AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #1 Skrevet 7. februar 2014 Fikk høre i går om at ei som jobber i barnehage har mistet omsorgen for 2 egne barn og 3 er og under tiltak hos BV. Er det da rett at hun får passe andre sine barn? Hva mener dere?Anonymous poster hash: e5ed1...a44
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #2 Skrevet 7. februar 2014 Fikk høre i går om at ei som jobber i barnehage har mistet omsorgen for 2 egne barn og 3 er og under tiltak hos BV. Er det da rett at hun får passe andre sine barn? Hva mener dere?Anonymous poster hash: e5ed1...a44 Det tredje barnet er under tiltak. mente jeg. Hun har 3 barn.Anonymous poster hash: e5ed1...a44
Heisenberg Skrevet 7. februar 2014 #3 Skrevet 7. februar 2014 Det kommer helt an på hvorfor hun har mistet omsorgen/er under tiltak. 9
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #4 Skrevet 7. februar 2014 Det kommer helt an på hvorfor hun har mistet omsorgen/er under tiltak. Tja, man må da gå ut fra at det var fordi hun ikke er skikket til å ta vare på barn da ... Hvilke andre grunner er det?Anonymous poster hash: 445a3...8b6 3
Heisenberg Skrevet 7. februar 2014 #5 Skrevet 7. februar 2014 Tja, man må da gå ut fra at det var fordi hun ikke er skikket til å ta vare på barn da ... Hvilke andre grunner er det?Anonymous poster hash: 445a3...8b6 Det er stor forskjell på å kunne passe barn, sammen med andre, i noen timer hver dag og det å ha den daglige omsorgen for barn. En som f eks er lettere tilbakestående vil kunne være en ressurs i en barnehage og gjøre en god jobb der men ikke være i stand til å ivareta et barns behov alene. 23
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #6 Skrevet 7. februar 2014 Tja, man må da gå ut fra at det var fordi hun ikke er skikket til å ta vare på barn da ... Hvilke andre grunner er det?Anonymous poster hash: 445a3...8b6 Narkotika/alkohol-problemer, incest/sexuelt misbruk, vold... Hun burde nok ikke jobbe i barnehage da nei... Anonymous poster hash: 0e139...f0a
Gjest Coolaid Skrevet 7. februar 2014 #7 Skrevet 7. februar 2014 Fikk høre i går om at ei som jobber i barnehage har mistet omsorgen for 2 egne barn og 3 er og under tiltak hos BV. Er det da rett at hun får passe andre sine barn? Hva mener dere?Anonymous poster hash: e5ed1...a44 Man skal skille privatliv og arbeidsliv. Det er også mange grunner til at barnevernet fjerner barn fra hjemmet. Dette kan være resultat av en helhetlig situasjon i hjemmet. I tillegg vet man aldri fakta siden man har "hørt" det og ikke sitter på førstehånds informasjon. Så lenge privatlivet ikke kommer i konflikt med arbeidet og man skjøter dette slik som er påkrevd for stillingen så kan vedkommende fint passe andres barn. Det kan også godt være at det er viktig for denne personen å gå på jobb, for å holde seg oppe psykisk. Og kombinert med at vedkommende gjør en tilfredstillende jobb så må det vel være helt greit.
sjøhest Skrevet 7. februar 2014 #8 Skrevet 7. februar 2014 Vet om noen som mistet omsorgen pga spiseforstyrrelse. Men det kan hende at å jobbe litt i en bhg vil være positivt likevel. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #9 Skrevet 7. februar 2014 Vet om en som jobbet i barnevernet, som mistet omsorgen for alle sine 3 barn. Hun fortsatte å jobbe i barnevernet. Synes den er litt spesiell jeg. Anonymous poster hash: 29e0f...039 6
Ciara Skrevet 7. februar 2014 #10 Skrevet 7. februar 2014 Vet om noen som mistet omsorgen pga spiseforstyrrelse. Men det kan hende at å jobbe litt i en bhg vil være positivt likevel. Miste omsorgen pga spiseforstyrrelse? Var det fordi det gikk utover kostholdet barna fikk? 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #11 Skrevet 7. februar 2014 Vil tro at spiseforstyrrelser hos mor kan gå utover kosthold og matinntak hos barna på en skadelig måte. Men ja.. Det kan finnes sikkert mange grunner til at hun ikke har barna sine, som ikke går utover å jobbe i barnehage. Men må innrømme at jeg ble litt betenkt over det. Anonymous poster hash: e5ed1...a44
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #12 Skrevet 7. februar 2014 Vet om en som jobbet i barnevernet, som mistet omsorgen for alle sine 3 barn. Hun fortsatte å jobbe i barnevernet. Synes den er litt spesiell jeg.Anonymous poster hash: 29e0f...039 Nei?? Det er ikke mulig vel??? 😯Anonymous poster hash: e5ed1...a44
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #13 Skrevet 7. februar 2014 Jeg blir også litt betenkt, selv om jeg vet at det er stor forskjell på kompetansen som trengs på å jobbe i barnehage og på å ha fulltidsomsorg for et barn. Men jeg ville gjerne visst litt om grunnen til omsorgsovertakelsen hvis det var mitt barn som gikk i denne barnehagen.Anonymous poster hash: 49ecc...e51
Medusa13 Skrevet 7. februar 2014 #14 Skrevet 7. februar 2014 Man skal skille privatliv og arbeidsliv. Det er også mange grunner til at barnevernet fjerner barn fra hjemmet. Dette kan være resultat av en helhetlig situasjon i hjemmet. I tillegg vet man aldri fakta siden man har "hørt" det og ikke sitter på førstehånds informasjon. Så lenge privatlivet ikke kommer i konflikt med arbeidet og man skjøter dette slik som er påkrevd for stillingen så kan vedkommende fint passe andres barn. Det kan også godt være at det er viktig for denne personen å gå på jobb, for å holde seg oppe psykisk. Og kombinert med at vedkommende gjør en tilfredstillende jobb så må det vel være helt greit. Ikke i en slik sammenheng. Som en annen ogå skriver her er hovedgrunnen til at man blir fratatt omsorgen at man på en eller annen måte ikke har evnen til å ta ansvar og omsorg for egne barn på en eller annen måte. Hvilken måte er uvesentlig, da det uansett dreier seg om manglende evne. Jeg hadde tatt ungen ut tvert om det hadde vært i min barnehage 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #15 Skrevet 7. februar 2014 Det trenger ikke være spesielt eller merkelig. Det finnes foreldre som mister omsorgen for 1 eller 2 barn, mens de andre barna de har får fortsette å bo hjemme. Foreldre som fåt 1 barn tilbakeført og de andre barna må fortsette å bo i fosterhjem / institusjon. Det kommer an på behovene barna har og hvordan foreldrene møter barnas behov, og akkurat det barnets behov. Anonymous poster hash: 815ec...f2d 1
Sulosi Skrevet 7. februar 2014 #16 Skrevet 7. februar 2014 (endret) Hvorfor barnevernet er inne i bildet har vi foreldre ingen rett til å vite. Vi må stole på at lederen i barnehagen er oppegående og kompetent nok til å ha gjort en god vurdering av den ansattes evne til å jobbe med barn. Samtidig har fast ansatte ett stillingsvern og jeg er ikke sikker på at å miste omsorgen for barn privat er grunn nok til å lovlig si opp en ansatt, desverre om jeg får si det iom slike ting skaper bekymring for foreldrene. Det er mange årsaker til at barn havner inn under barnevernet. Det kan være mangel på skikkethet men også sykdom. Endret 7. februar 2014 av Sulosi 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #17 Skrevet 7. februar 2014 Jeg synes det er helt sykt. Vet også om et tilfelle hvor ei kriminell dame, som har gjort de mest horrible ting i livet og vært ut og inn av fengsel i årevis, nå plutselig har "forandret seg" og jobber med psykisk utviklingshemmede... De mest sårbare man kan tenke seg. Må man virkelig ikke fremlegge vandelsattest og annet i disse tider når man jobber med mennesker?? Anonymous poster hash: 4243e...c93
charactouy Skrevet 7. februar 2014 #18 Skrevet 7. februar 2014 (endret) Tja, man må da gå ut fra at det var fordi hun ikke er skikket til å ta vare på barn da ... Hvilke andre grunner er det?Anonymous poster hash: 445a3...8b6 At man velger å bli i et voldelig forhold kan føre til at man mister omsorgen for barn. Far mishandler mor psykisk og/eller fysisk, dette påvirker barnet, mor - som ellers på alle måter er en kompetent omsorgsperson - velger å bli hos mannen. Barnet har ikke et trygt og stabilt oppvekstmiljø, barnet flyttes til et hjem uten mishandling. Endret 7. februar 2014 av charactouy
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #19 Skrevet 7. februar 2014 At man velger å bli i et voldelig forhold kan føre til at man mister omsorgen for barn. Far mishandler mor psykisk og/eller fysisk, dette påvirker barnet, mor - som ellers på alle måter er en kompetent omsorgsperson - velger å bli hos mannen. Barnet har ikke et trygt og stabilt oppvekstmiljø, barnet flyttes til et hjem uten mishandling. Nåja.. Velger man å bli hos en voldelig man fremfor sine egne barn. Bør man ikke få passe andres heller. For da er man ikke en god mor!Anonymous poster hash: e5ed1...a44 1
Biloba Skrevet 7. februar 2014 #20 Skrevet 7. februar 2014 Vet du i det hele tatt at hun har MISTET omsorgen? De fleste omsorgsovertagelser skjer ikke under tvang, men i samarbeid med foreldre som elsker barna sine, og innser at de selv ikke makter å gi dem alt de trenger. En person kan være fint skikket til å bidra positivt i en barnehage, men ikke makte å ha det fulle ansvaret for sine barns oppvekst. Det ville f.eks gjelde for en jeg kjenner som har gitt fra seg ansvar for 3 barn, men jeg ville ikke hatt betenkeligheter med at hun var en del av personalgruppen i en barnehage hvor mine barn gikk. Selvfølgelig er det en annen sak om det er vanskjøtsel, rus, alvorlig psykiatri, vold eller andre ting inne i bildet. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå