Gå til innhold

Vi er forlovet! men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi forlovet oss på søndag, og han fridde på den mest romantiske måten ever<3

Jeg er i skyene,han er mer tilbakeholden. "Jeg bobler ikke over slik du gjør " sa han. Jeg er svevende og drømmende,mens han er en mer jordnær type. Er ikke i tvil om at han virkelig elsker meg alikevel :)

Vi snakket om dato i går,vi har tidligere snakket om å gjøre det i år,og han var fraværende og fjern..jeg spurte om det var noe,men det var det ikke..

Etter litt snakking ble vi enige om å gjøre det i år (etter et "jada vi kan det). Har alltid sett for meg at å bestemme bryllupsdato er noe vi gleder oss over,tok jeg feil?

Nå tør jeg ikke spør han om eksakt dato,jeg tør ikke spør om lokale osv,selv om jeg MÅ gjør det denne mnd hvis vi skal få plass. Han sa han ikke trodde det sko bli bestemt så fort..

Føler meg så alene og teit,vil ikke lese i bryllupsmagasiner og føle meg som en idiot..akkurat som om han gjør meg en tjeneste..

Hva gjør jeg? Er dette vanlig??

Vi kan ikke gifte oss neste år,da skal søsteren hans og vi har fått klar beskjed om at det er hennes år. Vil ikke vente til året etter heller,fordi vi vil ha barn etter ekteskap(vi er begge over 30 ..)

Anonymous poster hash: 60648...6ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du mast deg til et frieri? Han høres lunken ut, og ikke veldig interessert i giftemål.

Hvorfor bryr du deg om hva søsteren hans sier? Hun kan ikke holde av et helt år til et bryllup som kun varer en dag. Gift dere neste år om forloveden din vil gifte seg.

Anonymous poster hash: 4061e...0e9
  • Liker 15
Skrevet

Selvfølgelig har jeg ikke mast meg til et frieri. Vil ikke gifte meg neste år fordi jeg vil ikke lage splid,og det blir dyrt og travelt for foreldrene hans..ts

Skrevet

Kommunisere. Klarer dere ikke det, er ikke ekteskap en god idé. Ta en prat om hvordan dere skal organisere planleggingen. Vil han ha bryllup, så får han være med på å ta avgjørelser. Men du får også tåle å begrense deg litt og ikke "mase" om det i tide og utide. Finn ut hva som kan funke for begge parter.

Anonymous poster hash: a87bf...ce4

• Liker 8
Gjest Trøffel
Skrevet

Hva med et kompromiss? Baby først, og så gifte seg i dåpen? Det er det mest romantiske jeg kan tenke meg, og da slås to store begivenheter sammen :-)

Gjest Trøffel
Skrevet

Selvfølgelig har jeg ikke mast meg til et frieri. Vil ikke gifte meg neste år fordi jeg vil ikke lage splid,og det blir dyrt og travelt for foreldrene hans..ts

Dersom foreldrene hans ikke har råd til to bryllup neste år så har de vel hvert fall ikke råd til et bryllup allerede nå til sommeren?

• Liker 2
Skrevet

Et bryllup trenger ikke koste all verden. Hva skal foreldrene stå for, annet enn gave?

Ville heller planlagt et lite bryllup om ett års tid, men ikke helt tett mot det andre. Da kan foreldrene spare og forberede seg på at det blir to bryllup.

Tror ikke du skal overkjøre han med "bridzilla-tendenser", regner med at du ikke har det, men bare er litt giret nå fordi planleggingen starter og du er nyforlovet. Menn har vel gjerne et mer avslappet forhold til selve planleggingen eller tar jeg feil?

Det første dere bør avklare er om dere ønsker et stort eller lite bryllup, og ta det derfra. Ville vært enig med mannen hvis han ønsket et lite et, men det er nå meg da.

Skrevet

Dere må kommunisere og avklare hva i all verden han egentlig forventer. Frir man til noen må man nesten forvente at man begynner å planlegge kort tid etterpå. Da jeg fridde til samboeren min satt vi på restaurant noen timer etterpå og diskuterte de "store rammene." Det var jeg derfor jeg fridde, fordi jeg ville planlegge bryllup...?!

Så du må nesten spørre mannen hva i all verden han la i dette frieriet. Hvis han ikke vil planlegge noe nå så må han nesten si det da, tydelig - og fortelle NÅR han tenker å planlegge. Men da hadde jeg lurt på hvorfor han fridde i utgangspunktet.

• Liker 6
Skrevet

Kan en brud virkelig legge ned et krav om at "det er hennes år" :hakeslepp: ?!
Blir det splid for noe sånn er det bare helt utrolig. Man kan da ha bryllup samme år uten problemer.. :filer:

Anonymous poster hash: c73e0...ece
  • Liker 1
Skrevet

Dere er over 30, og det blir dyrt for foreldrene hans? Utdyp, please.

Anonymous poster hash: c73e0...ece

• Liker 7
Skrevet

Vi forlovet oss på søndag, og han fridde på den mest romantiske måten ever<3

Jeg er i skyene,han er mer tilbakeholden. "Jeg bobler ikke over slik du gjør " sa han. Jeg er svevende og drømmende,mens han er en mer jordnær type. Er ikke i tvil om at han virkelig elsker meg alikevel :)

Vi snakket om dato i går,vi har tidligere snakket om å gjøre det i år,og han var fraværende og fjern..jeg spurte om det var noe,men det var det ikke..

Etter litt snakking ble vi enige om å gjøre det i år (etter et "jada vi kan det). Har alltid sett for meg at å bestemme bryllupsdato er noe vi gleder oss over,tok jeg feil?

Nå tør jeg ikke spør han om eksakt dato,jeg tør ikke spør om lokale osv,selv om jeg MÅ gjør det denne mnd hvis vi skal få plass. Han sa han ikke trodde det sko bli bestemt så fort..

Føler meg så alene og teit,vil ikke lese i bryllupsmagasiner og føle meg som en idiot..akkurat som om han gjør meg en tjeneste..

Hva gjør jeg? Er dette vanlig??

Vi kan ikke gifte oss neste år,da skal søsteren hans og vi har fått klar beskjed om at det er hennes år. Vil ikke vente til året etter heller,fordi vi vil ha barn etter ekteskap(vi er begge over 30 ..)

I motsetning til mange kvinner har aldri menn drømt om ekteskap og bryllup. Det er sjelden vi gleder oss til den dagen, men vi er klar over hvor viktig det er for dere.

• Liker 1
Gjest Daenerys
Skrevet

Er også overrasket over at man ikke kan gifte seg samme år som andre i familien?

Men, mannfolk er gjerne ikke like engasjert. Jeg er selv veldig avslappet til planleggingen, folk maser mer enn jeg tenker på det faktisk. Jeg kommer med konkrete forslag til forloveden, f.eks skal vi være her eller der, han sier en av delene, og så er det avgjort. Ikke forvent at han skal bry seg om lys og servietter (er såvidt jeg gjør det selv) ;)

Skrevet

Mannen min var ikke helt i hundre mtp å ville planlegge detaljer osv, men en ting er sikkert og det er at han gledet seg og gjerne ville giftet seg på dagen.

Høres ut som mannen din får litt kalde føtter og at du kanskje ble litt mer ivrig enn han hadde trodd. Kanskje han ønsket å vente minst 1år?

Om søstera hans gifter seg neste år hadde jeg gitt faen i. Det er ikke som om dere trenger å velge samme datoen.

Bryllup trenger ikke koste mye. Vi hadde et billig bryllup. Giftet oss på tinghuset, lite selskap hjemme hos oss (nærmeste familie) med snitter (som jeg laget selv dagen før), kake (laget selv) og kaffe før vi tok med oss forloverne og dro på spahotell der vi spiste middag og var over en natt :)

Viktigste for oss var at vi ble gift, ikke alt dilldallet rundt, men folk er jo forskjellige da.

Vil man ha stort bryllup burde man også ha god tid å planlegge på. Det kan ikke tas på sparket

• Liker 1
Skrevet

Har alltid sett for meg at å bestemme bryllupsdato er noe vi gleder oss over,tok jeg feil?

Jeg er mann og kan nok berolige deg der. Vil gjerne gifte meg, men jeg føler ikke noe hverken positivt eller negativt av å ha valgt dato. Det er bare en avgjørelse man tar, ikke noe å gå rundt og glede seg over. Mener ikke å være kjip, jeg bare forstår ikke hvorfor planlegging i seg selv skulle være noe særlig. Skal gifte meg, planleggingen er for meg bare et nødvendig onde. Det har ingenting med dama å gjøre, ikke i det hele tatt. Så du kan nok ta det med ro der, hverken uvanlig eller noe faresignal at han ikke er så opptatt av akkurat det der.

Men jeg er ellers enig med det mange sier her, virker ikke som det kommuniseres all verden. Det taper dere begge på.

Anonymous poster hash: 2bcd4...1dd

• Liker 4
Skrevet

Hva med å gifte seg borgerlig, og så ta en fest senere og eventuelt få en kirkelig velsignelse? Av de jeg kjenner har begge vært like engasjert i planleggingen, men på ulike måter og områder. Men engasjementet har vært der.. Personlig er det mannen her som har vært mest engasjert i planleggingen av festen, og det er han som ønsker seg stort bryllup. Jeg kommer med meninger og ideer. Mat bestemte vi sammen, og foreldrene våre er engasjert og kommer med innspill og hjelpende hender.

Jeg lurer på om dere har snakket om bryllup på forhånd? Er dere enige om hvordan dere vil gjøre det og at dere vil ha en stor fest?

Jeg må si det virker merkelig å legge beslag på et helt år som "sitt" fordi man gifter seg. Det har jeg aldri hørt om før.

Anonymous poster hash: fcb58...74c
Skrevet

Passer det best for dere neste år, så gift dere neste år. Herregud, så lenge dere ikke velger samme dato som henne så har hun ingen førsterett på et helt år..

• Liker 2
Skrevet

Dere må kommunisere og avklare hva i all verden han egentlig forventer. Frir man til noen må man nesten forvente at man begynner å planlegge kort tid etterpå. Da jeg fridde til samboeren min satt vi på restaurant noen timer etterpå og diskuterte de "store rammene." Det var jeg derfor jeg fridde, fordi jeg ville planlegge bryllup...?!

Så du må nesten spørre mannen hva i all verden han la i dette frieriet. Hvis han ikke vil planlegge noe nå så må han nesten si det da, tydelig - og fortelle NÅR han tenker å planlegge. Men da hadde jeg lurt på hvorfor han fridde i utgangspunktet.

Signerer denne. Virker som om han fridde mest for å få TS til å holde kjeft og slutte å mase om frieri.

Anonymous poster hash: 0eda1...1e8

Skrevet

Han er vel lunken fordi han innså at han nettop har vekket bryllupsmonsteret.

Han fridde på søndag og allerede når er du i full panikk om datoer og babyplanlegging?

Ro deg ned noen hakk, du har det aaaaaalt for travelt!

Og jeg skjønner ikke helt hvorfor du er redd for at det skal bli for dyrt for foreldrene deres? Dere skal vel betale bryllupet selv?

Anonymous poster hash: b36d7...c3a
  • Liker 4
Skrevet

Han er vel lunken fordi han innså at han nettop har vekket bryllupsmonsteret.

Han fridde på søndag og allerede når er du i full panikk om datoer og babyplanlegging?

Ro deg ned noen hakk, du har det aaaaaalt for travelt!

Og jeg skjønner ikke helt hvorfor du er redd for at det skal bli for dyrt for foreldrene deres? Dere skal vel betale bryllupet selv?

Anonymous poster hash: b36d7...c3a

Det kommer litt an på hvor i landet TS bor, men jeg vil så absolutt påstå at de burde finne en dato nå. Vi giftet oss på senhøsten (altså utenfor sesong) i Oslo-området. Da vi begynte litt forsiktig å se etter vielseslokale, selskapslokale og catering nesten 1,5 år i forveien, så var en god del allerede utleid.

Det er greit å ikke ha det travelt. Salmer, servietter og blomster kan fikses ukene før. Men noen ting MÅ man ofte være tidlig ute med, og det er det en fordel å være realistisk på.

• Liker 1
Skrevet

Det kommer litt an på hvor i landet TS bor, men jeg vil så absolutt påstå at de burde finne en dato nå. Vi giftet oss på senhøsten (altså utenfor sesong) i Oslo-området. Da vi begynte litt forsiktig å se etter vielseslokale, selskapslokale og catering nesten 1,5 år i forveien, så var en god del allerede utleid.

Det er greit å ikke ha det travelt. Salmer, servietter og blomster kan fikses ukene før. Men noen ting MÅ man ofte være tidlig ute med, og det er det en fordel å være realistisk på.

Og hvis de bare blir enige om en dato (i det minste en dato for når de skal planlegge) så kan TS ta tak i mye av planleggingen uten å mase.

Ser ikke helt logikken i hvordan menn tenker alltid.

"Kjære, vil du gifte deg med meg?"

"JAAA, det vil jeg!" (...) "Når skal vi ha bryllupet da?"

"HÆH? Vil du at vi skal gifte oss på ordentlig?"

Men jeg er litt gammeldags på det med forlovelse da. For meg er forlovelse en enighet om å planlegge giftemål, ikke bare en enighet om at man en gang skal gifte seg. Så hvis TS og mannen ikke er på samme nivå der kan det jo bli misforståelser.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...