Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvordan man kan se om de kvisene man har er hormonelle eller kommer av produkter man ikke tåler? :)

Har de siste månedene slitt noe voldsomt med kviser, spesielt på venstre kinn opp mot ørene og nedover, der er det store kviser som ikke ser ut som vil forsvinne.. Har også hatt utbrudd på panne, hake og høyre kinn. Det er store kviser som buler ut, så går ikke ann å skjule de med sminke. Vonde er de også. :(

Først så trodde jeg at det var foundationen jeg brukte som gjorde det, så jeg slutta å bruke den. Ble ikke noe særlig bedre. Så kutta jeg ut primeren tilfelle det var den, og huden roa seg kraftig ned. Kvisene fra haka forsvant, og kinnene så ut til å slutte også. (Er vel omtrent en uke siden jeg kutta den ut) Men nå har jeg fått tilbake masse kviser på venstre side.. Store, vonde buller.. mens haka og resten av ansiktet er ganske greit. Litt småkviser som nesten ikke vises.. :)

Begynner å lure på om det kanskje ikke er produkter jeg bruker som gjør dette? Har aldri slitt med uren hud, og aldri reagert på noe som helst produkter før heller. Eller om det kanskje er dagkremen eller nattkremen jeg bruker som gjør det? Jeg er over 20 år nå, så er jo vel litt rart om det er hormonelt? Når jeg ikke har slitt med det før nå i det siste?

Om det er hormonelt, hva er det det kommer av da? Har forresten gått på Loette p-piller i en 3 ukers tid. Men jeg slet med kvisene iallefall 2 mnd før jeg begynte på de. Kan de være årsaken til at det har roet seg litt andre steder i ansiktet?

Er litt fortvilt.. Går mye utover selvtilliten med store, røde kviser :(

Anonymous poster hash: 22af9...ada
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slet også mye med kviser en periode. kjenner følelsen. jeg måtte ty til 100% naturlig hudpleie for å bli kvitt kvisene. ble bare plutselig kjempefølsom mot parfyme og sikkert noen kjemikalier eller parabener som var oppi det jeg brukte.

Jeg tenker siden du skriver at du ble bedre da du kuttet ut det serumet, at kanskje det er noe du smører på huden du reagerer på. prøv å kutt ut en og en ting og erstatt det med naturlige oljer og kremer. det hjalp hvertfall meg.

hvis det er hormonelt så er det litt vanskelig, men vanligvis går det over like raskt som det kom.

Skrevet

Det kan være hormonelt, men det er ganske tricky å finne ut av.

For meg, så hadde jeg ren og pen hud i 30 år, så poff..hormonelle utbrudd i hele ansiktet.

Jeg hadde store hormonelle endringer i kroppen viste det seg.

Løsningen for meg, når legen kunne bekrefte at det var hormonelt, var diverse tilskudd

som han anbefalte, og veldig nøye hudpleierutine, noe som var ett eksperiment i seg selv å finne

ut av, da jeg ikke visste mye om hudpleie før det startet. Jeg har lett i flere år, før jeg har funnet

rutinen som passer for meg. Så min løsning ble tilskudd, en veldig nøye hudpleierutine som jeg

selv måtte finne tilpasset min hud, og endring på kosthold. Og det er nå slik, at jeg må følge

rutinene mine slavisk innenfor disse områdene for ikke å bryte ut igjen. Så det kan være

hormonelle endringer selv om du ikke har hatt noe særlig problem med slike ting tidligere.

Anonymous poster hash: cb44f...394

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...