av et prosjekt å finne de som virkelig er bra. -Det er også veldig nyttig å høre om kirurger som ikke er bra! Til slutt vil jeg tipse om en bra "kirurgi" app, hvor du selv kan fikse på ting ved deg selv på bilder: Dr. Solomon heter den. Man skal ta slikt med en klype salt, for det er ikke alle som kan få akkurat den nesen de drømmer om. Det har med utgangspunkt å gjøre. F.eks. kan en stor neste nesten alltid gjøres mindre, men ofte ikke direkte liten. Har man tykk grov hud på nesetippen kan dette også begrense mulighetene. Anonymous poster hash: 0aad2...fc3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #9 Skrevet 3. oktober 2014 To år siden jeg operte meg, jeg anbefaler ikke Oslo Plastikkirurgi. Jeg skal operere meg på nytt.Anonymous poster hash: 9c8f7...561
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #10 Skrevet 3. oktober 2014 Anbefaler ikke bunæs i alle fall!Anonymous poster hash: ee7ae...e2d
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #11 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg blir så oppgitt hver eneste gang noen vurderer å operere noe de i utgangspunktet synes er pent. Jeg har hørt mange skrekkhistorier angående Bunæs, så jeg tror jeg ville ha holdt meg litt unna han, selv om jeg også har hørt positive historier. Selv opererte jeg meg hos Morten Haug og er storfornøyd. Det du må gjøre er å lete etter erfaringer fra noen som har gjort noe lignende som deg. Ut ifra innlegget ditt ser det ut som at du vil endre på nesetippen. Nesetipp er noe av det vanskeligste å justere og krever en erfaren hånd. Gå på en god del konsultasjoner og forhør deg med de ulike kirurgene av hva du kan forvente, og om andres erfaringer. Anonymous poster hash: 420a6...29a
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #12 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg opererte meg i Sverige, etter at jeg trodde jeg hadde funnet den perfekte kirurgen, basert på noen av hans tidligere pasienters erfaringer. Jeg synes resultatene hans så kjempefine ut, og det ble forsåvidt mitt resultat også. Bortsett fra at jeg selvfølgelig mistet 80% av pusteevnen i nesen min da.. Dette var etter at jeg var på konsultasjon hos Morten Haug, som fortalte meg at han aldri gjorde noe med nesetipper fordi det var et for vanskelig inngrep for ham. Jeg ville nemlig endre mye, blant annet nesetippen. Men kirurgen jeg valgte i Sverige hadde tydeligvis ikke nok peiling på dette og tok alt for mye brusk slik at en liten "ventil" inne i nesen nærme neseborene ble for svak og "faller sammen" når jeg trekker pusten. Dermed må jeg nå puste med munnen hele tiden, og det er helt utrolig slitsomt! Viser seg også at inngrepet som mp til for å korrigere dette er enda mer avansert, og dermed møter jeg nå mange utfordringer og må mest sannsynlig ta en stor risk hvis jeg vil få ordnet dette. Så jeg vil bare advare deg hvis du tenker på å operere en liten bagatell. Tenk deg om nøye først. En liten feil og du kan ende opp med å angre deg resten av livet. Anonymous poster hash: 30328...356 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #13 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg opererte meg i Sverige, etter at jeg trodde jeg hadde funnet den perfekte kirurgen, basert på noen av hans tidligere pasienters erfaringer. Jeg synes resultatene hans så kjempefine ut, og det ble forsåvidt mitt resultat også. Bortsett fra at jeg selvfølgelig mistet 80% av pusteevnen i nesen min da.. Dette var etter at jeg var på konsultasjon hos Morten Haug, som fortalte meg at han aldri gjorde noe med nesetipper fordi det var et for vanskelig inngrep for ham. Jeg ville nemlig endre mye, blant annet nesetippen. Men kirurgen jeg valgte i Sverige hadde tydeligvis ikke nok peiling på dette og tok alt for mye brusk slik at en liten "ventil" inne i nesen nærme neseborene ble for svak og "faller sammen" når jeg trekker pusten. Dermed må jeg nå puste med munnen hele tiden, og det er helt utrolig slitsomt! Viser seg også at inngrepet som mp til for å korrigere dette er enda mer avansert, og dermed møter jeg nå mange utfordringer og må mest sannsynlig ta en stor risk hvis jeg vil få ordnet dette. Så jeg vil bare advare deg hvis du tenker på å operere en liten bagatell. Tenk deg om nøye først. En liten feil og du kan ende opp med å angre deg resten av livet. Anonymous poster hash: 30328...356 Det er feil at Morten Haug aldri gjør noe med nesetipper. Her har du nok tolket det feil. Han ordnet nemlig min nesetipp på eget initiativ. Han merket seg noe med nesetippen min som ville bli synligere etter operasjonen og som er mer synlig i profil. Veldig glad for at han tok seg av det. Det var nok heller din nesetipp han ikke ønsket å gjøre noe med. Å justere nesetippen er svært vanskelig og krever en dyktig hånd. Dersom nesetippen ikke har et godt utgangspunkt er det svært risikabelt å gjennomføre operasjon hos en lege som ikke er 100% sikker på det han gjør. Er det forresten du som har laget den andre tråden også? Det virker sånn. Anonymous poster hash: 420a6...29a
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #14 Skrevet 11. januar 2015 Hvordan gikk det? Er det noen med erfainger fra utlandet? Har hørt de har mange flinke kirurger i Thailand. Anonymous poster hash: b7b0c...cb2
anonymjente86 Skrevet 19. mai 2016 #15 Skrevet 19. mai 2016 Jeg vil VIRKELIG advare og fraråde alle å operere seg hos Tormod Vestvik på Teres Colloseum. Jeg var fornøyd med egen utseende før, men etter å ha brukket nesen flere ganger ifm sport, har den vokst seg skjev. Pustet derfor også dårlig. Ønsket å rette opp i dette privat, så jeg var sikret å bli fornøyd. At de ikke bare tenkte på pusten når de fikset den. En ENKEL prosedyre. Etter 3 konsultasjoner, for å forsikre meg om at vi var HELT på samme side opererte jeg. Resultatet: Han endret på ALT. Hele nesen. Alt fra lengden, høyden, bredden, formen, neseborene. I tillegg peker den oppover. Nesen er blitt så liten, at jeg har fått større avstand fra nesen til leppen, og plutselig ser leppene mine operert ut. Og smilet mitt ser HELT annerledes ut. Jeg ser ut som en annen person. Han virker som en god person, og jeg hater å snakke stygt om noen. Men han kan ikke det han driver med. Jeg sliter nå virkelig psykisk. Kjenner ikke igjen meg selv i speilet, og holder meg innendørs. Før var jeg "gledesprederen", med et stort smil om munnen, positiv og veldig sosial. Nå er jeg diagnotisert med angst, har det vondt i hele kroppen og har grått hver dag siden. Dette er nå 3 måneder siden. Med mindre du har en ordentlig defekt nese - IKKE operer deg. Virkelig. Jeg er nok ikke alene om et slik utfall. Dette er det vondeste og skumleste jeg har opplevd. Jeg har mistet meg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #16 Skrevet 2. februar 2017 På 4.10.2014 den 18.20, AnonymBruker skrev: Det er feil at Morten Haug aldri gjør noe med nesetipper. Her har du nok tolket det feil. Han ordnet nemlig min nesetipp på eget initiativ. Han merket seg noe med nesetippen min som ville bli synligere etter operasjonen og som er mer synlig i profil. Veldig glad for at han tok seg av det. Det var nok heller din nesetipp han ikke ønsket å gjøre noe med. Å justere nesetippen er svært vanskelig og krever en dyktig hånd. Dersom nesetippen ikke har et godt utgangspunkt er det svært risikabelt å gjennomføre operasjon hos en lege som ikke er 100% sikker på det han gjør. Er det forresten du som har laget den andre tråden også? Det virker sånn. Anonymous poster hash: 420a6...29a Er du her enda? Skal operere meg og er usikker på klinikk. Hva slags nese hadde du i utgangspunktet? Har vurdert Morten. Anonymkode: 146d8...524
Rom45 Skrevet 4. februar 2020 #17 Skrevet 4. februar 2020 On 5/19/2016 at 9:11 PM, anonymjente86 said: Jeg vil VIRKELIG advare og fraråde alle å operere seg hos Tormod Vestvik på Teres Colloseum. Jeg var fornøyd med egen utseende før, men etter å ha brukket nesen flere ganger ifm sport, har den vokst seg skjev. Pustet derfor også dårlig. Ønsket å rette opp i dette privat, så jeg var sikret å bli fornøyd. At de ikke bare tenkte på pusten når de fikset den. En ENKEL prosedyre. Etter 3 konsultasjoner, for å forsikre meg om at vi var HELT på samme side opererte jeg. Resultatet: Han endret på ALT. Hele nesen. Alt fra lengden, høyden, bredden, formen, neseborene. I tillegg peker den oppover. Nesen er blitt så liten, at jeg har fått større avstand fra nesen til leppen, og plutselig ser leppene mine operert ut. Og smilet mitt ser HELT annerledes ut. Jeg ser ut som en annen person. Han virker som en god person, og jeg hater å snakke stygt om noen. Men han kan ikke det han driver med. Jeg sliter nå virkelig psykisk. Kjenner ikke igjen meg selv i speilet, og holder meg innendørs. Før var jeg "gledesprederen", med et stort smil om munnen, positiv og veldig sosial. Nå er jeg diagnotisert med angst, har det vondt i hele kroppen og har grått hver dag siden. Dette er nå 3 måneder siden. Med mindre du har en ordentlig defekt nese - IKKE operer deg. Virkelig. Jeg er nok ikke alene om et slik utfall. Dette er det vondeste og skumleste jeg har opplevd. Jeg har mistet meg selv. Hei jeg hadde tenkt å operere meg hos tormod men så fant jeg anmeldelsen din det var veldig leit å høre angående det som skjedde med deg kunne du sende meg før og etterbilder? Gjerne en privatmelding om du kan? hvordan går det med deg nå?
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #18 Skrevet 20. september 2021 Jeg opererte nesen på Klinikk Bunæs og angrer på operasjonen. Det var dårlig kommunikasjon mellom meg og legen i forkant av inngrepet. Likevel så følte jeg meg trygg fordi Dr.Bunæs har mye erfaring med neseoperasjoner. Jeg ble ikke operert av Bunæs, men av en annen kirurg som jobbet på hans klinikk. Jeg var tydelig på at det jeg ikke likte ved nesen min var en litt tung nesetipp og forklarte noe om tippen dannet en stor nedover trekant når jeg smilte. Han var derimot kun opptatt av en liten kul jeg hadde på neseryggen i profil. Den plaget ikke meg. Neseryggen ble senket svært mye. Nesen ble i tillegg generelt gjort litt smalere. Jeg liker ikke smale neser og synes ikke at nesen min var generelt for bred. Av en eller annen grunn så førte dette til at nesetippen falt enda lengre nedover slik at det totalt sett ser ut som at nesen min er mye lengre enn det den var. Den passer verre i ansiktet mitt enn min naturlige nese og jeg ser totalt sett mindre pen ut. Profilen er kanskje litt mer etter klassiske skjønnhetsidealer, men jeg hadde ingen stor kul på nesen i profil heller, bare en bitteliten en som Margot Robbie type. Jeg hadde aldri gjort inngrepet om igjen, både fordi jeg nå sett tilbake ser at nesen min var veldig pen som den var naturlig og at kirurgen tydellig hadde ønsker iforhold til hvilke endringer som burde gjøres og ønsket sluttresultat som skilte seg fra mine ideer og ønsker. Kosmetiske inngrep er jo ikke nødvendige operasjoner og å endre på ting som pasienten ikke synes er stygt er jo bare tull. Foruten det så senket han neseryggen mye lenger ned enn bare å gjøre den rett. Den minner meg litt om Bella Hadid sin nese i profil med en neserygg som er senket unødvendig mye og ser litt flat/most ut. Jeg vet ikke om det er en følge av dette (mindre volum på ryggen) som førte til at tippen falt lenger nedover, men det gjorde at jeg ser verre ut forfra (annet enn profil som jeg også mener at ikke er bedre, bare annerledes) pga at den lange nesen passer mindre til ansiktet mitt. Jeg ligner mer på broren min etter operasjonen og han har en forholdsvist lang nese. Jeg var før den med en litt mer rund og feminin nese. Jeg kan gjøre ett nytt inngrep, men forskjellen jeg ønsker er forholdsvist liten, så jeg er redd for at det kan bli verre. Det er iallefall ikke noe jeg komme til å gjøre i de neste 5 årene og bare dersom jeg har veldig god kommunikasjon med en kirurg og han er selvsikker på at han kan gjøre endringer som vil gjøre nesen mer slik jeg vil ha den. Mest sannsynligvis så kommer jeg ikke til å gjøre noe på nytt. Det er også dyrt, i tillegg til risikoene. Jeg er sur for at de gjorde et inngrep i første stedet uten klarhet i at jeg ønsket de endringene han planla å gjøre med nesen min. I tillegg så var nesen min faktisk fin naturlig sett og harmonerte veldig fint i ansiktet mitt. Jeg fikk alltid mye komplimenter på ansiktet mitt før operasjonen. Anonymkode: 34be2...5da 1
Toscana Skrevet 24. september 2021 #19 Skrevet 24. september 2021 Hello Ladys 😊 Jeg har lyst å operere nesen,er den noen som har operert nesen hos JörgTörpel på Aleris klinikk i Stavanger? Han er tysk. Jeg søker den beste kirurg 😇
Toscana Skrevet 24. september 2021 #20 Skrevet 24. september 2021 (endret) Toscana skrev (5 timer siden): Hello Ladys 😊 Jeg har lyst å operere nesen,er den noen som har operert nesen hos JörgTörpel på Aleris klinikk i Stavanger? Han er tysk. Jeg søker den beste kirurg 😇 Vil gjerne har forslag av kirurg som ble anbefalt 😊 Endret 24. september 2021 av Toscana
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå