AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #1 Skrevet 7. februar 2014 Hei! Har for tiden litt økonomiske problemer da jeg ikke lenger får støtte fra lånekassen, mens jeg studerer. Jeg må derfor finne meg en heltidsjobb. Husleien min er nok "rett" i den forstand at det er dyrt å leie i denne byen. MEN er det frekkt å forhandle å gå ned litt i leiepris? Jeg har bodd her i snart et år og trives utrolig godt. Utleierne har uttrykket at de er veldig fornøyde med meg også Hva synes dere? Anonymous poster hash: 41fb0...46e
TrickyCicci Skrevet 7. februar 2014 #2 Skrevet 7. februar 2014 Frekt er det ikke, men tviler på du får gjennomslag, og det kan forsure et ellers godt forhold mellom uleier og deg, så jeg ville ikke gjort det. Som du sier er leien der den skal være, så tviler på de er villige til å få mindre penger inn. 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #3 Skrevet 7. februar 2014 Hvorfor skulle de gå med på det? Dette er kun verdt å gjøre dersom du har mulighet til å leie rimeligere et annet sted. Anonymous poster hash: 20015...900
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #4 Skrevet 7. februar 2014 Er ikke slik det fungerer. Du får snakke med de om at leien blir forsinket, om det er et hus skal du ikke se bort fra muligheten til å jobbe litt for dem for deler av en måneds leie. Anonymous poster hash: 31d34...d0a 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #5 Skrevet 7. februar 2014 Det hadde du ikke kommet noen vei med hos meg ihvertfall. Det eneste du hadde oppnådd ville vært å ødelegge forholdet. Totalt useriøst. Anonymous poster hash: ab0e6...f2b 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #6 Skrevet 7. februar 2014 Jeg er utleier og de som leier hos meg har havnet i en kinkig situasjon økonomisk. De spurte om de kunne betale mindre frem til de kom seg på bena igjen og heller etterbetale det de manglet. Jeg syns det var ett godt forslag og nå 6 måneder etter har det betalt alt de skyldte og har ett veldig godt forhold til dem. Det kan hende at utleier er som meg, ts. Det skader ikke å spørre;) Anonymous poster hash: 53afb...33f
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #7 Skrevet 7. februar 2014 Men du får det ikke gratis, må nok etterbetale hvis de går med på det i det hele tatt. Som utleier hadde jeg bedt de flytte og funnet noen som kunne betale leien, med mindre jeg fikk det skriftlig at utestående kan tas av depositumet ved manglende tilbakebetaling.Anonymous poster hash: ea437...a06 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå