AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #1 Skrevet 7. februar 2014 Forventer dere med barn som er så små at de ikke skjønner hva morsdag er å få noe til morsdagen fra mannen/samboeren deres? (Faren til barnet) Jeg merker at jeg forventer å få en liten oppmerksomhet, ga ham oe til farsdagen. Synes bare det er koselig, å føle seg satt pris på Men så kom jeg til å tenke på om det er vanlig? Eller om dere bare venter til ungen lager noe selv?Anonymous poster hash: 4c36f...f95
ekkoet Skrevet 7. februar 2014 #2 Skrevet 7. februar 2014 (endret) Farsdag - Morsdag -jul - bursdag. Samme gjelder for alle slik jeg tenker. Selvfølgelig (dersom man "feirer" morsdag) går partneren ut og kjøper noe fra seg/barna. For min del er dagen like mye at man setter pris på partneren sin og jobben hun gjør som mor som at barna setter pris på sin mor. Jeg gir både til min kone og min mor. Den til min kone er gjerne fra meg og barna sammen. Om det skulle være slik at man skulle vente til ungen lager noe selv kan du vente lenge om ikke far/barnehagen setter igang noe. Endret 7. februar 2014 av ekkoet
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #3 Skrevet 7. februar 2014 Ok, da er jeg ikke helt på jordet med tankegangen min håper han ordner noe. Anonymous poster hash: 4c36f...f95
ekkoet Skrevet 7. februar 2014 #4 Skrevet 7. februar 2014 Men når det er sagt er menn notoriske glemmere, så ikke bli for skuffet eller sint om han skulle glemme det. Eller, det er ikke sikkert at han en gang reflekterer over at "dette er jo en dag som nå også angår oss".
Mafalda Skrevet 7. februar 2014 #5 Skrevet 7. februar 2014 Det kommer nok i stor grad an på mannen (og hvis han er en surrebukk- på hvor konkret og åpen du er på at du ønsker en morsdagsgave)... Min mann er utrolig snill og god, men helt håpløs på sånne ting. Er fornøyd så lenge han husker bursdagen min, og til nød bryllupsdagen, så jeg ville ikke forventet noe som helst. Men nå er det ikke så viktig for meg heller- hadde det vært veldig viktig måtte jeg nok ha sagt det klart og tydelig, da kunne jeg fått noe. Likevel får jeg noe hvert år, for etter hvert som barna har blitt store har de tatt over sånne ting selv. Og det synes jeg er koselig, når jeg får en litt svidd sjokoladekake og et selvtegnet kort. At mannen min skulle kjøpt noe fra dem hadde ikke vært like rørende for meg- men det er jo bare min mening.
Gjest Coolaid Skrevet 7. februar 2014 #6 Skrevet 7. februar 2014 Tenker at det er fornuftig å gjøre litt stas på den flotte mammaen som tar så godt vare på barna når barna er for små til å gjøre noe ut av det selv. Da bør vel en pappa trå litt til? Du er jo mor til hans barn, da bør du også få litt oppmerksomhet for den flotte jobben du gjør. Er pappa selv, syns det er fint å gjøre litt stas på mennesker man er glad i
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå