roberta Skrevet 7. februar 2014 #21 Skrevet 7. februar 2014 Han høres litt lunken ut ... men i og med at han nettopp har fridd så må han jo ønske å gifte seg? Det kan høres ut som om dere ikke kommuniserer så veldig godt, og det er ikke et bra utgangspunkt for ekteskap. Kanskje dere skulle "jobbe" litt med det? Ellers stusser jeg over det du sier om hans foreldres økonomi i forhold til bryllupet. Når man er godt voksen som dere er det vel vanlig at dere betaler gildet selv? Forøvrig er det tradisjonelt brudens foreldre som steller istand og betaler for bryllup. Håper ting går seg til og at det løser seg slik at dere begge er komfortable med situasjonen og at det blir en fin bryllupsdag 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #22 Skrevet 7. februar 2014 Og hvis de bare blir enige om en dato (i det minste en dato for når de skal planlegge) så kan TS ta tak i mye av planleggingen uten å mase. Ser ikke helt logikken i hvordan menn tenker alltid. "Kjære, vil du gifte deg med meg?" "JAAA, det vil jeg!" (...) "Når skal vi ha bryllupet da?" "HÆH? Vil du at vi skal gifte oss på ordentlig?" Men jeg er litt gammeldags på det med forlovelse da. For meg er forlovelse en enighet om å planlegge giftemål, ikke bare en enighet om at man en gang skal gifte seg. Så hvis TS og mannen ikke er på samme nivå der kan det jo bli misforståelser. Greit nok at når man forlover seg så er det enighet om å planlegge bryllup, men man må ikke begynne å planlegge på dagen man blir forlovet. Nyt forlovelsen en stund, ser ikke bort ifra at i år ble alt for tidlig for han. Bryllupet handler ikke bare om henne, hun må ta mannens ønsker inn i det hele, og akkurat nå virker det som om det blir for mye for han på en gang. Det må hun jo respektere, ellers er jo ekteskapet ganske dømt fra starten. Anonymous poster hash: b36d7...c3a 1
Gjest Ciegus Skrevet 7. februar 2014 #23 Skrevet 7. februar 2014 Greit nok at når man forlover seg så er det enighet om å planlegge bryllup, men man må ikke begynne å planlegge på dagen man blir forlovet. Nyt forlovelsen en stund, ser ikke bort ifra at i år ble alt for tidlig for han. Bryllupet handler ikke bare om henne, hun må ta mannens ønsker inn i det hele, og akkurat nå virker det som om det blir for mye for han på en gang. Det må hun jo respektere, ellers er jo ekteskapet ganske dømt fra starten. Anonymous poster hash: b36d7...c3a Enig i det, men da må han jo faktisk si det. Tydelig. "Du, kjære, kan vi ta denne planleggingen litt med ro, og heller bli enige om at vi bestemmer oss for dato innen sommeren (høsten, vinteren - hva som passer han) og ikke gifter oss før til neste år (eller året deretter - igjen, hva han mener)." Ikke så vanskelig. 1
estrella Skrevet 7. februar 2014 #24 Skrevet 7. februar 2014 Det trenger ikke nødvendigvis å bety så masse. Det er ganske likt for oss (og vi er to kvinnfolk ). Jeg pratet om dato, hvor, hvem og hele pakka sekundet etterpå, men det tok 3 måneder før jeg fikk henne med på å diskutere en hvilket år . Likevel var det hun som fridde, hun vil gifte seg, men er ikke på samme plan som meg ifh til planlegging og slike detaljer. Det kommer nok, men pr dags dato er det fortsatt over 2 år (vi ble til slutt enig om drømmelokalet for oss begge..og når jeg tok kontakt med dem før jul fikk jeg til svar at det er fullbooka 2014 og 2015) så jeg skjønner jo at så innmarri gøy er det ikke å bestemme hvilken duk vi skal ha Jeg synes det er kjempegøy med bryllupsting, men det er meg. Han kommer nok mer på banen etterhvert, i mellomtiden får du bare fortelle at det er rimelig smart å sette dato o.l rimelig kjapt hvis dere skal klare det i år. Mye er nok tatt allerede!
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #25 Skrevet 8. februar 2014 "Jeg bobler ikke over slik du gjør"? Haha. Gratulerer med at du er så kul at mannen din tør være ærlig! Han virker som en laidback nøktern fyr. Vil du han skal late som/lyve og spille entusiastisk? Benytt hans manglende interesse til å gjøre akkurat det du vil da vel? Bruk forlover og k o s dere med planleggingen. Mannen ga deg et romantisk frieri :-) Resten er visst opp til deg. Men få ham med på det viktigste. Sikkert n o e han bryr seg om.Anonymous poster hash: 4bd5d...cbb 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #26 Skrevet 10. februar 2014 Hei alle! Ts her. Helgen gjorde meg godt Vi har nå planlagt dato og sted, og han fortalte at han gruer seg til å ha all oppmerksomheten rettet mot seg,og at han er redd for å måtte planlegge pynt osv. Vi kikket på nettet etter en kul kake (en han likte veldig godt), en veldig utradisjonell og rå kake, og han er nå mye gladere og engasjert. I går når vi la oss sa han at han er heldig som gifter seg med meg, som lar han bestemme det han vil, og som ikke ønsker at alt skal være perfekt, men at han også får ha det slik han ønsker. Om han vil ha fotballkake eller en fotballspiller på toppen av kaka (ja han vil det) så er det ok for meg så lenge han er glad <3 Anonymous poster hash: 60648...6ca 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #27 Skrevet 10. februar 2014 Hei alle! Ts her. Helgen gjorde meg godt Vi har nå planlagt dato og sted, og han fortalte at han gruer seg til å ha all oppmerksomheten rettet mot seg,og at han er redd for å måtte planlegge pynt osv. Vi kikket på nettet etter en kul kake (en han likte veldig godt), en veldig utradisjonell og rå kake, og han er nå mye gladere og engasjert. I går når vi la oss sa han at han er heldig som gifter seg med meg, som lar han bestemme det han vil, og som ikke ønsker at alt skal være perfekt, men at han også får ha det slik han ønsker. Om han vil ha fotballkake eller en fotballspiller på toppen av kaka (ja han vil det) så er det ok for meg så lenge han er glad <3 Anonymous poster hash: 60648...6ca Så bra!! For ei kake er faktisk bare ei kake, mens et ekteskap skal vare livet ut Flott at også hans personlighet kan skinne gjennom i bryllupet og ikke bare brudens Anonymous poster hash: 0eda1...1e8 1
noomi Skrevet 11. februar 2014 #28 Skrevet 11. februar 2014 Det trenger ikke nødvendigvis å bety så masse. Det er ganske likt for oss (og vi er to kvinnfolk ). Jeg pratet om dato, hvor, hvem og hele pakka sekundet etterpå, men det tok 3 måneder før jeg fikk henne med på å diskutere en hvilket år . Likevel var det hun som fridde, hun vil gifte seg, men er ikke på samme plan som meg ifh til planlegging og slike detaljer. Det kommer nok, men pr dags dato er det fortsatt over 2 år (vi ble til slutt enig om drømmelokalet for oss begge..og når jeg tok kontakt med dem før jul fikk jeg til svar at det er fullbooka 2014 og 2015) så jeg skjønner jo at så innmarri gøy er det ikke å bestemme hvilken duk vi skal ha Jeg synes det er kjempegøy med bryllupsting, men det er meg. Han kommer nok mer på banen etterhvert, i mellomtiden får du bare fortelle at det er rimelig smart å sette dato o.l rimelig kjapt hvis dere skal klare det i år. Mye er nok tatt allerede! Herlig nyansering! Ble veldig glad av å lese innlegget ditt:) Til TS: forklaringen er kanskje bare det at han gruer seg, og ikke helt vet hva som forventes av ham i planleggingen? Viktig å finne en balanse sånn at begge gjenspeiles i festen. Har vært i bryllup hvor taler, middag, setting har gjenspeilet brudgommen heller enn brudeparet.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #29 Skrevet 11. februar 2014 Hva med et kompromiss? Baby først, og så gifte seg i dåpen? Det er det mest romantiske jeg kan tenke meg, og da slås to store begivenheter sammen :-) Hvem er dette et kompromiss for? Slik jeg forstod det, vil begge ha barn etter å ha blitt gift. Den løsningen blir også vanvittig dyr for gjestene... Anonymous poster hash: f5c47...f8b
Gjest Trøffel Skrevet 11. februar 2014 #30 Skrevet 11. februar 2014 Hvem er dette et kompromiss for? Slik jeg forstod det, vil begge ha barn etter å ha blitt gift. Den løsningen blir også vanvittig dyr for gjestene... Anonymous poster hash: f5c47...f8b Tenkte at bryllupet kunne komme som en overraskelse for gjestene da (ingen bryllupsgaver forventes), har vært i en slik dåp/bryllup selv og det var så artig! Men ja om begge vil gifte seg før barna kommer så stiller det seg jo litt annerledes.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå