AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #1 Skrevet 7. februar 2014 Vi har så vidt begynt å planlegge bryllupet vårt. Og jeg lurer litt på dette med forlovere. Hvor mange kan man ha? Hvordan fungerer egentlig dette? Jeg har 5 veldig nære venninner. Men 3 av de stikker seg veldig ut for meg. Den første er kusinen min, og vi er som søstre. Det er helt naturlig at hun er forlover. Den andre er en venninne fra barndommen. Vi er også veldig nære, og har hatt et forhold opp igjennom som har tålt noen år uten kontakt. I dag er vi veldig close igjen. Jeg vet hun hadde hylt av glede om hun fikk være forlover. Og jeg vil veldig gjerne at hun skal være det også. Hun er komiker, så jeg hadde egentlig lyst til at hun skulle være toastmaster i tillegg. Kan det kombineres? Den tredje er den av alle som kanskje kjenner mine sterkeste og svakeste sider. Hun har stått meg igjennom mange opplevelser i mitt voksne liv, og jeg henne. Jeg vil veldig gjerne ha henne nærmest meg også. Blir dette for mange? Jeg tror de kunne samarbeidet bra på alle plan. For jeg vil gjerne dele planleggingen med dem også. De er så flotte mennesker på hver sin måte. Og til sammen har de mange kvaliteter som kan gjøre hele denne prosessen veldig morsom og bra. Jeg har to nære veninner til også. Jeg tror de forstår valgene mine ovenfor godt. Men jeg syns de bør være brudepiker kanskje? Hjelp meg gjerne asså. Jeg aner ikke hvordan dette fungerer. Alt i alt er jeg ikke så opptatt av å følge regler i et bryllup, men logistikken bør gå fint. Anonymous poster hash: 189c3...a5c
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #2 Skrevet 7. februar 2014 Hei Jeg har det litt sånn som deg. Det er for mange nære venner at man ikke helt vet hva man skal gjøre:P Jeg skal gifte meg i sommer og jeg har valgt meg en forlover som var et klart valg for meg Men jeg har invitert alle nære til bryllupet. Jeg har heller ikke noe interesse å følge de typiske bryllupsreglene, så jeg kommer til å gjøre sånn som det passer for meg, og det kan jo du gjøre også Alle kan jo hjelpe deg med planleggingen og du kan selvfølgelig kombinere. Dette er min mening da. lykke til:) Anonymous poster hash: 8f332...ec9
*Frida* Skrevet 7. februar 2014 #3 Skrevet 7. februar 2014 For meg er brudepiker små jenter eller unge jenter, gjerne nær familie. Hadde stussa på å vere brudepike i ei venninne sitt bryllup, altså... Sjølv syns eg 1 forlovar held, maks 2! Er uansett kun 1 av dei som skal signere på forlovarerklæringa. Eg ville spurt kusina om å vere forlovar, og komikeren om å vere toastmaster. 2
Bygdejenta Skrevet 7. februar 2014 #5 Skrevet 7. februar 2014 Du kan forsåvidt velge så mage du vil. Men du må huske på at det er bare ei som blir "offesiel" forlover og som må skrive under forlovar erklæringa. Og dersom du velger mange forlovarar går vel litt av stasen av å vera forlovar vekk? Men for all del, kan henda det blir ekstra koselig og med mangen forlovarar Veit ikkje korleis det er med kirka, og kor mange forlovarar som får lov/ det er plass til, å sitta oppe med deg?? Sjølv har eg to forlovarar. Ei god vennine og søstra mi. Men har alikavel fleire venniner som hjelper litt til bryllupet. Og forlovaren min har spurt ei anna god vennine å hjelpa til med utdrikningslaget. Så det er mange måtar å organisera ting på, du må bare finna ut ka som passer best for deg og ditt bryllup
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #6 Skrevet 7. februar 2014 Takk for innspill! Vi skal ikke ha kirkebryllup. Men skal vies human etisk. Da er det vel kanskje ikke noen offisiell forlover heller? Vi har nettopp begynt å tenke på dette, så vi har ikke sjekket detaljer på noe som helst. Jeg får gruble litt til. Men jeg tror ikke jeg klarer å velge vekk noen av de 3. Eventuelt finne på en morsom vri rundt det, som kanskje kan inkludere alle 5 også. Anonymous poster hash: 189c3...a5c
Barcelone Skrevet 7. februar 2014 #7 Skrevet 7. februar 2014 Jeg synes du skal gjøre det som føles riktig for deg. Er ikke noe fasit på dette. Du kan jo snakke med dem og høre hva de synes.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #8 Skrevet 9. februar 2014 Du kan jo velge en av dem som forlover, og ha resten som "bridesmaids"? Det er jo en amerikansk tradisjon, men jeg var i et bryllup hvor brudens venninner var bridesmaids i matchende kjoler - synes det var litt stilig Anonymous poster hash: a6d18...efb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå