AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #21 Skrevet 12. februar 2014 Vet det kan være problemer med ørene til cocker, men jeg har aldri hatt problemer med mine. Nå har ikke jeg erfaring med å eie springer, men jeg synes de virker hakket mer livlige enn cockeren igjen. Pelsstell er også helt greit med cockeren. Dvs - kjøper man amerikansk cocker kan man fort få litt å stri med (jeg har hatt både amerikansk og engelsk). Selv passer jeg på å holde ørene så korte som mulig, både fordi jeg synes det er penere og nødvendigvis mer praktisk for hunden. Det er individuelt også hvor lang pels den engelske får, så der ville jeg studert foreldrene.Anonymous poster hash: e5168...4d7
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #22 Skrevet 12. februar 2014 Jeg har vokst opp med Cocker, en fantastisk hund! (og har cocker på toppen av lista om jeg skal anskaffe meg hund selv en gang). Fin størrelse, mye personlighet og masse kos. Endel pelsstell, men med jevnlig børsting og god klipp (vi snauklipte på vårparten/sommeren, ikke det vakreste, men utrolig praktisk for oss og behagelig for hunden). Litt sta og viljesterk, glad i å trekke (vi strøk nok på lydighetstreninga ja...) og veldig hengiven. Bestekompisen til vår hund var en nydelig Golden, med fantastisk gemytt. Han fant seg i det utroligste, var rolig og snill. Begge gikk flott overens, og likte begge to veldig godt. Men for min del er det nok litt avgjørende med størrelsen, i forhold til bil, håndtering og plass. I tillegg røytet Cockeren mindre, og den luktet heller ikke så stramt som andre hunder (blant annet Golden) kan gjøre. Anonymous poster hash: ed9d7...b54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå