Gå til innhold

Liftgardiner - inni eller utenfor vinduet? Hva er penest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal dresse opp en haug med vinduer i nytt hus.

Og jeg er usikker på om jeg skal henge de inni selve vinduet, eller utenfor listene.

Hva er egentlig penest?

Og hvordan bør jeg tenke mål? Vinduene er bestilt i 120 cm, og det er vel da fra karm til karm? Har ikke rukket å ta eksakt mål enda.

Tar gjerne i mot innspill! :)

Anonymous poster hash: a4e2b...5e1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det generelt ser finest ut på utsiden. Er ikke vinduene av det lengste laget kan man skape en illusjon om lengre vinduer også på den måten.

Anonymous poster hash: a9916...f16
  • Liker 1
Skrevet

Prøv deg litt frem og se hva du synes er finest :) Ikke så viktig hva andre synes er finest, du so bor der ;)

Jeg har mine under taklisten, i mine øyne er det finest.

Anonymous poster hash: 83ee0...35a

Skrevet

Hmm. Da tror jeg de må monteres inni uansett. Hvert fall på kjøkkenet.

Der er det en hel vegg med tre vinduer ved siden av hverandre, og listene er ganske kraftige så det er ikke så mye space i mellom de. Kanskje 30-40 cm bare.

Anonymous poster hash: a4e2b...5e1
Skrevet

Hmm. Da tror jeg de må monteres inni uansett. Hvert fall på kjøkkenet.Der er det en hel vegg med tre vinduer ved siden av hverandre, og listene er ganske kraftige så det er ikke så mye space i mellom de. Kanskje 30-40 cm bare. Anonymous poster hash: a4e2b...5e1

Jeg har også 2 vinduer i spisestuen som er like ved hverandre og der har jeg 2 LIFTGARDIN som er under taklisten.

Anonymous poster hash: 83ee0...35a

Skrevet (endret)

Dersom det er listet godt rundt vinduet, altså ingen sprik i listene, så synes jeg det er finest med liftgardiner inni vinduskarmen.

Dersom de skal henge utenpå må de være breie nok til å også dekke listene.

Dersom du har bestilt 1200 mm vindu så er dette ikke målet på innsiden av karmen, men utvendig karm mål.

Endret av Bellablue
Skrevet

Jeg syns det er finest inni, fordi gardinene tar mye av romfølelsen når de henger utenpå. I tillegg får du ikke gleden av å se på det du har i vinduskarmen om kvelden/natt dersom de henger nede pga innsyn/lys.

Anonymous poster hash: a7cee...0a9
  • Liker 1
Skrevet

Jeg liker de best utenpå for inni gir meg persienne-feeling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...