Gå til innhold

Blod i urinen - ikke uvi

Gjest solstråleen

Anbefalte innlegg

Gjest solstråleen

Heisann

Nå trenger jeg litt hjelp.. Vært sykmeldt denne uken for legen sa jeg hadde urinveisinfeksjon og begynnelsen på nyrebekkenbetennelse. Var hos legen nå og hentet ut sykmelding for siste delen av denne uken hvor svar på urinprøven hadde kommet, jeg hadde blod i urinen men ikke uvi. Hva feiler det meg da? Jeg har jo vært drit dårlig i tillegg :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Inggolf

Det kan være flere ting, blant annet cyste på nyren eller stein i urinveiene, men i stedenfor å spørre på et forum hva som feiler deg, så er det svært mye bedre å gå til legen så raskt som mulig.

Man kan fort tro det er mye mer ille om du får listet opp her på et forum hva det kan være..

Men det er jo merkelig at legen ikke ville ta flere prøver av deg da, i og med at det ble bekreftet at du ikke har uvi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråleen

Det kan være flere ting, blant annet cyste på nyren eller stein i urinveiene, men i stedenfor å spørre på et forum hva som feiler deg, så er det svært mye bedre å gå til legen så raskt som mulig.

Man kan fort tro det er mye mer ille om du får listet opp her på et forum hva det kan være..

Men det er jo merkelig at legen ikke ville ta flere prøver av deg da, i og med at det ble bekreftet at du ikke har uvi?

Ja, jeg skjønner ingenting... Skal tilbake å levere urinprøve om to uker, men det er jo kjempe lenge til.... Jeg ble helt satt ut, så tok bare sykmeldingen min å gikk. Nå føler jeg meg som et stort spørsmålstegn bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har skjedd med meg også. Men jeg tok antibiotikaen min og ble bra igjen. Var hundre prosent sikker på at det var blærebetennelse for jeg hadde hatt det så mange ganger før.

Nå har jeg forresten alltid blod i urinen da, men det er nå en annen sak.

Anonymous poster hash: 56ec3...3da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vanlig å ha (usynlig) blod i urinen uten at det er en spesiell grunn til det. Jeg hadde det hele tiden da jeg tok urinprøver under graviditeten. Legene bare bemerket det, outen at noe mer skjedde. Men kan det ikke være noe i forbindelsen med nyrebekkenbetennelsen, da?

Hva med å vente en uke og ta ny prøve, og hvis det fremdelesw er blod, kan du høre med legen igjen?

Anonymous poster hash: 5bc58...437
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan vet du at det ikke var uvi? Har de sendt inn prøven din?

Anonymous poster hash: e9341...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråleen

hei igjen, skal tilbake å levere urinprøve når jeg er ferdig på kur.. Det blir tredje prøven jeg leverer inn så de bør vel vite hva det er og om det er noe å bekymre seg for.. ? Takk for svar forresten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

hei igjen, skal tilbake å levere urinprøve når jeg er ferdig på kur.. Det blir tredje prøven jeg leverer inn så de bør vel vite hva det er og om det er noe å bekymre seg for.. ? Takk for svar forresten :-)

Oppdater gjerne tråden.

Jeg er veldig nyskjerrig på hva fasitsvaret viser seg å være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blod i urinen uten UVI og dritdårlig som du sier var for meg nyrebekkenbetennelse og blodforgiftning. Det var sterke smerter i hele kroppen og mest i magen/underlivet, slapphet, ute av stand til å gå selv, og til slutt besvimte jeg og hadde veldig lavt blodtrykk.

Men du er jo under behandling, så det går nok bra. Og det kan være mange andre grunner til at legen finer blod i urinen. Men det er altså min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du blir bra av kuren du har fått så er det uvi. Selv om de ikke finner noe på prøvene dine, så er symptomene og at du faktisk blir bra av antibiotika det viktigste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråleen

Hvis du blir bra av kuren du har fått så er det uvi. Selv om de ikke finner noe på prøvene dine, så er symptomene og at du faktisk blir bra av antibiotika det viktigste :)

Ja, det er jo sant da :-)

Oppdater gjerne tråden.

Jeg er veldig nyskjerrig på hva fasitsvaret viser seg å være..

Det skal jeg :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...