Gjest irritert Skrevet 24. mai 2004 #1 Skrevet 24. mai 2004 Dette er kanskje ikke verdens største greie, men jeg ble ganske forbanna. Jeg og samboeren ha kjøpt oss "ny" bil, et gammelt vrak altså, etter at han krasjet og vraket den gamle (som også var et gammelt vrak). I går hentet jeg han på jobb, og i det vi kjører hjemover, sier han at jeg kjørte for fort forbi en vei fra høyre. - Jammen, det er jo så oversiktlig der, sier jeg. Vi fortsetter å diskutere dette til vi kommer hjem. Han gir seg ikke, påstår nå at jeg overhodet ikke kikket til høyre, noe som er helt feil, jeg så godt at det ikke kom noen bil derfra i det hele tatt. Slik fortsetter det (toppen 5 min) på den korte turen hjem. I det jeg parkerer hjemme og drar opp brekket, sier han at på denne bilen må brekket dras hardere til. - Og husk å slå av lysene da! Før jeg i det hele tatt har gått ut av bilen, dessuten måtte lysene slås av manuelt på den gamle bilen vi hadde også. Hvorfor i alle dager skulle jeg glemme det? - Bilen står jo i gir, sier jeg til det med brekket, det hadde sikkert gått bra uansett. Etter den kommentaren sier han at jeg er umulig å snakke til, nekter å høre på eller lære noe av han i det hele tatt. Så kommer vi inn, jeg er sulten og skjærer meg en brødskive, legger brødet på plass i brødboksen. I det jeg åpner kjøleskapsdøra for å finne pålegg er han på pletten og begynner å klage over hvor uhøflig jeg er som smører meg mat uten å spørre om han skal ha. Da er det nok, jeg blir forbannet og sier at jeg kan vel for faen få ta meg en brødskive i fred uten at det er feil. Han pleier å spise på jobb og ikke skulle ha mat når han kommer hjem. Og hvem er han til å klage på min kjøring, som nettopp har krasjet bilen og kostet oss masse penger, osv. Det ble en skikkelig krangel. Dette innlegget ble langt, vet ikke om noen fortsatt orker å lese. Er jeg urimelig som ikke finner meg i all småkritikken hans? Han klager alltid på meg når jeg kjører bil, jeg er kjempelei av det og har sagt i fra flere ganger. Det virker liksom ikke som han er villig til å endre på noe som helst i sin oppførsel.
:-) anna Skrevet 24. mai 2004 #2 Skrevet 24. mai 2004 Du har ikke feil!!! Han har feil. Jeg hadde eksplodert ved første lille tullekommentar om at du ikke fulgte med. Du får gi ham beskjed om at han får la være å klage på kjøringa di, eller så får han komme seg hjem på annet vis. Eller så får du gi tilbake med samme mynt... klage som f. hver gang han kjører bil og du sitter på. For fort her og for sakte der, og for lite oppmerksom her og der og dessuten så var den forbikjøringa unødvendig. Typisk mann som skal være verdensmester i bil :evil: Testosteron-sjåfører-
VesleBråka Skrevet 24. mai 2004 #3 Skrevet 24. mai 2004 Han høres litt ut som en masekopp. Og han klarer vel å finne brødet i brødboksen om han er sulten, er hensikten hans å få deg til å lage til ham? Dere må få ordnet opp i den dårlige tonen dere har imellom dere..
Gjest Gjesta Skrevet 24. mai 2004 #4 Skrevet 24. mai 2004 Noen ganger er mannfolk sånn...dessverre...Svar han med samme mynt du - selvom ikke det løser problemene, så kan det i allefall få deg til å føle deg liitt bedre! K
Gjest Fighter Skrevet 24. mai 2004 #5 Skrevet 24. mai 2004 Stopp bilen og be han kjøre selv. Skjønner at du er irritert. Neste gang han prøver seg å å kritisere deg for ingenting eller gi deg råd om ting du helt klart vet hvordan skal gjøres; gå ut av bilen ob si han får kjøre selv. Ikke sikkert han vil det, så da slutter han nok å kritisere også.
LilleBille Skrevet 24. mai 2004 #6 Skrevet 24. mai 2004 Stopp bilen og be han kjøre selv. Skjønner at du er irritert. Neste gang han prøver seg å å kritisere deg for ingenting eller gi deg råd om ting du helt klart vet hvordan skal gjøres; gå ut av bilen ob si han får kjøre selv. Ikke sikkert han vil det' date=' så da slutter han nok å kritisere også.[/quote'] .. eller enda bedre .. stopp bilen og la ham velge om han vil sitte på eller ikke...
Catzy Skrevet 24. mai 2004 #7 Skrevet 24. mai 2004 Brødskivegreia var sikkert bare fordi han var i dårlig humør fra før. Men det å syte om bilkjøring er irriterende. SPESIELT når den som syter nettopp har kræsja en bil. Men det greieste er vel å bare stoppe bilen der og da og si at enten så går du ut av bilen, eller så gjør jeg det. (Selvfølgelig hvis det ikke er altfor langt igjen hjem...) Catzy
Pbrina Skrevet 24. mai 2004 #8 Skrevet 24. mai 2004 Skjønner deg veldig godt! Folk som sender småkommentarer om alt man gjør er utrolig irriterende. Himmel, hvem er han å tro at alt han gjør er så mye bedre? Man TRENGER IKKE brekk på om bilen står i gir, sliter bare unødvendig på brekket. Vær sint med rette, du!
Gjest Anonymous Skrevet 24. mai 2004 #9 Skrevet 24. mai 2004 Takk, jenter! Godt å høre at jeg ikke er helt på jordet. Jeg lurer nesten på om jeg skal vise han denne tråden, men det vil kanskje bare være å tilspisse konflikten enda mer...
:-) anna Skrevet 24. mai 2004 #10 Skrevet 24. mai 2004 Kan trøste det med at vi er mange som av og til har det slik. Jeg har oppdratt mannen min i flere år, og først nå fungerer det. Men vi fleiper med det da. Jeg pleier å si at han er god til å kjøre bil, men elendig til å sitte på. Han prøver å holde seg men sitter og sukker og gisper ubevisst og holder seg fast Av og til når han kjører så spør jeg ham om hvordan han ville ha reagert om jeg gjorde "slik som du gjorde nå". For han kjører veldig mye mer aggresivt enn meg. Da må han som oftest medgi at han hadde hatet å sitte på om jeg kjørte slik. Det verste er likevel når han setter i gang og skal oppdra andre billister. Har heldigvis fått han til å slutte delvis med det. Tuting og styring mens jeg prøver å krype ned på golvet. Av og til kunne jeg ønsket meg en plakat der det stod "Beklager men mannen min mister hodet når han kjører bil" som jeg kunne ha vist gjennom vinduet mens han hyttet med neven fra førersetet. (Nå har jeg lest dette for ham... han lo litt og sa at "jammen når noen med vilje prøver å sabotere min effektive bilkjøring bla bla bla")
Gjest GreenSky Skrevet 24. mai 2004 #11 Skrevet 24. mai 2004 Han prøver å holde seg men sitter og sukker og gisper ubevisst og holder seg fast Oj! :o
Dagensdiva Skrevet 24. mai 2004 #12 Skrevet 24. mai 2004 Kjære til Gjest Nå når det er blitt skrevet flere innlegg på din samboers side, synes jeg du skal be om unnskyldning selvom du kanskje mener det ikke er din feil. Hvorfor? Jo, du er vel glad i henne? Du vil vel være venn med henne og ha det koselig? Go on..Så søte dere er nå..venner og greier! Lykke til! Alle har dårlige dager!
Gjest Sutrete menn! Skrevet 24. mai 2004 #13 Skrevet 24. mai 2004 Han høres ut som en masekopp og en sutrete klage-mann!! For en idiot da...Han kan umulig være over 28 år eller? Jeg hadde tatt igjen med ham: klaget på ham når han skal gjøre noe...så kan han se hvor gøy de er-not!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå