Hunky Dory Skrevet 7. februar 2014 #1 Skrevet 7. februar 2014 Hei, holder på å bytte/ha to banker DNB og Scandia. Jeg blir ikke klok av å snakke med kundebehandlerene (de er visstnok like gode eller tilsvarende som de sier) Så, lurer på om noen her vet flere forskjeller enn jeg umiddelbart ser selv 1. DNB har skranker man kan gå til setter pris på input på saken HK
ekkoet Skrevet 7. februar 2014 #2 Skrevet 7. februar 2014 (endret) Hva skal du bruke banken til? Er det pga lån kan du vel velge den som gir deg best betingelser. Skal du bare bruke banken som bank for lønn, regniger og kort velger du den som du liker best. Jeg gikk til dnb pga vi skulle ha et lån hvor det var nødvendig med skjønn fra kundebehandler, med andre ord noe som ikke kunne ordnes uten skranke. Samtidig var vi begge langtidsskandiabankenkunder.Vi har beholdt begge, bruker skandabanken til det daglige og dnb til lønn og lån og har fast overføring herfra til brukskonto i skandibanken. Skandiabanken lar deg forresten logge in via mobiltelefon uten bank id. Endret 7. februar 2014 av ekkoet
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #3 Skrevet 7. februar 2014 Har også begge dele. Skandiabanken var lenge billigst, da de ikke har kostnader som kundearenaer og sånn, men DNB har definitivt beste BSU betingelse av de to, da de tilbyr BSU 2.0 Syns nettsiden til Skandiabanken er ryddigere, men DNB er mer innovativt. Er du ung? Godt voksen? Gift og barn og hele pakka, eller er du student? Det var bare i DNB jeg fikk mulighet til å få mastercard, i en studentpakke med kreditt på 5000. Anonymous poster hash: 8c361...3ad
Marie90 Skrevet 7. februar 2014 #4 Skrevet 7. februar 2014 Som sagt over, kommer an paa behov. Jeg bor i London saa for de som bor ute eller reiser mye, og overforer til andre konto er det mye gunstigere med Skandia. DNB har ville gebyr.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #5 Skrevet 7. februar 2014 Jeg bor i London saa for de som bor ute eller reiser mye, og overforer til andre konto er det mye gunstigere med Skandia. DNB har ville gebyr. Skandiabanken tar også gebyrer for utenlandsoverføringer, de bare skjuler det ved å gi dårligere valutakurs i stedet for å legge det til separat. For små overføringer blir det billigere, men for store blir det dyrere. Anonymous poster hash: fcd3e...10b
Marie90 Skrevet 7. februar 2014 #6 Skrevet 7. februar 2014 Skandiabanken tar også gebyrer for utenlandsoverføringer, de bare skjuler det ved å gi dårligere valutakurs i stedet for å legge det til separat. For små overføringer blir det billigere, men for store blir det dyrere. Anonymous poster hash: fcd3e...10b Alle banker tar gebyrer for utenlandsoverforinger, men i totalen betaler jeg mindre med Skandia. Med Skandia har jeg ogsaa fordelen av at det skjer med en gang, mens DNB tar ut noen hundrelapper naa og da i "transaksjonskostnader" lenge etterpaa.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #7 Skrevet 7. februar 2014 Alle banker tar gebyrer for utenlandsoverforinger, men i totalen betaler jeg mindre med Skandia. Selvsagt ikke umulig, men da gjør du stor sett veldig små overføringer. http://www.dinepenger.no/spare/gebyrfri-nettbank-med-daarligst-valutakurs/585355 Anonymous poster hash: fcd3e...10b
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #8 Skrevet 8. februar 2014 Jeg har både dnb og skandiabanken. Dnb må jeg ha pga boliglånet, og skandiabanken har vært banken min i 13 år sånn ellers. Jeg syns skandiabanken har en mye mindre komplisert nettbank, og gode vilkår på kredittkortet. Kredittkortet hos dnb har jeg aldri rørt, men jeg må ha det pga at jeg må være totalkunde der. Bruker dnb til regninger og uttak, og skandiabanken til nettshopping i dag. Det med å ha en skranke å gå til har jeg aldri trengt å benytte meg av, da de stort sett ikke kan hjelpe meg der uansett. Må drive og ringe inn om det er noe. Anonymous poster hash: 7331b...4e9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå