Gå til innhold

Ny tråd om morsdag. Hva med dem som ikke er blitt mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare for å ha sagt det, så er det ikke noe jeg nevneverdig bryr meg om. Men har tenkt at det er da litt rart at både min mor, min eneste svigerinne, min eneste bestemor skal feires og gies blomster, gave og kort til. Noen lager kaker også. Alle disse gir også til hverandre. Alle disse er selvsagt mor og skal derfor feires.

Jeg som den eneste i familien som ikke er blitt mor, men hadde engang et barn som døde, blir selvsagt ikke gitt noen oppmerksomhet.

Helt greit for meg. Men det er litt rart/ noe som skurrer likevel, er det ikke?

Tror ikke jeg synes noe om akkurat å feire morsdag og farsdag. Men synes jo det er koselig for dem som lager hygge i familien og koser seg. Men kanskje man burde være flinkere å kose seg og sette pris på hverandre generelt i hverdagen.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det er noe som skurrer, det er jo morsdag.

Jeg skulle gjerne fått blomster og kake jeg også, men jeg synes ikke det er rart at jeg ikke får det når det ikke er "min" dag.

Anonymous poster hash: 59b0f...ca6
  • Liker 7
Skrevet

For å feire bare den hver enkelt av oss er, har vi bursdager, tenker jeg :-)

Skrevet

Har du et barn som døde, så er du jo mor. Man slutter ikke å være forelder bare fordi barna ikke er hos oss lengre. Jeg syns det er viktig å huske på de som har mistet barn. Samtidig så er det kanskje rart å feire? Det kommer jo helt an på hva du selv syns. Det er ikke sikkert at alle er komfortable med et gratulerer i en sådan situasjon?

• Liker 33
Skrevet

Hvorfor skal man feire noen andre enn MOR på MORsdag?

Anonymous poster hash: 0b2a2...ecc
  • Liker 5
Skrevet

Jeg er enig med Silfen her, selvfølgelig er man mamma selv om barnet ikke lever mer.

• Liker 11
Skrevet

Morsdag er for meg en dag hvor barnene feirer sin mor og takker mor for den hun er. Syntes det blir rart at man ikke skal kunne feire dette fordi noen andre ikke har barn. Du har hatt et barn og det er selvsagt sårt at du på slike dager må kjenne ekstra på det, men likevel må andre kunne få feire sine foreldre. Det er en sår dag for barna uten foreldre også desverre og jeg tenker mer på dem enn på voksne uten barn.

Vi har dager for å feire jul, noen feirer ikke dette men julen kuttes ikke ut likevel. På samme måte blir det med morsdag. Ser ikke yelt problemstillingen her foruten at det selvsagt er sårt for deg å tenke på bar et du skulle ha hatt.

Anonymous poster hash: 5f01b...38c

Skrevet

Så rart at de gir til hverandre. Det er vel kyn barna som skal gi til mor?

• Liker 4
Skrevet

Det er jo ganske så vanlig at far/mor gir i barnas navn når barna er små.

• Liker 1
Skrevet

Enig, det er egentlig ikke noe som skurrer. Kanskje jeg innerst inne er litt sår, uten å ville innrømme eller innse det. For jeg mener ikke å ville være det. Og jeg unner familien min det, selvfølgelig.

Men er veldig enig med dere som sier at det er fint at barna kan få feire deres mor. Og kanskje ikke at andre i familien som svigermor og bestemor også skal gi til familiemedlemmer som er mor. Ja, ja, dem om det.

I vår familie gjøres nemlig det, men sikkert mange som ikke gjør det.

Morsdag er for meg en dag hvor barnene feirer sin mor og takker mor for den hun er. Syntes det blir rart at man ikke skal kunne feire dette fordi noen andre ikke har barn. Du har hatt et barn og det er selvsagt sårt at du på slike dager må kjenne ekstra på det, men likevel må andre kunne få feire sine foreldre. Det er en sår dag for barna uten foreldre også desverre og jeg tenker mer på dem enn på voksne uten barn.

Vi har dager for å feire jul, noen feirer ikke dette men julen kuttes ikke ut likevel. På samme måte blir det med morsdag. Ser ikke yelt problemstillingen her foruten at det selvsagt er sårt for deg å tenke på bar et du skulle ha hatt.

Anonymous poster hash: 5f01b...38c

Helt enig. Gode poeng.

Skrevet

Det er jo ganske så vanlig at far/mor gir i barnas navn når barna er små.

Det er noe annet at far gir gave til mor på vegne av et lite barn, enn at mor/svigerinne/bestemor gir til hverandre slik TS skriver i HI

• Liker 6
Skrevet

Nå feirer ikke jeg morsdag lenger, men da var det bare vi barna som varta opp mamma. Vår mor. Vi varta ikke opp bestemor eller noen andre. Ingen som feira personer som ikke var deres egen mor:) Jeg vet ikke hvordan dere feirer den men jeg vet ikke helt om jeg hadde forventet så mye om jeg ikke hadde hatt et barn som kunne feire meg.

Selvfølgelig sårt ja, jeg sier ikke noe på det. Kan skjønne at det er kjipt at barn feirer sin mor mens du har mista ditt barn. Men uansett så får man nå unne andre at de har et barn/mor, de som har det:)

Gjest Riskjeks
Skrevet

Jeg synes også det høres rart ut at kvinnene i familien gir hverandre gaver? Det er jo barna som skal gi til mor. Når barna er for små til å gi, trenger man vel strengt tatt ikke feire?

Jeg gir min egen mor blomster etc på morsdagen, fordi jeg vet hun setter pris på det (og jeg setter pris på henne), men selv bryr jeg meg null om en slik dag, og ungene mine gir ingenting til meg foreløpig. Vil de det når de blir eldre, nekter jeg dem ikke det, men det er ikke en dag som betyr noe for meg. Hadde jeg fått gaver av andre kvinner i familien, ville jeg syntes det var rart. Det høres mer ut som en feiring av et kvinne/mødre-fellesskap? Skjønner godt at TS kan føle seg utenfor da (uansett barn eller ikke).

På en annen side skjønner jeg ikke hva som er så stas med å få gaver/oppmerksomhet fra andre kvinner på morsdagen :klo:

• Liker 3
Skrevet

Morsdag er jo for de som er mødre.

Jeg skjønner det er litt sårt for deg at ingen i familien gir deg oppmerksomhet når de gir til hverandre, men de tenker nok ikke over det.

Om noen skulle gitt deg gaver/kake/kort så måtte det isåfall vært mannen/kjæresten din.

Anonymous poster hash: 9ea33...92d
Skrevet

Så lenge morsdag er morsdag, slik at barn gir gave/oppmerksomhet til sin egen mor, er det vel greit nok. Men jeg skjønner TS sine følelser hvis det er sånn at alle mødre og bestemødre i slekta gjør stas på hverandre og gratulerer hverandre, mens hun har mistet sitt barn og ikke er med i den O hellige mødre gjengen. Har aldri vært borti at mødre får gaver av andre enn barna sine, synes det virker litt sært for å være ærlig.

Anonymous poster hash: 4750d...299
  • Liker 12
Skrevet

Hva med oss gravide? Skal vi feires?

Anonymous poster hash: 31f6e...12b

Skrevet

Hva med oss gravide? Skal vi feires?

Anonymous poster hash: 31f6e...12b

Nei...

Anonymous poster hash: accc7...e8b

• Liker 4
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor de feirer hverandre. Jeg trodde barn feiret sin mor på morsdag. Det er leit å høre at ditt barn ikke er her mer :hug:

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Synes ikke det er noe som skurrer, det er jo morsdag.

Jeg skulle gjerne fått blomster og kake jeg også, men jeg synes ikke det er rart at jeg ikke får det når det ikke er "min" dag.

Anonymous poster hash: 59b0f...ca6

ts er jo strengt tatt mor selv om barnet hun hadde døde tenker nå jeg

• Liker 7
Gjest BettyBoop
Skrevet

Det tenkte jeg og. Morsdag er jo for å feire SIN mor. Blir feil å skulle feire andres mødre

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...